BibTex RIS Kaynak Göster

Kurumsallaşma ve Kurumsal Girişimcilik İlişkisi Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2013, Cilt: 22 Sayı: 2, 15 - 26, 29.12.2013

Öz

The effects of change and the efforts made by business firms to adopt themselves to the change is a process that facilitate the institutionalization and institutional entrepreneurship is a process to structure a different frame to support employees entreprenurship with the intention of placing the business firms in an innovative route This study is focused on family businesses the institutionalization and its components social responsibility and professionalization and institutional entrepreneurship along with the risk and proactivity that have effects on strategic change and modernism In addition the effects of demographic factors such as gender age and education on the institutionalization and institutional entrepreneurship are also covered in this study Data from the questionaire have been analyzed by using the statistical techniques Research hipotheses have been examined by the statistical techniques and the findings have been investigated on their effects on businesess Findings and evaluations made with respect to their effects on family businesses Key Words: Family Business Small and Medium Sized Enterprises Institutionalization Institutional Entrepreneurship

Kaynakça

  • Danışman, A., Erkocaoğlan, E. (2007). Kurumsal girişimcilik ve firma performansı: imkb’de işlem gören firmalar üzerinde bir araştırma, İktisat İşletme ve Finans, 22(11), 82–101.
  • Genç N., Karcıoğlu F. (2004). Aile işletmelerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri-bir uygulama, 1.Aile İşletmeleri Kongresi Kongre Kitabı: 20–32, İstanbul: Kültür Üniversitesi Yayınları.
  • Karpuzoğlu, E. (2000), Aile işletmelerinin kurumsallaşma düzeylerini belirlemeye yönelik bir araştırma, (Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi), İstanbul.
  • Lumpkin, G. T., Dess, G. G. (2001). Linking two dimensions of entrepreneurial orientation to firm performance: the moderating role of environment and industry life cycle, Journal of Business Venturing, 16, 429–451.
  • Miller, D.L.S. (2003). Lost in time ıntergenerational succession, change, and failure in family business, Journal of Business Venturing, 18 (4), 513–531.
  • Pazarcık, O. (2004). Aile işletmelerinin tanımı kurumsallaşması ve yönetişimi, 1.Aile İşletmeleri Kongresi, İstanbul: Kültür Üniversitesi.
  • Reid R., Dunn B., Cromıe S., Adams J. (1999). Family orientation in family firms: a model and some empirical evidence, Journal of Small Business and Enterprise Development, 6 (1), 55-67.
  • Shanker, M. C. & Astrachan J.H. (1996). Myths and realities: family businesses contribution to the us economy–a framework for assessing family business statistics, Family Business Review, 9(2), 107–123.
  • Sharma, P., Chrisman, J. J. (1999).“Toward a reconciliation of the definitional ıssues ın the field of corporate entrepreneurship, Entrepreneurship Theory and Practice, 23(3), 11–27.
  • Tavşancı, S. (2009). Firmalardaki kurumsallaşma düzeyinin rekabet gücüne etkisi üzerine bir araştırma. (Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, 2009).
  • Tekinkuş, M. (2008). Aile şirketleri ve kurumsallaşma, http://www.akdeniz ofset.com/ gazete/arsiv/19042006/haber–2.htm.
  • Thomson, N., Mcnamara, P. (2001). Achieving post-acquisition success: the role of corporate entrepreneurship, Long Range Planning, 34 (6), 669-697.
  • Yılmaz C., Alpkan L., Ergun E. (2005). Cultural determinants of customer- and learning-oriented value systems and their joint effects on firm performance, Journal of Business Research, 58 (10), 1340-1352.
  • Zahra, S. A. (1993). Environment, corporate entrepreneurship and financial performance: a taxonomic approach, Journal of Business Venturing, 8 (4), 319–340.

