Yeni iletişim teknolojilerinin her geçen gün varlığını ve etkinliğini daha güçlü şekilde duyurduğu günümüzde, insan yaşamının da bundan payını alması kaçınılmaz hale gelmiştir. “Demode” olmamak için son model iletişim araçlarını kullanan gençliğin bu “doğal refleksi”ni makul karşılamak mümkün. Ancak 25-30 yaş arası grup ile orta yaş ve üzeri bireylerdeki “merak” unsurunun kökenlerini irdelemek gerekiyor. Bu çalışmada, modernizmin yalnızlaştırdığı bireyin, geçmişindeki boşlukları iletişim dünyasının sunduğu teknolojik ve sosyal olanaklarla ikame etmesinin nedenleri, gerekçeleri ve ulaşılan sonuç içerik analizi ile ele alınmış; bazen bir “can simidi” gibi görev yapan ama bazen de “su alan tekne” misali bireyi boşluğa iten iletişim olgusunun hayatımızdaki varlığıtüm boyutlarıylairdelenmeye çalışılmıştır. İnsanların -hele hele hiç tanımadıkları ve karşılaşmadıkları kişilerle- neden bu kadar sınırsızca iletişime geçtikleri; interneti neden yalnızlıklarına bir “çare” olarak düşündükleri, “iletişim açlığı” kavramı çerçevesinde incelenmiştir
İletişim Açlığı modernleşme cep telefonları internet sosyal medya
Human life has inevitably got its share from the new communication technologies whose presence and activity are being increasingly perceived each day. It is possible to understand such “natural reflex” of youngsters who are using state-of-the-art media to avoid being “old-fashioned.” However, the roots of the element of “curiosity” still need to be studied in 25-30-year-olds and people that are middle aged and up. This study scrutinizes, through a content analysis, the reasons why the individual, isolated by modernism, replaces voids in his past with technological and social means offered by the world of communication, the grounds for such replacement, and the conclusion. It explores, with all of its dimensions, the presence of the phenomenon of communication in our lives, serving as a “lifesaver” at times but driving the individual to emotional void as a “boat taking on water” at other times. This study is an examination, in the context of the concept of “communication hunger”, of why people communicate with others -especially those who they don‟t know at all and they haven‟t met before- so infinitely, and why they see the Internet as the “cure” to their solitude
Communication Hunger modernization mobile phones the Internet social media
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 18 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)