BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Matematik Dersinde Proje Görevi Hazırlama Sürecine İlişkin Görüşleri

Yıl 2012, Cilt: 21 Sayı: 2, 281 - 300, 01.06.2012

Öz

The purpose of this study was to define the teacher candidates’ views on project task preparation process in terms of mathematic course and the challenges they encounter during this process The population of this study consisted of 169 first grade teacher candidates who were joining the project task preparation process in Basic Mathematic II Course at the Department of Elementary Education in the spring semester of 2010 2011 Project Task Scale PTS which was developed by the researcher was used as the data collection tool In the study descriptive statistics exploratory factor analysis independent sample t test and one way analysis of variance were used for analyzing the quantitative data while qualitative data was analyzed via content analysis At the end of the research it was concluded that while project task preparation process enhanced the teacher candidates’ thinking and investigation skills it also promotes their professional developments Furthermore in the study no significant difference was found between the project task preparation process and the variables of gender academic achievement and the high school graduation Key Words: Project task Teacher candidates Alternative assessment

Kaynakça

  • Arı, A. (2010). Öğretmenlere göre proje ve performans görevlerinin uygulanmasında karşılaşılan sorunlar. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(34), 34-55.
  • Atıcı, B. & Polat, H. (2010). Web tasarımı öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarısı ve görüşlerine etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1(2), 122-132.
  • Baki, A. & Bütüner, S. Ö. (2009). Kırsal kesimdeki bir ilköğretim okulunda proje yürütme sürecinden yansımalar. İlköğretim Online, 8(1), 146-158. http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 2 Mayıs 2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Baran, M. & Maskan, A. K, (2009). Proje tabanlı öğrenme modelinin fizik öğretmenliği ikinci sınıf öğrencilerinin elektrostatiğe yönelik tutumlarına etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 41-52.
  • Barron, B. J. S., Schwartz, D. L., Vye, N. J., Moore, A., Petrosino, A. Zech & L. Bransford J. D. (1998). Doing with Understanding: Lessons from Research on Problem- and Project-Based Learning. The Journal of the Learning Sciences, 7(3/4), 271-311.
  • Başbay, M. & Senemoğlu, N. (2009). Projeye dayalı öğretimin akademik benlik kavramı ve derse yönelik tutumlarına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25).55-66.
  • Bergh, V. V., Mortelmans, D., Spooren, P., Petegem, P. D., Gijbels D., & Vanthournout, G. (2006). New assessment modes within project-based education – the stakeholders. Studies in Educational Evaluation, 32, 345–368.
  • Best (2005). Teaching methods of the future: E-Learning and project based learning BEST Symposium on Education, Aalborg 21st–28th August 2005 http://best.eu.org adresinden 10 Kasım 2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal bilimler için veri analiz el kitabı (6. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Capraro, R. M. & Slough, S. W. (2009). Project-based learning an integrated science, technology, engineering, and mathematics (stem) approach, Netherlands: Sense Publisher.
  • Carr, T. & Jitendra, A. K. (2000). Using hypermedia and multimedia to promote Project-based learning of at-risk high school students. Intervention in School & Clinic, 36 (1), 40-44.
  • Chu, K. W. S. (2009). Inquiry project-based learning with a partnership of three types of teachers and the school librarian. Journal of the Amerıcan society for information science and technology. 60(8), 1671–1686.
  • Civelekoğlu, M. Ş. & Öztürk, Ş. (2010). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde proje tabanlı öğrenme (PTÖ) yönteminin uygulanması ile ilgili öğretmen ve öğrenci görüşleri, İlköğretim Online, 9(3), 1189-1200, http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 8 Ağustos 2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design qualitative and quantitative and mixed methods approaches. Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Çakan, S. (2005). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı 6. sınıf matematik dersine ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri (Bir eylem araştırması). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Balıkesir üniversitesi, Balıkesir.
