Bu çalışmada, taslak aşamasında olan ve görüşler
doğrultusunda revize edilerek 2017- 2018 eğitim- öğretim döneminden itibaren
uygulanması düşünülen Türkiye’nin felsefe dersi öğretim programı ile İtalya’nın
mevcut felsefe dersi öğretim programı, amaç, kazanım ve içerik açısından
birbiriyle karşılaştırılmıştır. Amaçlar bakımından karşılaştırıldığında her iki
program arasında önemli bir fark olmadığı ortaya çıkmıştır. Kazanımlar
bakımından karşılaştırıldığında iki program arasında bariz farklılık olduğu
anlaşılmıştır. Bu farklılık şöyle ifade edilebilir. Türkiye felsefe dersi
öğretim programında kazanımlar içerik odaklı, İtalya felsefe dersi öğretim
programında ise amaç odaklıdır. Çalışmada, her iki programın en çok içerik
bakımından fark yarattığı ortaya çıkmıştır. Türkiye felsefe dersi öğretim
programı taslağında içerik salt kronolojiye göre belirlendiğinden felsefenin
içeriği felsefe tarihine benzemiştir. İtalya felsefe dersi öğretim programında
ise kronoloji göz ardı edilmemiş, ancak konular daha çok felsefe tarihindeki
sorunları ortaya çıkaracak biçimde belirlenmiştir. Bununla birlikte her iki
programda da farklı konulara yer verilmiştir. İtalya felsefe dersi öğretim
programında Türkiye felsefe dersi öğretim programından farklı olarak, “Sigmund
Freud ve Psikanalistler” konusu kapsamında Freud’un terapi, nevroz ve cinsellik
teorileri ile “”Bilim Üzerine Düşünceler” konusu kapsamında Darwin ve evrim teorisi
konularına yer verilmiştir. Çalışmanın sonunda, felsefenin diğer disiplinlerle
ilişkisi kurulmaya çalışıldığından İtalya felsefe dersi öğretim programında farklı
alanlara ilişkin konulara yer verildiği tespit edilmiştir. Aynı amaç Türkiye
felsefe dersi öğretim programında da vardır. Bu programın içeriğinde ise sadece
bir konu, felsefenin diğer disiplinlerle ilişkisini kurmaya elverişli
görünmektedir. Bu da, “Milli irade,
hukuk devleti ve demokrasi bilinci çerçevesinde anti demokratik darbe girişimi
karşısında 15 Temmuz 2016 da gösterilen halk direnişi” konusudur. Ancak
çalışmanın sonunda taslakta bu konuya yer verilmesinin nedeninin, öğrencilerin
felsefenin diğer disiplinlerle ilişkisini kurmasını sağlamaya yönelik değil, onları
darbe girişimlerine karşı bilinçlendirmeye yönelik olduğu tespit edilmiştir.
Bölüm | içindekiler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |