Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Sufficiency of Foreign Language Teaching Methods in Teaching Vocational German for Tourism

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 2, 104 - 115, 31.12.2016

Öz

There is a highly intensive cooperation between
Turkey and Germany in many fields, like politics, economy, science, commerce
and culture. Furthermore almost three million Turkish citizens live in Germany
and most of the foreign tourists who come to Turkey for years are German since
many years. Because of all these facts, to be able to talk in German has been a
required qualification in many branches of work in various sectors of Turkey.
And Tourism is the leading one among these sectors. Vocational German is being
instructed in courses, faculties and colleges according to the needs of tourism
employees. Beside common languge teaching methods for vocational german, there
are also some different methods and techniques being used to develop the
language skills which are required for the job. In this study, a discussion is
made upon the sufficiency of language teaching methods for teaching german for
special purpose of tourism by explaining the features of language teaching
methods and vocational language of tourism with examples. The study is based on
related studies and views of teachers and learners, without doing any observation
or experiment on a sample group.

Kaynakça

  • Aktaş, N. (2010): Fremdsprachenlernen und dessen Relevanz für den Tourismussektor in der Türkei. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Altürk, A./Yel, G./Yüksel, T. A. (2016): Turizm Fakülte ve Yüksekokullarında Yabancı Dil Eğitimi. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic-,ISSN:1308-2140, (Prof. Dr. Hayati Akyol Armağanı), 11/3, 139-150
  • Amiradis, C. (2011): Die Fachsprache des Tourismus: Charakteristika und Anwendungsbereiche. Zeitschrift für Regionale Wissenschaft , II (1), 57-73.
  • Balcı, U. (2016): Turizm Lisans Öğrencilerinin Dil Eğitimi ile İlgili Sorunları ve Çözüm Önerileri. The Journal of Academic Social Science Studies, 50, Autumn II, 93-100.
  • Braun, C. (1991): "Interkulturelle Barrieren in der Fach- und Berufssprache der Tourismussprache". Müller, B-D. (Hg.), Interkulturelle Wirschaftskommunikation, München: Iudicium, 193-202.
  • Buhlmann, R. - Fearns, A. (1991): Handbuch des Fachsprachenunterrichts. Unter besonderer Berücksichtigung naturwissenschaftlich-technischer Fachsprachen (5. Auflage). Tübingen: Gunter Narr Verlag.
  • Davras, G. M. - Bulgan, G. (2012): MYO Öğrencilerinin İngilizce Hazırlık Eğitimine Yönelik Tutumları: Isparta MYO Turizm ve Otel İşletmeciliği Örneği. Doğuş Üniversitesi Dergisi,13(2), 227-238.
  • Fluck, H. R. (1992): Didaktik der Fachsprachen, Aufgaben und Arbeitsfelder, Konzepte und Perspektiven im Sprachbereich Deutsch. Tübingen: Gunter Narr Verlag.
  • Genç, A. (2012): Eğitim Sözlüğü, Wörterbuch Pädagogik (2. baskı). Ankara: Hacettepe Yayıncılık.
  • Genç, A. (2010): Geçmişten Günümüze Yerel Almanca Ders Kitabı İncelemesi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Hanbay, O. (2014): Motive der Tourismus-Studierenden für die Wahl des Deutschen als zweite Fremdsprache. Route Educational and Social Science Journal, 1(3), 421-427.
  • Hoffmann, L. (1976): Kommunikationsmittel Fachsprache. Eine Einführung. Berlin: Akademie-Verlag.
  • İşigüzel, B. (2013): Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Programlarındaki Mesleki Almanca Dersleri Üzerine Bir Araştırma. NWSA-Humanities, 4C0174, 8, (4), 363-371.
  • Kozak, M. A. (2009): Akademik Turizm Eğitimi Üzerine Bir Durum Analizi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 1-20.
  • Neuner, G. / Hunfeld, H. (1993): Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts, eine Einführung. Kassel: Universität Kassel, Langenscheidt.
  • Roca, F. / Bosch, G. (2005): Deutsch für den Tourismus im Spannungsfeld zwischen Gemein- Berufs- und Fachsprache. Journal of Research and Innovation in the Language Classroom/Encuentro (15), 79-85.
  • Roelcke, T. (2014): Zur Gliederung von Fachsprache und Fachkommunikation. International Journal of Specialized Communication , 154-178.

