BibTex RIS Kaynak Göster

BİREYLERİN FİRMALARIN SOSYAL SORUMLULUKLARINA BAKIŞI: AMPİRİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2018, Sayı: 21, 171 - 184, 01.12.2018

Öz

Günümüzde bilinçlenen tüketiciler ve artan rekabet, firmaların faaliyetlerini yeniden gözden geçirmelerini sağlamıştır. Artık ekonomik faaliyetler dışında faaliyetlerde bulunmayan firmalar, toplumun gözünde zamanla değer kaybedebilmekte, söz konusu firmaların ürünlerine talep düşebilmektedir. Ürünlerini satamayan firmalar da faaliyetlerine son vermek durumunda kalmaktadır. Bilinçlenen bireyler, sadece ekonomik faaliyetlerde değil, ayrıca sosyal sorumluluk faaliyetlerinde de bulunan firmalara yönelmektedirler. Ancak bireylerin, firmaların katkı sunmalarını beklediği sosyal sorumluluk faaliyetlerine verdikleri önem farklı olabilmektedir. Dolayısıyla firmaların rekabetçi avantaj kazanabilmeleri için bireylerin en çok hangi sosyal sorumluluk faaliyetlerine önem verdiklerini bilmeleri ve söz konusu faaliyete ağırlık vermeleri gerekmektedir. Bu çalışmada bireylerin, firmaların sosyal sorumluluk faaliyetlerine yönelik bakışlarını tespit etmek amaçlanmıştır. Bu kapsamda Şırnak Üniversitesinde öğrenim gören öğrencilere anket yapılmıştır. Öğrencilere, firmaların katkı sunması beklenen sosyal sorumluluk faaliyetlerini öneme göre sıralamaları istenmiştir. Verilen cevaplara göre katılımcılar, firmaların sosyal sorumluluk faaliyetlerinden en çok eğitim-öğretim faaliyetlerine katkıda bulunmalarını beklemektedir. En az önem verilen sosyal sorumluluk faaliyetinin ise spor ve sanatsal ve kültürel faaliyetler olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Arslan, Mahmut (2012), İş ve Meslek Ahlakı: Dünya ve Türkiye Örnekleri, 3. Baskı, Siyasal Kitabevi, Ankara
  • Arslan, M., Ece, S., Kurtuluş, Ç. H., ve Özer, M. (2012), Tüketicilerin İşletmelerin Sosyal Sorumluluklarını Algılamaları Üzerine Bir İnceleme: Ankara, İzmir ve Şırnak Örneği. Anadolu Etik Toplantıları I. Gaziantep.
  • Sheth, H., ve Babiak, K. M. (2010). Beyond the Game: Perceptions and Practices of Corporate Social Responsibility in the Professional Sport Industry. Journal of Business Ethics , 91 (3), 433– 450.

INDIVIDUALS’ VIEWPOINT OF FIRMS’ SOCIAL RESPONSIBILITIES: AN EMPIRICAL RESEARCH

Yıl 2018, Sayı: 21, 171 - 184, 01.12.2018

Öz

Today, conscious consumers and increasing competition have caused firms to revise their activities. The firms which no longer engage in activities other than economic activities may lose their reputation over time in the eyes of society due to individuals also expect firms to engage in social responsibility activities. Demand for these firms' products could decrease. As a result the firms that cannot sell their products have to end their activities. Conscious individuals become more interested in firms which conducted not only in economic activities but also in social responsibility activities. The importance given by individuals to social responsibility activities which they expect from the firms could be different. To gain competitive advantage, it is necessary for firms to know which social responsibility activities are most important for the individuals and they should focus to emphasize these activities. In this study, it was aimed to determine the viewpoint of individuals to firms' social responsibility activities. In this context, a questionnaire was filled by the students who were studying at Sirnak University. Students are asked to rank social responsibility activities that are expected to be contributed by the firms. According to the responses given, participants expected that firms should contribute much more to education-training activities than other social responsibility activities. It was also determined that the least important social responsibility activity is sports and artistic and cultural activities.

Kaynakça

  • Arslan, Mahmut (2012), İş ve Meslek Ahlakı: Dünya ve Türkiye Örnekleri, 3. Baskı, Siyasal Kitabevi, Ankara
  • Arslan, M., Ece, S., Kurtuluş, Ç. H., ve Özer, M. (2012), Tüketicilerin İşletmelerin Sosyal Sorumluluklarını Algılamaları Üzerine Bir İnceleme: Ankara, İzmir ve Şırnak Örneği. Anadolu Etik Toplantıları I. Gaziantep.
  • Sheth, H., ve Babiak, K. M. (2010). Beyond the Game: Perceptions and Practices of Corporate Social Responsibility in the Professional Sport Industry. Journal of Business Ethics , 91 (3), 433– 450.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Süreyya Ece Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Ece, S. (2018). BİREYLERİN FİRMALARIN SOSYAL SORUMLULUKLARINA BAKIŞI: AMPİRİK BİR ARAŞTIRMA. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(21), 171-184.

Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)