BibTex RIS Cite

Türkiye’de Coğrafi İşaretleme ve Yöresel Ürünler

Year 2012, Year: 2012 Issue: 2, 88 - 92, 01.07.2012

Abstract

Coğrafi işaretler, belirgin bir niteliği, ünü veya diğer özellikleri itibariyle kökeninin bulunduğu bir yöre, alan, bölge veya ülke ile
özdeşleşmiş bir ürünü gösteren işaretlerdir, başka bir deyişle ürünün kaynağını gösteren işaretlerdir. Bu çalışmanın amacı Türkiye’de
coğrafi işaretlemenin önemini, kırsal kalkınmadaki rolünü mevcut verilerle ortaya koymaktır. Çalışmanın verilerini konuyla ilgili
birimlerden ve çalışmalardan derlenen ikincil veriler oluşturmaktadır. Tüm dünyada yöresel ürünlerle birlikte coğrafi işaretli ürün sayısı
giderek artmakta ve talep hızla büyümektedir. Ürün farklılaştırılması ve tüketiciye ürünle ilgili detaylı bilgi verilmesi açısından coğrafi
işaretleme, tüketici tercihlerini etkileyen bir etmen olarak ortaya çıkmaktadır. Bu konuda ilgili paydaşlarda farkındalık ve gündem
oluşturulması yararlı olacaktır.

Turkey’s Geographical Marking and Local Products

Year 2012, Year: 2012 Issue: 2, 88 - 92, 01.07.2012

Abstract

Geographical markings are signs indicating a distinctive quality, fame or other features and identified with a district, area, region or country of its origin. In other words, geographical indication shows goods’ origin. The aim of this study is geographical markings’ importance and the role of rural development in Turkey to reveal with available data. Data of labour consist of secondary data which are collected related studies and units about the topic. Both the number of local products and geographical marked products are getting scalar up and demand is rising rapidly all over the world. Geographical marking comes up to be a factor which affects consumer’s choice from the point of product differantion and giving detailed info to consumer about product. Creating agenda and awareness in related shareholder will be useful about this topic

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA66AA34KR
Journal Section Collection
Authors

Ahmet Şahin This is me

Yeşim Meral This is me

Publication Date July 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Year: 2012 Issue: 2

Cite

APA Şahin, A., & Meral, Y. (2012). Turkey’s Geographical Marking and Local Products. Turkish Journal of Scientific Reviews(2), 88-92.
AMA Şahin A, Meral Y. Turkey’s Geographical Marking and Local Products. Turk.Bilimsel Derleme Derg. July 2012;(2):88-92.
Chicago Şahin, Ahmet, and Yeşim Meral. “Turkey’s Geographical Marking and Local Products”. Turkish Journal of Scientific Reviews, no. 2 (July 2012): 88-92.
EndNote Şahin A, Meral Y (July 1, 2012) Turkey’s Geographical Marking and Local Products. Turkish Journal of Scientific Reviews 2 88–92.
IEEE A. Şahin and Y. Meral, “Turkey’s Geographical Marking and Local Products”, Turk.Bilimsel Derleme Derg., no. 2, pp. 88–92, July 2012.
ISNAD Şahin, Ahmet - Meral, Yeşim. “Turkey’s Geographical Marking and Local Products”. Turkish Journal of Scientific Reviews 2 (July 2012), 88-92.
JAMA Şahin A, Meral Y. Turkey’s Geographical Marking and Local Products. Turk.Bilimsel Derleme Derg. 2012;:88–92.
MLA Şahin, Ahmet and Yeşim Meral. “Turkey’s Geographical Marking and Local Products”. Turkish Journal of Scientific Reviews, no. 2, 2012, pp. 88-92.
Vancouver Şahin A, Meral Y. Turkey’s Geographical Marking and Local Products. Turk.Bilimsel Derleme Derg. 2012(2):88-92.