Eğitimin niteliğini etkileyen önemli faktörlerden birisi de öğretmen adaylarının aldıkları hizmet öncesi eğitimin kalitesidir. Bu bağlamda, öğretmen adaylarının, eğitim fakültelerinde gördükleri derslerde edindikleri bilgi ve beceri düzeyini büyük oranda dersin öğretim elemanının niteliği belirlemektedir. Özellikle, öğretim elemanlarının alan bilgisi yeterlikleri, eğitimin etkililiğini sağlamada önemli rol oynar. Bu araştırma, öğretmen adayı öğrencilerin görüşleri çerçevesinde, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi’nde görev yapan öğretim elemanlarının alan bilgisi yeterliklerini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilen tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü’nde öğrenim gören 2., 3. ve 4.sınıf öğrencileri araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırmanın yapıldığı zamanda, 1. Sınıf öğrencileri araştırma amacına hitap etmediğinden araştırma evreni içine dâhil edilmemiştir. İlköğretim bölümünde, her bir sınıfa yönelik birden çok şube bulunduğundan, her bir sınıf düzeyinden rastgele yöntemle bir şube örneklem olarak seçilmiş ve örneklem grubuna anket dağıtılmıştır. Dönen anketler içinden 466 adedi dikkate alınmıştır. Anket maddelerine verilen yanıtlara ilişkin veriler, cinsiyet, yaş ve sınıf düzeyi bağımsız değişkenlerine göre parametrik ve parametrik olmayan sınamalar aracılığı ile çözümlenmiştir. Araştırmada ulaşılan bulgular, öğretmen adaylarının görüşleri arasında anlamlı farklılaşmalar oluştuğunu; özellikle 2.sınıf ve 3.sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarının 4.sınıfta öğrenim görenlere oranla öğretim elemanlarını daha yeterli bulduklarını ortaya koymuştur. Araştırmada yer verilen bağımsız değişkenlere göre öğretmen adaylarının, öğretim elemanlarını alan bilgisi bakımından tüm boyutlarda “ara sıra” düzeyinde yeterli gördüklerini ortaya koymaktadır. Ulaşılan sonuçlar eşliğinde önerilere yer verilmiştir
Öğretmen öğretmen yetiştirme öğretim elemanı alan bilgisi yeterlik
The quality of the pre-service education of the teachers is one of the key factors affecting the quality of teaching. In this sense, students’ level of knowledge and ability which they acquired during the classes in the faculties of education, is highly depended on the quality of the lecturers. Especially, the content knowledge capacity of the lecturers plays an important role in the effectiveness of the education. This research is a survey type descriptive study realized for the aim of clarifying content knowledge competences of the lecturers in Ziya Gökalp Education Faculty, within the frame of the opinions of candidate teachers. The students attending 2. 3. and 4. grades, in the Primary Education Department in Ziya Gökalp Education Faculty, constituted the population of the research. Since the 1. grade student did not address to the research aim, at the time of doing the research, they were not included into the research population. And, since there are more than one section at each grade, a section from each grade was chosen randomly to form the sample of the research, and the questionnaires were distributed to the sampling group. 466 of the replied survey were taken into consideration. The data were computed through parametric and non parametric analysis tests, according to independent variables such as gender, age and grade levels
Teacher teacher training lecturer content knowledge competence
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 10 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)