  • Çıbık, A. S. (2006). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının fen bilgisi dersinde öğrencilerin mantıksal düşünme becerilerine ve tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • David, L. J. (2008). Project based learning. Teaching Students to Think, 65 (5), 80-82.
  • Dominguez Carmino, G. (2004). Designing an assessment tool to describe students’ mathematics knowledge. PhD Dissertation, Purdiee University, Indiana, USA.
  • Eisner, E. W. (1999). The uses and limits of performance assessment. Phi Delta Kappan, 80(9), 658-660.
  • Fleming, D. S. (2000). A teachers’ guide to project based learning. http://eric.ed.gov/PDFS/ED469734.pdf adresinden 18 Kasım 2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Gültekin, M. (2007). Proje tabanlı öğrenmenin beşinci sınıf fen bilgisi dersinde öğrenme ürünlerine etkisi. İlköğretim online, 6(1), 93-112, http://ilkogretim- online.org.tr/vol6say1/v6s1m8.pdf adresinden 8 Ekim 2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Güvey, E. (2009). İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarında yer alan proje ve performans görevlerine ilişkin öğretmen ve veli görüşleri (Eskişehir İli Örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Heddens, J. W. & Speer, W. R. (2006). Today's mathematics: concepts and classroom methods, and instructional activities (11th ed.) Hoboken, NJ: Wiley, Jossey- Bass Education.
  • Horan, C. Lavaroni, C. & Beldon, P. (1996). Observation of the Tinker Tech Program students for critical thinking and social participation behaviors. Novato, CA: Buck Institute for Education
  • Johnson, R. B. & Onwuegbuzie, A. J. (2004). Mixed methods research: A research paradigm whose time has come. Educational Researcher, 33(7), 14–26.
  • Jones, R.(2007). Project based learning and early learning standarts: Making the connection. Exchange, 174, 8–12.
  • Kaldi, S., Filippatou D., & Govaris, C. (2011): Project-based learning in primary schools: effects on pupils' learning and attitudes, Education 3-13, 39(1), 35-47. http://dx.doi.org/10.1080/03004270903179538 adresinden 28 Aralık 2011 tarihinde edinilmiştir. L. http://ericps.crc.edu/eece/pubs/digests/1994/Ik-pro94.htm Temmuz 2011 tarihinde edinilmiştir. approach. ERİC adresinden 11
  • Krajcik, J. S., Blumenfeld, P. C., Marx, R. W. & Soloway, E. (1994). A Collaborative Model for Helping Middle Grade Science Teachers Learn Project-Based Instruction. The Elemantary School Journal, 94(5), 483-497.
  • Kubinova, M., Novotna, J. & Littler, G. H. (1999). Projects and mathematical puzzles-a tool for development of mathematical thinking. (Ed: Inge Schwank) European Research in Mathematics Education I, II: Group 5. http://www.fmd.uni- osnabrueck.de/ebooks/erme/cerme1-proceedings/cerme1-proceedings-1-vol2- v1-0.pdf adresinden 11 Eylül 2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Kurak, D. (2009). İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin yaptığı proje çalışmalarının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Larmer J. & Mergendoller, J. R. (2010). 7 Essentials for project-based learning. Educational http://www.bie.org/images/uploads/useful_stuff/7_Essentials_PBL_EdLeaderS ept10.pdf adresinden 5 Aralık 2011 tarihinde edinilmiştir. 34-37.
  • Levine, J. B., Berghoff, B., Seybold, J. Sever, R., Blackwell & S., Smiley, A. (2010). What teachers and administrators “need to know” about project-based learning Implementation. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational http://www.bie.org/research/study/teachers_and_administrators_need_to_know adresinden 5 Aralık 2011 tarihinde edinilmiştir. Denver, Colorado.
  • Mcmillian, J. H. (2004). Classroom assessment principles and practice for effective ınstruction. Boston: Pearson Education.
