Bu araştırmada, öğretmen adaylarının Facebook sosyal ağ sitesinin eğitsel bağlamda kullanımına ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve Facebook sosyal ağ sitesinin eğitim bağlamında kullanımı ile bu sosyal ağ sitesinin benimsenmesi arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre desenlenmiştir. Çalışma örneklemini, 2012-2013 öğretim yılı bahar döneminde Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 345 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler, Sosyal Ağların Eğitsel Kullanımı Ölçeği, Sosyal Ağların Benimsenmesi Ölçeği ve kişisel bilgiler formu ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, Mann Whitney U, Kruskal Wallis H ve korelasyon testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, öğretmen adaylarının Facebook sosyal ağ sitesinin eğitsel bağlamda kullanımına ilişkin görüşlerinin orta düzeyin üzerinde olduğunu ve Facebook sosyal ağ sitesinin eğitsel bağlamda kullanımı ile bu sosyal ağ sitesinin benimsenmesi arasında orta düzeyde bir ilişki olduğunu göstermiştir. Araştırmada ayrıca, öğretmen adaylarının Facebook sosyal ağ sitesinin eğitsel bağlamda kullanımına ilişkin görüşleri ile cinsiyet, sosyal ağ sitesi kullanım sıklığı ve öğrenim görülen bölüm değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu bulgusu elde edilmiştir
In this study, it was aimed to analyze the views of the pre-service teachers in using the Facebook social networking site in educational context in terms of several variables and to evaluate the relationship between the use of this social networking site in educational context and the adoption of the Facebook social networking site. The research was designed according to the relational screening model. The study sample included 345 pre-service teachers studying at Trakya University Faculty of Education in 2012-2013 academic year spring term. The data were obtained by using Educational Use of Social Networks Scale, Social Networks Adoption Scale and personal information form. The analysis of data was conducted by descriptive statistics, Mann Whitney U-Test, KruskalWallis H and correlation tests were benefited. The research findings revealed that the views of preservice teachers in using Facebook social networking site in educational context was over the midlevel and the relationship between the use of this social networking site in educational context and the adoption of the this social networking site was at mid-level. Moreover, in the research a statistically significant difference was obtained between the views of pre-service teachers in using Facebook social networking site in educational context and gender, frequency of using social networking and the department of study variables
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 10 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)