BibTex RIS Kaynak Göster

A CASE STUDY OF PEDAGOGICAL METHOD OF ART CRITICISM IN VISUAL COMMUNICATION DESIGN EDUCATION

Yıl 2016, Sayı: 47, 64 - 73, 28.01.2016

Öz

One of the main goals
of education in our age, regardless of the field of education, is the
development of effective critical thinking.

In
the same line, visual communication design education aims to provide the visual
communication designers with the qualities of creative and critical thinking,
problem solving, effective use of visual and verbal communication, as well as
transmitting messages to other without any loss in meaning.

In
this context, education for visual communication design, which aims to train
and develop visual communication designers who are expected to provide products
with qualitative value and to prevent aesthetic pollution prevention, should
also instill critical and creative thinking in trainees together with
vocational skills.

Pedagogical
method of art criticism has the capacity to make an original contribution to
instill in students and educators in the field a critical and creative
thinking.









This
research is based on a case study and a meta-analysis for using the pedagogical
method of art critism proposed by Feldman in visual communication design
training.

Kaynakça

  • Boydaş, Nihat (2003). Sanat Eğitiminde Eleştiri ve Bir Eleştiri Denemesi, XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Gazi Üniversitesi, 16-18 Ekim, Antalya
  • Boydaş, Nihat (2007). Sanat Eleştirisine Giriş, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
  • Erinç, Sıtkı (1995). Resim Eleştirisi Üzerine, İstanbul: Hill Yayınları
  • Ersoy, Ayla (1995). Sanat Kavramlarına Giriş, İstanbul: Yorum Sanat ve Yayıncılık
  • Ersoy, Ayla (2010). Sanat Eleştirisi, İstanbul: Artes yayınları
  • Feldman, Edmund Burke (1992). Varieties of Visual Experience, Fourth Edition, 4th end, New York: Harry N. Abrams, Inc.
  • Foucault, Michel (2011). Bilginin Arkeolojisi, İstanbul: Ayrıntı Yayınları
  • Heller, Steven (1998). The Education of a Graphic Designer, New York: Allworth Press
  • Landa, Robin (1996). Graphic Design Solutions. U.S.A: Delmar Publishers
  • Mercin, Levent ve A. O. Alakuş (2005). Sanat Eleştirisi ve Pedagojik Eleştiri Yönteminin İncelenmesi. D. Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 5, 36-46.
  • Moran, Berna (2014). Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, 24. Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları
  • Özsezgin, Kaya (1978). Eleştirinin İşlevi Konusunda, Sesimiz, Haziran, S:107
  • Serter, Nur (1997). 21. Yüzyıla Doğru İnsan Merkezli Eğitim, İstanbul: Sarmal Yayıncılık
  • Yin, Robert K. (1984). Case Study Research: Design and methods. Beverly Hills: CA: Sage
  • Yücel, Tahsin (2007). Eleştiri Kuramları, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
  • Ziss, Anver (1984). Estetik, çev: Yakup Şahan, İstanbul: De Yayınları
  • http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/25215279.asp 05 05 2014
  • http://www.signgraphic.com.tr/-1-253191-turkiyeye-dunya-capinda-en-prestijli-reklam-odulu.html 05 05 2014
  • http://www.haroldfeinstein.com/music-people-peoples-playground/07 04 2014

GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI EĞİTİMİNDE PEDAGOJİK SANAT ELEŞTİRİSİ YÖNTEMİNE İLİŞKİN BİR ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI

Yıl 2016, Sayı: 47, 64 - 73, 28.01.2016

Öz

Çağımızda eğitimin
temel amaçlarından birisi, eğitimin hangi alana ilişkin olduğuna bakılmaksızın
etkin eleştirel düşüncenin geliştirilmesidir. Görsel iletişim tasarımı eğitimi
de, görsel iletişim tasarımcısına eleştirel ve yaratıcı düşünme, problem çözme,
görsel ve sözel iletişimi etkin kullanma ve mesajları, diğerlerine kayıpsız
biçimde aktarma kapasitesi kazandırmaya çalışmaktadır. Bu bağlamda görsel
iletişim tasarımı ürünlerine niteliksel değerler kazandırması ve estetik
kirliliği önlemesi beklenen görsel iletişim tasarımcılarının yetiştirilmesini hedefleyen
eğitim, öğrencisine mesleki beceriler kazandırırken eşzamanlı olarak eleştirel
ve yaratıcı düşünceyi de vermelidir. Bu anlamda pedagojik sanat eleştirisi
yöntemi, alandaki eğitimcilere, öğrencilere eleştirel ve yaratıcı düşünceyi
aşılamak için özgün bir katkı yapabilecek özellikleri içermektedir.