  • Muschla, J. A. & Muschla, G. R. (2009) Hands-on math projects with real-life applications. Jossey-Bass, AWiley Imprint, San Francisco, CA.
  • NCTM (1995) Assesment standards for school mathematics, Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • NCTM (2000). Principles and standards for school mathematics, Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Övez, M. G. (2007). Orta öğretim 9. sınıf matematik öğretiminde proje tabanlı öğrenmenin öğrenci başarısına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Özden, M., Aydın, M., Erdem, A. & Ekmekçi, S. (2009). Öğretmenlerin proje tabanlı fen öğretimi konusunda görüşlerinin değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(30), 92-102.
  • Punch, K. P. (2005). Sosyal araştırmalara giriş nicel ve nitel Yaklaşımlar (D. Bayrak, H. B. Arslan & Z. Akyüz, Çev.). Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Shearer K. & Quinn R. K. (1996). Using Projects to Implement Mathematics Standards. The Clearing House, 70(2), 73-76.
  • Shepard, L. A. (2000). The role of assessment in a learning culture. Educational Researcher, 29( 7), 4–14.
  • Stiggins, R. J. (1999). Assessment, student confidence, and school success. Phi Delta Kappan, 83(3), 191-198.
  • Stiggins, R. J. (2002). Assessment crisis: The absence of assessment for learning. Phi Delta Kappan, 83(10), 758-765.
  • Svrckova, P.. (tarihsiz). Project teaching in mathematics. http://yess4.ktu.edu.tr/YermePappers/Petra_Svrckova.pdf adresinden 18 Kasım 2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Thomas, J. W. (2000). A review of research on project-based learning. http://www.ri.net/middletown/mef/linksresources/documents/researchreviewP BL_070226.pdf adresinden 3 Eylül 2008 tarihinde edinilmiştir.
  • Tural, G. Yiğit, N. & Alev, N. (2009). Examining problems in project work executed in high schools according to student and teacher views. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 10,(1). http://www.ied.edu.hk/apfslt/v10_issue1/dincer/dincer6.htm#six adresinden 18 Kasım 2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Türnüklü, E. B. & Fidan, Y. (2008). Matematik projesi yapım aşamasında öğrencilerin düşünsel süreçleri: İlköğretim 6. sınıf düzeyinden bir örnek. Pamukkale üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, 24, 1-12.
  • Uslu, S. (2011). İlköğretim 8. sınıf bilişim teknolojileri dersinde uygulanan proje tabanlı öğretimin başarıya etkisinin öğrenci ve öğretmen görüşleri temelinde değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Webb, D. C. (1992). Assessment of student’ knowledge of mathematics: Steps toward a theory. D. A. Grouws (Ed.), Handbook of research on mathematics teaching and learning (s. 661-683). New York: Macmillan Library.
  • Webb, D. C. (2001). Instructinally embedded assessment practices of two middle grades mathematics teachers. PhD Dissertation, University of Wisconsin, Madison.
  • Yalçın, S. A., Turgut, Ü. & Büyükkasap, E. (2009). Proje tabanlı öğretim yönteminin öğrencilerin elektrik konusu akademik başarılarına, fiziğe karşı tutumlarına ve bilimsel işlem becerilerine etkisinin incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 1 (1), 81-105.
  • Yıldırım A. & Şimşek H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldız, F. (2008). “Oran, orantı ve yüzdeler” ünitesinin proje tabanlı öğrenme ile öğrenilmesinin matematik dersindeki başarıya ve tutuma etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Yurtluk M. (2003). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının matematik dersi öğrenme süreci ve öğrenci tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.

