In the combustion systems, the turbulance effect and shape factor of the fuel partıculate should be maximized to complete the steps of separating the combustable volatiles, ignition and combustion of these volatiles. The most appropriate systems in this purpose is the circulated fluidized bed boiler(CFBB). To get the maximum shape factor, the coal must be grinded to it’s the thinnest size. The thinner particulates have better mixing ability, hence; the required distance for conductivity between particulates and heating surface decrease. Therefore, the heat transfer in a CFBB increase with the decrease of the average particulate diameter. In this study the effects of the size distribution of the fuel particulates on the heat transfer have been determined. In the aim, the heat gate forms on the inner surface has experimentally been investigated.
Yakma sistemlerinde, yakıt taneciğinin çok hızlı şekilde gaz fazına geçirilip, tutuşturulup, yanmasının tamamlanabilmesi için yakıt taneciği biçim faktörünün ve taneciğe uygulanan türbülans etkisinin maksimize edilmesi gerekir. Bu şartları en iyi sağlayan yakma sistemi dolaşımlı akışkan yatakta yakmadır. Yakıt taneciği biçim faktörü, kömürün uygun olan en ince boyutta öğütülmesiyle maksimum düzeye çıkarılır. Dolaşımlı akışkan yatakta ortalama partikül çapı azaldıkça ısı transferi de artmaktadır. Çünkü daha ufak partiküller gaz içersinde daha iyi bir karışım oluşturmakta, partikül kümeleri ile ısıtma yüzeyi arasındaki iletim için gerekli olan mesafe kısalmakta, yani gaz tabakası incelmekte ve bunun sonucunda termal iletim direnci azalarak, ısı kapısı aralığı genişleyerek ısı transfer oranı daha yüksek olmaktadır. Bu çalışmada, tanecik boyut dağılımının akışkan yatak iç yüzeyinde, ısı kapısı aralığına dolayısıyla ısıtma yüzeyinden (temas duvarından) yatağa olan ısı transferine etkisi deneysel olarak incelenmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 016 |