Bu çalışmanın amacı özel öğrenci yurtlarında sunulan hizmetin kalitesinin ölçülmesi ve hizmet kalitesi
ile öğrenci memnuniyeti arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Çalışmada hizmet kalitesini ölçmek için Servqual
ölçeği kullanılmıştır. Veriler Dumlupınar Üniversitesi Hüsnü Özyeğin Yurdunda kalan 198 öğrenciden yüz yüze
anket yöntemi ile toplanmıştır. Elde edilen veriler istatistik paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırma
sonucunda öğrencilerin bekledikleri hizmet kalitesi ile algıladıkları hizmet kalitesi arasında anlamlı farklılıklar
olduğu sonucu bulunmuştur. Buna ek olarak hizmet kalitesinin tüm boyutları ile müşteri memnuniyeti arasında
anlamlı ilişkiler olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 8 |