Öğretmen Adaylarının Matematik Dersinde Proje Görevi Hazırlama Sürecine İlişkin Görüşleri

Yıl 2012, Cilt: 21 Sayı: 2, 281 - 300, 01.06.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının matematik dersi bağlamında proje görevi hazırlama süreci hakkındaki görüşlerini belirlemek ve karşılaştıkları zorlukları belirlemektir Araştırmanın çalışma grubunu Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği programında öğrenim gören 2010 2011 bahar döneminde Temel Matematik II dersinde proje görevi hazırlama sürecine katılan 169 111 kız 58 erkek birinci sınıf öğretmen adayı oluşturmuştur Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Proje Görevi Ölçeği PGÖ ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır Araştırmada nicel verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik açımlayıcı faktör analizi bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü varyans analizi ANOVA kullanılmıştır Nitel veriler ise içerik analiziyle çözümlenmiştir Araştırmanın sonucunda proje görevi hazırlama sürecinin öğretmen adaylarının düşünme ve araştırma becerilerini artırdığı ve mesleki gelişimlerine katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır Ayrıca araştırmada cinsiyet akademik başarı ve mezun olunan lise değişkenleri ile proje görevi hazırlama süreci arasında anlamlı bir fark olmadığı ortaya çıkmıştır Anahtar Kelimeler: Proje görevi Öğretmen adayları Alternatif ölçme ve değerlendirme

Kaynakça

  • Arı, A. (2010). Öğretmenlere göre proje ve performans görevlerinin uygulanmasında karşılaşılan sorunlar. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(34), 34-55.
  • Atıcı, B. & Polat, H. (2010). Web tasarımı öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarısı ve görüşlerine etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1(2), 122-132.
  • Baki, A. & Bütüner, S. Ö. (2009). Kırsal kesimdeki bir ilköğretim okulunda proje yürütme sürecinden yansımalar. İlköğretim Online, 8(1), 146-158. http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 2 Mayıs 2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Baran, M. & Maskan, A. K, (2009). Proje tabanlı öğrenme modelinin fizik öğretmenliği ikinci sınıf öğrencilerinin elektrostatiğe yönelik tutumlarına etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 41-52.
  • Barron, B. J. S., Schwartz, D. L., Vye, N. J., Moore, A., Petrosino, A. Zech & L. Bransford J. D. (1998). Doing with Understanding: Lessons from Research on Problem- and Project-Based Learning. The Journal of the Learning Sciences, 7(3/4), 271-311.
  • Başbay, M. & Senemoğlu, N. (2009). Projeye dayalı öğretimin akademik benlik kavramı ve derse yönelik tutumlarına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25).55-66.
  • Bergh, V. V., Mortelmans, D., Spooren, P., Petegem, P. D., Gijbels D., & Vanthournout, G. (2006). New assessment modes within project-based education – the stakeholders. Studies in Educational Evaluation, 32, 345–368.
  • Best (2005). Teaching methods of the future: E-Learning and project based learning BEST Symposium on Education, Aalborg 21st–28th August 2005 http://best.eu.org adresinden 10 Kasım 2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal bilimler için veri analiz el kitabı (6. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Capraro, R. M. & Slough, S. W. (2009). Project-based learning an integrated science, technology, engineering, and mathematics (stem) approach, Netherlands: Sense Publisher.
  • Carr, T. & Jitendra, A. K. (2000). Using hypermedia and multimedia to promote Project-based learning of at-risk high school students. Intervention in School & Clinic, 36 (1), 40-44.
  • Chu, K. W. S. (2009). Inquiry project-based learning with a partnership of three types of teachers and the school librarian. Journal of the Amerıcan society for information science and technology. 60(8), 1671–1686.
  • Civelekoğlu, M. Ş. & Öztürk, Ş. (2010). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde proje tabanlı öğrenme (PTÖ) yönteminin uygulanması ile ilgili öğretmen ve öğrenci görüşleri, İlköğretim Online, 9(3), 1189-1200, http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 8 Ağustos 2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design qualitative and quantitative and mixed methods approaches. Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Çakan, S. (2005). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı 6. sınıf matematik dersine ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri (Bir eylem araştırması). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Balıkesir üniversitesi, Balıkesir.
