Nowadays, because of the competition took place in an environment, labor-intensive manufacturing enterprises are experiencing a rapidly transition towards to technology-intensive manufacturing enterprises. This situation has forced the enterprises not only to review operations and improve their production systems, but also more focus to production costs. The changing manufacturing environment, cost structures and the development of the other business functions, and especially the production function and interact to accomplish staff needed required to construct on the training applications based educational activities. The education model offered in this study is enabling the cost accounting practices for integrated production environment that can be performed. This model does not described as a means of completely eliminating the traditional cost accounting training activities. Study provided the model proposed is the recitation course supported to theoretical courses allow to unify the accounting education of all components that the student-instructor-course content and materials in compatible format integration. Besides, with the help of the visual and practical activities on LOGO Unity ERP software, students can make preparation a several situation in the firms. Educational outcomes target is educate the students which have qualification and equipped and strengthened with both theoretical and application information to work in cost accounting department required by the workforce market
Günümüzde rekabetin hızlı bir şekilde yaşandığı ortamda işletmeler emek yoğun üretimden, teknoloji yoğun üretim ortamlarına doğru hızlı bir geçiş yapmışlardır. Bu durum, işletmeleri üretim sistemlerini gözden geçirmeye ve geliştirmeye, aynı zamanda üretim maliyetlerini daha gerçeğe yakın bir şekilde hesaplamaya yöneltmiştir. Bu bağlamda, değişen üretim ortamları ve bunun sonucunda mamul maliyet yapılarında yaşanan değişim ve gelişmeler paralelinde, işletmelerin diğer fonksiyonları ve özellikle de üretim fonksiyonu ile etkileşim gerçekleştirebilecek nitelikte, maliyet muhasebesi bölümünde çalışacak eleman ihtiyacı, maliyet muhasebesi eğitiminde uygulama ağırlıklı eğitim faaliyetlerinin kurgulanmasını gerektirmektedir. İşletmelerde faaliyetlerin bütünleşik sistemler üzerinden yürütüldüğü bir ortamda muhasebe eğitim faaliyetlerinin de bu temelde gerçekleştirilmesi kaçınılmaz olmuştur. Çalışmamızda sunulan eğitim modeli, bütünleşik bilgi sistemi kullanan işletmelerin üretim ortamları için gerçekleştirilebilecek maliyet muhasebesi uygulamalarına imkân tanımaktadır. Burada yer alan eğitim model önerisi, geleneksel maliyet muhasebesi eğitim faaliyetini tamamen ortadan kaldıran bir araç olarak nitelendirilmemelidir. Çalışmada sunulan model önerisi, muhasebe eğitiminin tüm bileşenlerinin yani öğrenci- öğretim üyesi- ders içeriği ve materyallerinin uyumlu bir biçimde bütünleştirilmesine, LOGO Unity ERP yazılımı üzerinde görsel ve uygulamalı faaliyetler ile öğrencilerin işletmelerde karşılaşabilecekleri çeşitli durumlara hazırlık yapmasına imkân tanıyan, teorik dersleri takviye edecek bir ek uygulama dersi konumundadır. Bu modelde eğitim çıktısı olarak hedeflenen; işletmelerin maliyet muhasebesi bölümlerinde çalışabilecek nitelikte, üretim işlevi ve maliyet muhasebesi entegrasyonunu sağlamış, yeterli uygulama bilgileri ile donatılmış, hem teorik hem de uygulama bilgisini pekiştirmiş, piyasanın istediği eleman niteliklerine sahip öğrencilerin yetiştirilmesidir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 27 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.