Die
Begriffe Bildung, Lernen und Lehren stehen im internationalen Kontext, aber
auch in der Türkei stets im Fokus des allgemeinen Interesses. Bildung, Lernen
und Lehren sind Themen, die immer wieder neu umschrieben werden, derart, dass
der Diskurs zu einer verbesserten Qualität von Bildung aufgrund der kaum noch
übersehbaren Informationsfülle, der umfassenden medialen Möglichkeiten und der
sich verändernden Erwartungen und daran gebunden auch Anforderungen zwingend
wird. In diesem Beitrag wird Bildung im Hinblick auf die Punkte internationale
Bildungsstandards, Bildungsstrategien, neue Lern-Lehr-Ansätze, neue/andere
Lehrerkompetenzen und der sich verändernde Lehrer -Schüler-ElternDialog kritisch
und umfassend betrachtet. Auch Thema des Beitrags ist es, die Diskussion um
mögliche neue Konzepte zur Lehrerausbildung punktuell zu umschreiben. Der
Beitrag schließt mit weiterführenden Überlegungen zu einem verbesserten Lernen
und Lehren.
Eğitim,
Öğretme ve Öğrenme konuları uluslararası eğitim alanında olduğu gibi Türkiye’de
de son yıllarda en fazla konuşulan, tartışılan ve değişime uğrayan temadır.
Öyle ki artan bilgi yoğunluğu, hızlı teknolojik kazanımlar ve buna bağlı olarak
farklılaşan anlayış ve beklentiler eğitimin sürekli ve nitel açıdan irdelenmesini
zorunlu kılmaktadır. Çalışmada eğitim konusunun temel sorun ve soruları,
uluslararası eğitim standartları ve değişen eğitim stratejileri, öğrenme ve
etkin öğretme ile ilgili yeni yaklaşımları, öğretmen tanımlamaları,
öğretmen-öğrenci ve veli iletişimin önemi, öğretmen kazanımları ve yeterlilikleri
gibi geniş bir perspektif taranmaktadır. Çalışmada yüksek öğretim reformu
kapsamında eğitim fakülteleri ve öğretmen yetiştirme modelleri ve bu
çalışmaların uluslararası uyumu değerlendirilmekte ve daha iyi bir eğitim, daha
etkin öğretme ve öğrenme için öneriler sunulmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 1 |
www.gerder.org.tr/diyalog