  • Çıbık, A. S. (2006). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının fen bilgisi dersinde öğrencilerin mantıksal düşünme becerilerine ve tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • David, L. J. (2008). Project based learning. Teaching Students to Think, 65 (5), 80-82.
  • Dominguez Carmino, G. (2004). Designing an assessment tool to describe students’ mathematics knowledge. PhD Dissertation, Purdiee University, Indiana, USA.
  • Eisner, E. W. (1999). The uses and limits of performance assessment. Phi Delta Kappan, 80(9), 658-660.
  • Fleming, D. S. (2000). A teachers’ guide to project based learning. http://eric.ed.gov/PDFS/ED469734.pdf adresinden 18 Kasım 2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Gültekin, M. (2007). Proje tabanlı öğrenmenin beşinci sınıf fen bilgisi dersinde öğrenme ürünlerine etkisi. İlköğretim online, 6(1), 93-112, http://ilkogretim- online.org.tr/vol6say1/v6s1m8.pdf adresinden 8 Ekim 2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Güvey, E. (2009). İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarında yer alan proje ve performans görevlerine ilişkin öğretmen ve veli görüşleri (Eskişehir İli Örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Heddens, J. W. & Speer, W. R. (2006). Today's mathematics: concepts and classroom methods, and instructional activities (11th ed.) Hoboken, NJ: Wiley, Jossey- Bass Education.
  • Horan, C. Lavaroni, C. & Beldon, P. (1996). Observation of the Tinker Tech Program students for critical thinking and social participation behaviors. Novato, CA: Buck Institute for Education
  • Johnson, R. B. & Onwuegbuzie, A. J. (2004). Mixed methods research: A research paradigm whose time has come. Educational Researcher, 33(7), 14–26.
  • Jones, R.(2007). Project based learning and early learning standarts: Making the connection. Exchange, 174, 8–12.
  • Kaldi, S., Filippatou D., & Govaris, C. (2011): Project-based learning in primary schools: effects on pupils' learning and attitudes, Education 3-13, 39(1), 35-47. http://dx.doi.org/10.1080/03004270903179538 adresinden 28 Aralık 2011 tarihinde edinilmiştir. L. http://ericps.crc.edu/eece/pubs/digests/1994/Ik-pro94.htm Temmuz 2011 tarihinde edinilmiştir. approach. ERİC adresinden 11
  • Krajcik, J. S., Blumenfeld, P. C., Marx, R. W. & Soloway, E. (1994). A Collaborative Model for Helping Middle Grade Science Teachers Learn Project-Based Instruction. The Elemantary School Journal, 94(5), 483-497.
  • Kubinova, M., Novotna, J. & Littler, G. H. (1999). Projects and mathematical puzzles-a tool for development of mathematical thinking. (Ed: Inge Schwank) European Research in Mathematics Education I, II: Group 5. http://www.fmd.uni- osnabrueck.de/ebooks/erme/cerme1-proceedings/cerme1-proceedings-1-vol2- v1-0.pdf adresinden 11 Eylül 2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Kurak, D. (2009). İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin yaptığı proje çalışmalarının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Larmer J. & Mergendoller, J. R. (2010). 7 Essentials for project-based learning. Educational http://www.bie.org/images/uploads/useful_stuff/7_Essentials_PBL_EdLeaderS ept10.pdf adresinden 5 Aralık 2011 tarihinde edinilmiştir. 34-37.
  • Levine, J. B., Berghoff, B., Seybold, J. Sever, R., Blackwell & S., Smiley, A. (2010). What teachers and administrators “need to know” about project-based learning Implementation. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational http://www.bie.org/research/study/teachers_and_administrators_need_to_know adresinden 5 Aralık 2011 tarihinde edinilmiştir. Denver, Colorado.
  • Mcmillian, J. H. (2004). Classroom assessment principles and practice for effective ınstruction. Boston: Pearson Education.
