BibTex RIS Kaynak Göster

Biyoloji Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumları

Yıl 2013, Yıl: 2013 Sayı: 1, 144 - 149, 01.02.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının cinsiyet, sınıf ve çevre ile ilgili bilgi edinme kaynağı açısından sürdürülebilir çevre yönelik tutumlarını belirlemektir. Tarama modeli ile yapılan bu çalışma, 2011 yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi Bölümü öğrencileri(N=152) ile yapılmıştır. Veriler, altı alt boyut ve 30 maddeden oluşan 5’li likert tipi ölçek ile toplanmıştır. Ölçeğin cronbach alpha iç tutarlılık katsayısı 0.77 olarak bulunmuştur. Gruplar arası anlamlılık testlerinde α = .05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır. Verilerin analizleri için SPSS programı kullanılmıştır. Veriler, betimsel istatistik ve ilişkisiz örneklemler t-testi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre öğretmen adaylarının ölçeğin bazı alt boyutlarında sürdürebilir çevreye yönelik tutumlarının yüksek olduğu bulunmuştur. Cinsiyetlere göre, sınıflar düzeyinde ve bilgi edinme kaynağına göre öğretmen adaylarının sürdürebilir çevreye yönelik tutumlarının bazı alt boyut ölçek puanları arasında istatistiksel olarak farklılık gösterdiği bulunmuştur. Bu verilerden hareketle bazı önerilerde bulunulmuştur.

Biyoloji Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumları

Yıl 2013, Yıl: 2013 Sayı: 1, 144 - 149, 01.02.2013

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA78HV46AR
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hasan Gürbüz Bu kişi benim

Mürşet Çakmak

Mustafa Derman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Yıl: 2013 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gürbüz, H., Çakmak, M., & Derman, M. (2013). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumları. Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi(1), 144-149.
AMA Gürbüz H, Çakmak M, Derman M. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumları. Turk.Bilimsel Derleme Derg. Şubat 2013;(1):144-149.
Chicago Gürbüz, Hasan, Mürşet Çakmak, ve Mustafa Derman. “Biyoloji Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumları”. Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi, sy. 1 (Şubat 2013): 144-49.
EndNote Gürbüz H, Çakmak M, Derman M (01 Şubat 2013) Biyoloji Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumları. Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi 1 144–149.
IEEE H. Gürbüz, M. Çakmak, ve M. Derman, “Biyoloji Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumları”, Turk.Bilimsel Derleme Derg., sy. 1, ss. 144–149, Şubat 2013.
ISNAD Gürbüz, Hasan vd. “Biyoloji Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumları”. Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi 1 (Şubat 2013), 144-149.
JAMA Gürbüz H, Çakmak M, Derman M. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumları. Turk.Bilimsel Derleme Derg. 2013;:144–149.
MLA Gürbüz, Hasan vd. “Biyoloji Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumları”. Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi, sy. 1, 2013, ss. 144-9.
Vancouver Gürbüz H, Çakmak M, Derman M. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumları. Turk.Bilimsel Derleme Derg. 2013(1):144-9.