Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dizel Elektrikli Lokomotiflerde Cer Sistemlerinin Gelişimi Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2020, Sayı: 11, 52 - 59, 31.01.2020

Öz

Bu çalışmada dizel elektrikli lokomotiflerdeki çeşitli cer sistemleri ve bunların farklı elektro-mekanik yöntemlerle oluşturulmuş kontrol düzenekleri incelenmiş, yıllar içerisinde gelişen farklı topolojiler anlatılmıştır. TÜLOMSAŞ (Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii A.Ş) tarafından tasarlanıp üretilen ve TCDDTAŞ (Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları Taşımacılık A.Ş.) tarafından ticari işletmede kullanılan anahat ve manevra lokomotiflerinden alınan örneklerle cer sistemleri detaylı olarak ele alınmıştır. Alternatif akım ve doğru akım cer sistemleri karşılaştırmalı olarak incelenmiş, güç elektroniğinin gelişmesi ve raylı sistemlerde uygulama alanı bulmasıyla ortaya çıkan güç kontrol yapıları anlatılmıştır.

Destekleyen Kurum

TÜLOMSAŞ

Kaynakça

  • [1] H. Deveci, “Matris Çeviricilerde Dolaylı Uzay Vektör Darbe Genişlik Modülasyonu Yöntemi ve Matris Çevirici ile Beslenen Bir Asenkron Cer Motorunun Kontrolü” Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli, 2019
  • [2] M. Sypiryagin, P. Wolfs, C. Cole, V. Spiryagin, Y.Q Sun, T. McSweeney, Design and Simulations of Heavy Haul Locomotives and Trains, London, 2017, CRC Press.
  • [3] İ. Gündüz, H. Soltekin, DE24000 Tipi Lokomotif Eğitimi, Eskişehir, TCDD Eskişehir Eğitim Merkezi Müdürlüğü, 2005.
  • [4] S.V.M.B. Prabhath Kiran, C.H. Anil Bharadwaj, “An Algorithm for the Analysis of Transient and Steady States in a DC Motor” International Journal of Electrical and Electronics Engineering(IJEEE), ISSN (PRINT): 2231 – 5284, vol. 3, Issue-1, 2013.
  • [5] O. I. Okoro, C. U. Ogbuka, M. U. Agu, “Simulation of DC Machines Transient Behaviors: Teaching and Research” Pacific Journal of Science and Technology, 9(1):142-148, 2008
  • [6] C. Urlu, Demiryollarında Tren Dinamiğine Giriş, İzmir, TCDD Matbaası, 1990 .
  • [7] C. F. Bonnet Clifford, Raylı Sistemlerin Temelleri, Ankara, Nobel Yayıncılık, 2013.
  • [8] A. Rassolkin, H.Hoimoja, “Calculation of the Traction Effort of Switching Locomotive” 11th International Symposium Topical Problems in the Field of Electrical and Power Engineering, Parnu, Estonia, 2012.

An Overwiev for Development of Traction Systems on Diesel Electric Locomotives

Yıl 2020, Sayı: 11, 52 - 59, 31.01.2020

Öz

In
this work, different traction systems and their control mechanism which created
with different electro-mechanical methods on diesel-electric locomotives are
examined. Different topologies which improved on years are represented.
Tractions systems are discussed with details with the examples taken from the
mainline and shunting locomotives which have been designed and produced by
TULOMSAS (Turkish Locomotive & Engine Industry Inc.) and used commercially
by TCDD(The State Railways of Republic of Turkey). Alternative current and
direct current traction systems have been examined comparatively. The power
control structures which risen with the enhancements in power electronics and its
railway industry applications are described.

Kaynakça

  • [1] H. Deveci, “Matris Çeviricilerde Dolaylı Uzay Vektör Darbe Genişlik Modülasyonu Yöntemi ve Matris Çevirici ile Beslenen Bir Asenkron Cer Motorunun Kontrolü” Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli, 2019
  • [2] M. Sypiryagin, P. Wolfs, C. Cole, V. Spiryagin, Y.Q Sun, T. McSweeney, Design and Simulations of Heavy Haul Locomotives and Trains, London, 2017, CRC Press.
  • [3] İ. Gündüz, H. Soltekin, DE24000 Tipi Lokomotif Eğitimi, Eskişehir, TCDD Eskişehir Eğitim Merkezi Müdürlüğü, 2005.
  • [4] S.V.M.B. Prabhath Kiran, C.H. Anil Bharadwaj, “An Algorithm for the Analysis of Transient and Steady States in a DC Motor” International Journal of Electrical and Electronics Engineering(IJEEE), ISSN (PRINT): 2231 – 5284, vol. 3, Issue-1, 2013.
  • [5] O. I. Okoro, C. U. Ogbuka, M. U. Agu, “Simulation of DC Machines Transient Behaviors: Teaching and Research” Pacific Journal of Science and Technology, 9(1):142-148, 2008
  • [6] C. Urlu, Demiryollarında Tren Dinamiğine Giriş, İzmir, TCDD Matbaası, 1990 .
  • [7] C. F. Bonnet Clifford, Raylı Sistemlerin Temelleri, Ankara, Nobel Yayıncılık, 2013.
  • [8] A. Rassolkin, H.Hoimoja, “Calculation of the Traction Effort of Switching Locomotive” 11th International Symposium Topical Problems in the Field of Electrical and Power Engineering, Parnu, Estonia, 2012.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Elektrik Mühendisliği
Bölüm Bilimsel Yayınlar (Hakemli Araştırma ve Derleme Makaleler)
Yazarlar

Halil Deveci 0000-0002-2515-3172

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2020
Gönderilme Tarihi 28 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 11

Kaynak Göster

IEEE H. Deveci, “Dizel Elektrikli Lokomotiflerde Cer Sistemlerinin Gelişimi Üzerine Bir İnceleme”, Demiryolu Mühendisliği, sy. 11, ss. 52–59, Ocak 2020.