Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin dil öğrenme stratejileri ile İngilizce dersindeki akademik başarıları arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Bu nedenle bu araştırma “ilişkisel tarama modeli”nde bir araştırma olup, betimsel bir çalışmadır. Yapılan araştırmada Pearson momentler çarpımı korelasyon analizin sonucunda lise öğrencilerinin dil öğrenme stratejileri ile İngilizce dersindeki akademik başarıları arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Ayrıca, yapılan tek yönlü çoklu regresyon analizi sonucunda ise dil öğrenme stratejilerinin, öğrencilerin İngilizce dersindeki akademik başarılarını anlamlı şekilde yordadığı sonucuna varılmıştır.
The purpose of this study was to examine the correlation between high school students’ language learningstrategies with their academic success in English course. For this purpose, “correlations survey method”was adopted in this study in order to find answers to the research questions. According to Pearson’smoments correlation analysis carried out in the study, it was found out that there was a significantpositive correlation between students’ language learning strategies and their academic success in Englishcourse. On the other hand, according to the results of the multiple regression analysis, it was concludedthat high school students’ language learning strategies predicted their academic success in English coursesignificantly
Language learning strategies academic success English course
Diğer ID | JA44TY29SR |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 37 |