  • Muschla, J. A. & Muschla, G. R. (2009) Hands-on math projects with real-life applications. Jossey-Bass, AWiley Imprint, San Francisco, CA.
  • NCTM (1995) Assesment standards for school mathematics, Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • NCTM (2000). Principles and standards for school mathematics, Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Övez, M. G. (2007). Orta öğretim 9. sınıf matematik öğretiminde proje tabanlı öğrenmenin öğrenci başarısına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Özden, M., Aydın, M., Erdem, A. & Ekmekçi, S. (2009). Öğretmenlerin proje tabanlı fen öğretimi konusunda görüşlerinin değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(30), 92-102.
  • Punch, K. P. (2005). Sosyal araştırmalara giriş nicel ve nitel Yaklaşımlar (D. Bayrak, H. B. Arslan & Z. Akyüz, Çev.). Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Shearer K. & Quinn R. K. (1996). Using Projects to Implement Mathematics Standards. The Clearing House, 70(2), 73-76.
  • Shepard, L. A. (2000). The role of assessment in a learning culture. Educational Researcher, 29( 7), 4–14.
  • Stiggins, R. J. (1999). Assessment, student confidence, and school success. Phi Delta Kappan, 83(3), 191-198.
  • Stiggins, R. J. (2002). Assessment crisis: The absence of assessment for learning. Phi Delta Kappan, 83(10), 758-765.
  • Svrckova, P.. (tarihsiz). Project teaching in mathematics. http://yess4.ktu.edu.tr/YermePappers/Petra_Svrckova.pdf adresinden 18 Kasım 2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Thomas, J. W. (2000). A review of research on project-based learning. http://www.ri.net/middletown/mef/linksresources/documents/researchreviewP BL_070226.pdf adresinden 3 Eylül 2008 tarihinde edinilmiştir.
  • Tural, G. Yiğit, N. & Alev, N. (2009). Examining problems in project work executed in high schools according to student and teacher views. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 10,(1). http://www.ied.edu.hk/apfslt/v10_issue1/dincer/dincer6.htm#six adresinden 18 Kasım 2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Türnüklü, E. B. & Fidan, Y. (2008). Matematik projesi yapım aşamasında öğrencilerin düşünsel süreçleri: İlköğretim 6. sınıf düzeyinden bir örnek. Pamukkale üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, 24, 1-12.
  • Uslu, S. (2011). İlköğretim 8. sınıf bilişim teknolojileri dersinde uygulanan proje tabanlı öğretimin başarıya etkisinin öğrenci ve öğretmen görüşleri temelinde değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Webb, D. C. (1992). Assessment of student’ knowledge of mathematics: Steps toward a theory. D. A. Grouws (Ed.), Handbook of research on mathematics teaching and learning (s. 661-683). New York: Macmillan Library.
  • Webb, D. C. (2001). Instructinally embedded assessment practices of two middle grades mathematics teachers. PhD Dissertation, University of Wisconsin, Madison.
  • Yalçın, S. A., Turgut, Ü. & Büyükkasap, E. (2009). Proje tabanlı öğretim yönteminin öğrencilerin elektrik konusu akademik başarılarına, fiziğe karşı tutumlarına ve bilimsel işlem becerilerine etkisinin incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 1 (1), 81-105.
  • Yıldırım A. & Şimşek H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldız, F. (2008). “Oran, orantı ve yüzdeler” ünitesinin proje tabanlı öğrenme ile öğrenilmesinin matematik dersindeki başarıya ve tutuma etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Yurtluk M. (2003). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının matematik dersi öğrenme süreci ve öğrenci tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Öğr. Gör. Dr. Ayten Pınar Bal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 21 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bal, Ö. G. D. A. P. (2012). Öğretmen Adaylarının Matematik Dersinde Proje Görevi Hazırlama Sürecine İlişkin Görüşleri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 281-300.