Yabancı Dil Öğretim Yöntemlerinin Turizm için Mesleki Almanca Öğretimindeki Yeterliliği

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 2, 104 - 115, 31.12.2016

Öz

Türkiye ile Almanya arasında siyasi, ekonomik,
bilimsel, ticari, kültürel ve daha birçok alanda yoğun bir işbirliği söz
konusudur. Ayrıca Almanya’da yaklaşık üç milyon Türkiye vatandaşı yaşamakta ve
Türkiye’ye uzun yıllardır en fazla yabancı turist Almanya’dan gelmektedir.
Bütün bu nedenlerden dolayı Almanca konuşabilmek Türkiye’de farklı sektörlerden
birçok iş kolunda çalışanlarda aranan bir nitelik haline gelmiştir. Turizm bu
sektörlerin başında gelmektedir. Turizm çalışanlarının ihtiyaçları
doğrultusunda kurslarda, ilgili fakülte ve yüksekokullarda mesleki Almanca
dersleri verilmektedir. Mesleki Almanca öğretimi için bilinen dil öğretim
yöntemleri kullanılmakla birlikte, ilgili meslek kolunun gerektirdiği dilsel
beceriler göz ününde bulundurularak farklı yöntem ve tekniklerden de
yararlanılmaktadır. Bu çalışmada turizm mesleki dili tanımlanıp, örneklerle
açıklanmış ve yabancı dil öğretim yöntemlerinin özellikleri açıklanarak, turizm
için mesleki Almanca bilgi ve becerilerini kazandırmadaki yeterliliği üzerine
bir tartışma yürütülmüştür. Çalışmada herhangi bir örneklem grubu üzerinde
deney veya gözlem yapılmaksızın, konuyla ilgili yapılan çalışmalar, öğretmen ve
öğrenci görüşleri dikkate alınmıştır. 

Kaynakça

  • Aktaş, N. (2010): Fremdsprachenlernen und dessen Relevanz für den Tourismussektor in der Türkei. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Altürk, A./Yel, G./Yüksel, T. A. (2016): Turizm Fakülte ve Yüksekokullarında Yabancı Dil Eğitimi. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic-,ISSN:1308-2140, (Prof. Dr. Hayati Akyol Armağanı), 11/3, 139-150
  • Amiradis, C. (2011): Die Fachsprache des Tourismus: Charakteristika und Anwendungsbereiche. Zeitschrift für Regionale Wissenschaft , II (1), 57-73.
  • Balcı, U. (2016): Turizm Lisans Öğrencilerinin Dil Eğitimi ile İlgili Sorunları ve Çözüm Önerileri. The Journal of Academic Social Science Studies, 50, Autumn II, 93-100.
  • Braun, C. (1991): "Interkulturelle Barrieren in der Fach- und Berufssprache der Tourismussprache". Müller, B-D. (Hg.), Interkulturelle Wirschaftskommunikation, München: Iudicium, 193-202.
  • Buhlmann, R. - Fearns, A. (1991): Handbuch des Fachsprachenunterrichts. Unter besonderer Berücksichtigung naturwissenschaftlich-technischer Fachsprachen (5. Auflage). Tübingen: Gunter Narr Verlag.
  • Davras, G. M. - Bulgan, G. (2012): MYO Öğrencilerinin İngilizce Hazırlık Eğitimine Yönelik Tutumları: Isparta MYO Turizm ve Otel İşletmeciliği Örneği. Doğuş Üniversitesi Dergisi,13(2), 227-238.
  • Fluck, H. R. (1992): Didaktik der Fachsprachen, Aufgaben und Arbeitsfelder, Konzepte und Perspektiven im Sprachbereich Deutsch. Tübingen: Gunter Narr Verlag.
  • Genç, A. (2012): Eğitim Sözlüğü, Wörterbuch Pädagogik (2. baskı). Ankara: Hacettepe Yayıncılık.
  • Genç, A. (2010): Geçmişten Günümüze Yerel Almanca Ders Kitabı İncelemesi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Hanbay, O. (2014): Motive der Tourismus-Studierenden für die Wahl des Deutschen als zweite Fremdsprache. Route Educational and Social Science Journal, 1(3), 421-427.
  • Hoffmann, L. (1976): Kommunikationsmittel Fachsprache. Eine Einführung. Berlin: Akademie-Verlag.
  • İşigüzel, B. (2013): Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Programlarındaki Mesleki Almanca Dersleri Üzerine Bir Araştırma. NWSA-Humanities, 4C0174, 8, (4), 363-371.
  • Kozak, M. A. (2009): Akademik Turizm Eğitimi Üzerine Bir Durum Analizi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 1-20.
  • Neuner, G. / Hunfeld, H. (1993): Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts, eine Einführung. Kassel: Universität Kassel, Langenscheidt.
  • Roca, F. / Bosch, G. (2005): Deutsch für den Tourismus im Spannungsfeld zwischen Gemein- Berufs- und Fachsprache. Journal of Research and Innovation in the Language Classroom/Encuentro (15), 79-85.
  • Roelcke, T. (2014): Zur Gliederung von Fachsprache und Fachkommunikation. International Journal of Specialized Communication , 154-178.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdal Ördek

Hasan Bolat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 15 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ördek, E., & Bolat, H. (2016). Yabancı Dil Öğretim Yöntemlerinin Turizm için Mesleki Almanca Öğretimindeki Yeterliliği. Diyalog Interkulturelle Zeitschrift Für Germanistik, 4(2), 104-115.

www.gerder.org.tr/diyalog