KURUMSALLAŞMA VE KURUMSAL GİRİŞİMCİLİK İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2013, Cilt: 22 Sayı: 2, 15 - 26, 29.12.2013

Öz

Kurumsallaşma, işletmenin çevresel değişime duyarlılığı sonucunda gelişen ve bu
değişime uyma çabalarıyla oluşan dinamik bir süreçtir. Kurumsal girişimcilik ise,
işletme içinde farklı bir yapı kurarak çalışanların girişimci ruhunu teşvik edip, örgütü
değişime ve yenilikçiliğe yöneltme sürecidir. Bu çalışmada, örneklemi oluşturan aile
işletmelerinde, kurumsallaşma ve bunun bileşenleri sosyal sorumluluk ve
profesyonelleşmenin kurumsal girişimcilik ve bunun bileşenleri risk ve proaktiflik
üzerindeki etkilerinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Araştırmada anket yöntemiyle sağlanan
veriler, istatistik programı kullanılarak analiz edilmektedir. Bu çalışmada, geliştirilen
araştırma hipotezleri, istatistiksel analiz teknikleri kullanılarak sınanmakta, elde edilen
bulgular ve değerlendirmeler ışığında çalışmanın örgüt kuramına yaptığı katkı
tartışılmakta, bundan sonraki çalışmalara ışık tutabilecek bir takım öneriler geliştirilerek
iş dünyasının çalışmanın sonuçlarından nasıl yararlanabileceği üzerinde durulmaktadır.

Kaynakça

  • Danışman, A., Erkocaoğlan, E. (2007). Kurumsal girişimcilik ve firma performansı: imkb’de işlem gören firmalar üzerinde bir araştırma, İktisat İşletme ve Finans, 22(11), 82–101.
  • Genç N., Karcıoğlu F. (2004). Aile işletmelerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri-bir uygulama, 1.Aile İşletmeleri Kongresi Kongre Kitabı: 20–32, İstanbul: Kültür Üniversitesi Yayınları.
  • Karpuzoğlu, E. (2000), Aile işletmelerinin kurumsallaşma düzeylerini belirlemeye yönelik bir araştırma, (Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi), İstanbul.
  • Lumpkin, G. T., Dess, G. G. (2001). Linking two dimensions of entrepreneurial orientation to firm performance: the moderating role of environment and industry life cycle, Journal of Business Venturing, 16, 429–451.
  • Miller, D.L.S. (2003). Lost in time ıntergenerational succession, change, and failure in family business, Journal of Business Venturing, 18 (4), 513–531.
  • Pazarcık, O. (2004). Aile işletmelerinin tanımı kurumsallaşması ve yönetişimi, 1.Aile İşletmeleri Kongresi, İstanbul: Kültür Üniversitesi.
  • Reid R., Dunn B., Cromıe S., Adams J. (1999). Family orientation in family firms: a model and some empirical evidence, Journal of Small Business and Enterprise Development, 6 (1), 55-67.
  • Shanker, M. C. & Astrachan J.H. (1996). Myths and realities: family businesses contribution to the us economy–a framework for assessing family business statistics, Family Business Review, 9(2), 107–123.
  • Sharma, P., Chrisman, J. J. (1999).“Toward a reconciliation of the definitional ıssues ın the field of corporate entrepreneurship, Entrepreneurship Theory and Practice, 23(3), 11–27.
  • Tavşancı, S. (2009). Firmalardaki kurumsallaşma düzeyinin rekabet gücüne etkisi üzerine bir araştırma. (Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, 2009).
  • Tekinkuş, M. (2008). Aile şirketleri ve kurumsallaşma, http://www.akdeniz ofset.com/ gazete/arsiv/19042006/haber–2.htm.
  • Thomson, N., Mcnamara, P. (2001). Achieving post-acquisition success: the role of corporate entrepreneurship, Long Range Planning, 34 (6), 669-697.
  • Yılmaz C., Alpkan L., Ergun E. (2005). Cultural determinants of customer- and learning-oriented value systems and their joint effects on firm performance, Journal of Business Research, 58 (10), 1340-1352.
  • Zahra, S. A. (1993). Environment, corporate entrepreneurship and financial performance: a taxonomic approach, Journal of Business Venturing, 8 (4), 319–340.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd.doç.dr. Musa Şanal Bu kişi benim

Prof.dr. Hüseyin Özgen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şanal, Y. M., & Özgen, P. H. (2013). KURUMSALLAŞMA VE KURUMSAL GİRİŞİMCİLİK İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(2), 15-26.