Dil Dergisi1300-35422980-0072Ankara ÜniversitesiTHE ROLE OF AUTHENTIC VISUAL MATERIALS IN TEACHING RUSSIAN LANGUAGERus dili öğretiminde gerçeğe dayalı görsel materyallerin rolüKarakaleFiliz10.1501/Dilder_0000000195LinguisticsDilbilim09012013161233301012013The purpose of this study is to reveal the benefits of using authentic visual materials in teaching Russian as a foreing language, for the students from level A1 to level B2 according to European Common Framework of Reference. We will try to explain the studied topic with concrete examples from our professional experiences at Ankara University TOMER. Russian language has a grammatical structure that requires a long period of time to learn and use correctly. This study aims to prove that specialy prepared artificial texts are not enough alone in learning Russian language, whereas various authentic visual materials let students learn Russian language more consistently, allowing them to adopt a positive attitude towards the language they are studying.Bu araştırmanın amacı, yabancı dil olarak Rus dilinin öğretiminde, Avrupa Ortak Başvuru Metni’ne göre A1 seviyesinden B1 seviyesine kadar kullanılan gerçeğe dayalı görsel materyallerin sağladığı faydaları ortaya koymaktır. Ankara Üniversitesi TÖMER’deki mesleki deneyimlerimizden örnekler verilerek, araştırılan konu somut örneklere dayandırılacaktır. Rus dili, öğrenilmesi ve doğru bir şekilde kullanılması uzun bir süreç gerektiren bir gramer yapısına sahiptir. Bu çalışma özel olarak hazırlanmış yapay metinlerin yeterli olmadığını, günlük hayattan seçilen çeşitli görsel materyallerin ise öğrencilerin Rus diline karşı olumlu bir tutum geliştirerek daha kalıcı bir öğrenme sağladığını ortaya koymak amaçlanmaktadır..Foreign language teaching Russian language TOMER visual materials authentic materials.Yabancı Dil Öğretimi Rus Dili TÖMER Görsel MateryallerAntonova, V.E; Nahabina, M.M; Safronova, M.B; Tolstıh, A.A. 2006a. Doroga v Rossiyu 1. Sankt-Peterburg. ZlatoustAntonova, V.E; Nahabina, M.B; Tolstıh, A.A. 2006b. Doroga v Rossiyu 2. Sankt-Peterburg. ZlatoustAntonova, V.E; Nahabina, M.B; Tolstıh, A.A. 2006c. Doroga v Rossiyu 3. Sankt-Peterburg. ZlatoustAzimov, E.G; Şçukin, A.N. 2009. Novıy slovar metodiçeskih terminov i ponyatiy (Teoriya i praktika obuçeniya yazıkam), Moskva. İzdatelstvo İKARBaşkan, Özcan. 2006. Yabancı Dil Öğretimi İlkeler ve Çözümler. İstanbul. Multilingual YayınlarıÇernışov, Stanislav. 2003. Poyehali. Sankt-Peterburg. ZlatoustÇernışov, Stanislav. 2007. Poyehali 2.I. Sankt-Peterburg. ZlatoustÇernışov, Stanislav. 2008. Poyehali 2.II. Sankt-Peterburg. ZlatoustDemircan, Ömer. 2000. Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri. İstanbul. Der YayınlarıGüneş, Firdevs. 2011. Dil Öğretim Yaklaşımları ve Türkçe Öğretimindeki Uygulamalar.Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Sayı: 15, s. 123-148 İvanova, T. V; İ. A. Suhova. 2008. Teoriya i metodika obuçeniya inostrannomu yazıku. Ufa. BGP. http://www.twirpx.com/file/107222/Smetanina, O. M. 2008. İzuçenie inostrannogo yazıka v epohu globalizatsii. N. Novgorod.http://cyberleninka.ru/article/n/izuchenie-inostrannogo-yazyka-v-epohu-globalizatsiiSubaşı Uzun, Leyla; Bozkurt, Ümit. 2010. Türkçe Öğretiminde Güncel Tartışmalar.Ankara. Ankara Üniversitesi TÖMER yayınlarıTer – Minasova, S. G. 2014. Prepodavaniye inostrannıh yazıkov v sovremennoyRossii. Şto vperedi. Jurnal Vestnik Moskovskogo universiteta. S: 2