BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Coğrafi İşaretleme ve Yöresel Ürünler

Yıl 2012, Yıl: 2012 Sayı: 2, 88 - 92, 01.07.2012

Öz

Coğrafi işaretler, belirgin bir niteliği, ünü veya diğer özellikleri itibariyle kökeninin bulunduğu bir yöre, alan, bölge veya ülke ile
özdeşleşmiş bir ürünü gösteren işaretlerdir, başka bir deyişle ürünün kaynağını gösteren işaretlerdir. Bu çalışmanın amacı Türkiye’de
coğrafi işaretlemenin önemini, kırsal kalkınmadaki rolünü mevcut verilerle ortaya koymaktır. Çalışmanın verilerini konuyla ilgili
birimlerden ve çalışmalardan derlenen ikincil veriler oluşturmaktadır. Tüm dünyada yöresel ürünlerle birlikte coğrafi işaretli ürün sayısı
giderek artmakta ve talep hızla büyümektedir. Ürün farklılaştırılması ve tüketiciye ürünle ilgili detaylı bilgi verilmesi açısından coğrafi
işaretleme, tüketici tercihlerini etkileyen bir etmen olarak ortaya çıkmaktadır. Bu konuda ilgili paydaşlarda farkındalık ve gündem
oluşturulması yararlı olacaktır.

Turkey’s Geographical Marking and Local Products

Yıl 2012, Yıl: 2012 Sayı: 2, 88 - 92, 01.07.2012

Öz

Geographical markings are signs indicating a distinctive quality, fame or other features and identified with a district, area, region or country of its origin. In other words, geographical indication shows goods’ origin. The aim of this study is geographical markings’ importance and the role of rural development in Turkey to reveal with available data. Data of labour consist of secondary data which are collected related studies and units about the topic. Both the number of local products and geographical marked products are getting scalar up and demand is rising rapidly all over the world. Geographical marking comes up to be a factor which affects consumer’s choice from the point of product differantion and giving detailed info to consumer about product. Creating agenda and awareness in related shareholder will be useful about this topic

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA66AA34KR
Bölüm Derleme
Yazarlar

Ahmet Şahin Bu kişi benim

Yeşim Meral Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Yıl: 2012 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şahin, A., & Meral, Y. (2012). Türkiye’de Coğrafi İşaretleme ve Yöresel Ürünler. Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi(2), 88-92.
AMA Şahin A, Meral Y. Türkiye’de Coğrafi İşaretleme ve Yöresel Ürünler. Turk.Bilimsel Derleme Derg. Temmuz 2012;(2):88-92.
Chicago Şahin, Ahmet, ve Yeşim Meral. “Türkiye’de Coğrafi İşaretleme Ve Yöresel Ürünler”. Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi, sy. 2 (Temmuz 2012): 88-92.
EndNote Şahin A, Meral Y (01 Temmuz 2012) Türkiye’de Coğrafi İşaretleme ve Yöresel Ürünler. Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi 2 88–92.
IEEE A. Şahin ve Y. Meral, “Türkiye’de Coğrafi İşaretleme ve Yöresel Ürünler”, Turk.Bilimsel Derleme Derg., sy. 2, ss. 88–92, Temmuz 2012.
ISNAD Şahin, Ahmet - Meral, Yeşim. “Türkiye’de Coğrafi İşaretleme Ve Yöresel Ürünler”. Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi 2 (Temmuz 2012), 88-92.
JAMA Şahin A, Meral Y. Türkiye’de Coğrafi İşaretleme ve Yöresel Ürünler. Turk.Bilimsel Derleme Derg. 2012;:88–92.
MLA Şahin, Ahmet ve Yeşim Meral. “Türkiye’de Coğrafi İşaretleme Ve Yöresel Ürünler”. Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi, sy. 2, 2012, ss. 88-92.
Vancouver Şahin A, Meral Y. Türkiye’de Coğrafi İşaretleme ve Yöresel Ürünler. Turk.Bilimsel Derleme Derg. 2012(2):88-92.