Türkiye 2020 yılı verileriyle itibariyle Dünya çimento üretiminde ilk 10 ülke içerisinde 6. Sırada ve Dünya
çimento ihracatında 2. Sırada yer almıştır. Çimento sektöründeki bu gelişmenin arkasında yatan unsurların
makroekonomik değişkenler olarak tanımladığımız ekonomik büyüme, enflasyon, işsizlik ve dış ticaret bağlamında
ele alınması sektörün mevcut durumunu analiz etmemize yardımcı olacaktır. Ancak Türkiye hem bölgesel hem de
küresel bir aktör olarak ekonomik kalkınma ve gelişmesinde önemli rolü olan bu sektöre ilişkin geleceğe dönük
stratejiler oluşturmak zorundadır. Bu nedenledir ki, bu çalışmada Türkiye çimento sektöründeki olası gelişmeler, 2030
ve 2050 yılları için özellikle ekonomik büyüme ve dış ticaret değişkenleri vasıtasıyla analiz edilecektir. Çalışmanın
amacı gelecek tahminleri ışığında sektörü bekleyen fırsat ve tehditlerin tartışılmasıdır. Çimento sektörünün yapısı
gereği diğer sektörlerle, özellikle altyapı yatırımları, gayrimenkul, enerji ve hizmetler sektörü ile olan bağıntısı da
ayrıca inceleme konusudur. Elde edilen veriler ışığında hem iş dünyası ve yatırımcılar hem de kamu kesimi için
politika önerileri geliştirilecektir.
Ekonomik Entegrasyon Gelişme Ekonomisi-Makro Türkiye Çimento Sektörü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 8 |