Bu araştırma, Feldman’ın önermiş olduğu pedagojik
sanat eleştirisi yönteminin görsel iletişim tasarımı eğitiminde
kullanılabilmesi için bir meta analiz ve bir örnek olay çalışmasını
içermektedir. 

Kaynakça

  • Boydaş, Nihat (2003). Sanat Eğitiminde Eleştiri ve Bir Eleştiri Denemesi, XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Gazi Üniversitesi, 16-18 Ekim, Antalya
  • Boydaş, Nihat (2007). Sanat Eleştirisine Giriş, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
  • Erinç, Sıtkı (1995). Resim Eleştirisi Üzerine, İstanbul: Hill Yayınları
  • Ersoy, Ayla (1995). Sanat Kavramlarına Giriş, İstanbul: Yorum Sanat ve Yayıncılık
  • Ersoy, Ayla (2010). Sanat Eleştirisi, İstanbul: Artes yayınları
  • Feldman, Edmund Burke (1992). Varieties of Visual Experience, Fourth Edition, 4th end, New York: Harry N. Abrams, Inc.
  • Foucault, Michel (2011). Bilginin Arkeolojisi, İstanbul: Ayrıntı Yayınları
  • Heller, Steven (1998). The Education of a Graphic Designer, New York: Allworth Press
  • Landa, Robin (1996). Graphic Design Solutions. U.S.A: Delmar Publishers
  • Mercin, Levent ve A. O. Alakuş (2005). Sanat Eleştirisi ve Pedagojik Eleştiri Yönteminin İncelenmesi. D. Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 5, 36-46.
  • Moran, Berna (2014). Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, 24. Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları
  • Özsezgin, Kaya (1978). Eleştirinin İşlevi Konusunda, Sesimiz, Haziran, S:107
  • Serter, Nur (1997). 21. Yüzyıla Doğru İnsan Merkezli Eğitim, İstanbul: Sarmal Yayıncılık
  • Yin, Robert K. (1984). Case Study Research: Design and methods. Beverly Hills: CA: Sage
  • Yücel, Tahsin (2007). Eleştiri Kuramları, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
  • Ziss, Anver (1984). Estetik, çev: Yakup Şahan, İstanbul: De Yayınları
  • http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/25215279.asp 05 05 2014
  • http://www.signgraphic.com.tr/-1-253191-turkiyeye-dunya-capinda-en-prestijli-reklam-odulu.html 05 05 2014
  • http://www.haroldfeinstein.com/music-people-peoples-playground/07 04 2014
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özge Mazlum

Hasan Ekmekçi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 47

Kaynak Göster

APA Mazlum, Ö., & Ekmekçi, H. (2016). GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI EĞİTİMİNDE PEDAGOJİK SANAT ELEŞTİRİSİ YÖNTEMİNE İLİŞKİN BİR ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(47), 64-73.
AMA Mazlum Ö, Ekmekçi H. GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI EĞİTİMİNDE PEDAGOJİK SANAT ELEŞTİRİSİ YÖNTEMİNE İLİŞKİN BİR ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Ocak 2016;(47):64-73.
Chicago Mazlum, Özge, ve Hasan Ekmekçi. “GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI EĞİTİMİNDE PEDAGOJİK SANAT ELEŞTİRİSİ YÖNTEMİNE İLİŞKİN BİR ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 47 (Ocak 2016): 64-73.
EndNote Mazlum Ö, Ekmekçi H (01 Ocak 2016) GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI EĞİTİMİNDE PEDAGOJİK SANAT ELEŞTİRİSİ YÖNTEMİNE İLİŞKİN BİR ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 47 64–73.
IEEE Ö. Mazlum ve H. Ekmekçi, “GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI EĞİTİMİNDE PEDAGOJİK SANAT ELEŞTİRİSİ YÖNTEMİNE İLİŞKİN BİR ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 47, ss. 64–73, Ocak 2016.
ISNAD Mazlum, Özge - Ekmekçi, Hasan. “GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI EĞİTİMİNDE PEDAGOJİK SANAT ELEŞTİRİSİ YÖNTEMİNE İLİŞKİN BİR ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 47 (Ocak 2016), 64-73.
JAMA Mazlum Ö, Ekmekçi H. GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI EĞİTİMİNDE PEDAGOJİK SANAT ELEŞTİRİSİ YÖNTEMİNE İLİŞKİN BİR ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;:64–73.
MLA Mazlum, Özge ve Hasan Ekmekçi. “GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI EĞİTİMİNDE PEDAGOJİK SANAT ELEŞTİRİSİ YÖNTEMİNE İLİŞKİN BİR ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 47, 2016, ss. 64-73.
Vancouver Mazlum Ö, Ekmekçi H. GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI EĞİTİMİNDE PEDAGOJİK SANAT ELEŞTİRİSİ YÖNTEMİNE İLİŞKİN BİR ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016(47):64-73.

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.