disasters. These events, such as earthquakes, floods and fires, also affect people's consumption behaviors. In this study, it is aimed to examine the effects of earthquakes from natural disasters on certain consumption behaviors. With the qualitative data collection method, after the earthquake that occurred in Turkey on February 6, 2023 and was described as the “Disaster of the Century”, data were collected about the clothing purchases of earthquake victims and adult women who felt the earthquake and the data obtained were subjected to content analysis. In the research, it was tried to measure the consumer behaviors and attitudes of these women living in Kırıkkale in clothing shopping after the earthquake. In the research, it was tried to measure the consumer behaviors and attitudes of these women living in Kırıkkale in clothing shopping after the earthquake.
As a result of the research, it was determined that the women who were exposed to the earthquake and felt the earthquake tried to meet their and their family's clothing needs cheaper by taking various vocational courses / training in order to produce them instead of buying them instead of buying them due to the increasing prices in the clothing sector as in many sectors after the earthquake, that they could increase or decrease their unplanned purchases, and that they shopped too much unnecessary or more clothing than they needed before the earthquake. It has been seen that people's interest in vocational courses / trainings has increased after disasters such as earthquakes, and suggestions have been given to the relevant institutions.
Qualitative Research Business statistics Earthquake Consumer Consumer Behavior Clothes Shopping
İnsan hayatını olumsuz etkileyen sıra dışı olumsuz olaylar arasında doğal afetler de bulunmaktadır. Deprem, sel, yangın gibi bu olaylar insanların tüketim davranışlarını da etkilemesi söz konusudur. Bu araştırmada, doğal afetlerden depremin belirli tüketim davranışlarına etkilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır.
Nitel veri toplama yöntemiyle 6 Şubat 2023de Türkiye’de meydana gelen ve “Asrın Felaketi” olarak nitelendirilen depremden sonra, depremzede ve depremi hisseden yetişkin kadınların giysi alışverişleri hakkında veri toplanmış ve elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmada Kırıkkale’de yaşayan bu kadınların depremden sonra giyim alışverişlerindeki tüketici davranış ve tutumları ölçülmeye çalışılmıştır.
Araştırma sonucunda depreme maruz kalan ve depremi hisseden kadınların deprem sonrasında birçok sektörde olduğu gibi giyim sektöründe de özellikle artan fiyatlara bağlı olarak kendisinin ve ailesinin giysi ihtiyacını satın almak yerine kendi üretebilmek için çeşitli mesleki kurs/eğitim alarak daha ucuza gidermeye çalıştığı, plansız satın almalarını artırabildiği veya azaltabildiği deprem öncesinde çok gereksiz veya ihtiyacından fazla giyim alışverişi yaptığı gibi sonuçlar tespit edilmiştir.
Deprem gibi afet sonrasında insanların mesleki kurs/eğitimlere ilgisini arttığı görülmüş bu konuda ilgili kurumlara depreme maruz kalan/hisseden insanlara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Giysi Alışverişi Nitel Araştırma İşletme İstatistiği Deprem Tüketici Tüketici Davranışları
Bu çalışmada Kadın Dayanışma ve Destekleme Derneği tarafından yürütülen 2023/M-110 sayılı İçişleri Bakanlığı tarafından desteklenen Dezavantajlı Kadınlara Yönelik Multidisipliner Uygulamalar-Bilimsel Araştırma projesinde 25/5/2023 tarih ve 13 sayılı karar ile Kırıkkale Merkez'deki proje çalışmasında kursiyerlere izin verdiği için Kadın Dayanışma ve Destekleme Derneği'ne teşekkür ederim. Bu proje kapsamında bu yayın ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Tüketici Davranışı |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License