Aim: This study was performed to determine the satisfaction levels of health care workers whowork in emergency department of Izzet Baysal Bolu State Hospital and to investigate whetherthis survey is adequate to demonstarte employee satisfaction levels.Material and Methods: Fourty seven individuals included to the study who has worked inemergency department of Bolu Izzet baysal state hospital between 6th-15th of August in 2009.Results: Most of the study group were consisted of nurses. (%34). 68% of participants thinkthat employers are out of number, %53,2 of them think that they work more than weekly workingtime, and 72,3% of them stated that human resources are efficiently used in the hospital. 59,6%of the workers said that they have not been rewarded by the hospital administration. 89.4% ofthem stated that they have not been physically assaulted in last six months and 85.1% complaintof inadequate safety measures in working place.Conclusion: It would be useful making surveys among emergency department staff at regularintervals to make early interventions. This will also contribute to increased patient satisfactionand corporate success
Amaç: Bu çalışma Bolu İzzet Baysal Devlet Hastanesi acil servislerinde görev yapan sağlıkçalışanlarının memnuniyet düzeylerini belirlemek ve bu anketin çalışan memnuniyetinigöstermedeki başarısını araştırmaktır.Gereç ve Yöntem: Bolu İzzet Baysal Devlet Hastanesi Erişkin Acil Servisinde 6-15 Ağustos2009 tarihleri arasında çalışan ve anketi doldurmayı kabul eden 47 çalışan çalışmaya dahiledilmiştir.Bulgular: Çalışmaya katılanların çoğunluğunu hemşireler oluşturdu (%34). Çalışanların %68’içalışan sayısının yetersiz olduğunu ve %53.2’si haftalık mesai süresinden daha fazlaçalıştıklarını, %72.3’ü hastanede insan kaynaklarının etkin kullanıldığını belirtmiştir.Çalışanların % 59.6 ‘sı hastane idaresi tarafından ödüllendirilmediğini, %89.4’ü son 6 ay içindeherhangi bir fiziksel saldırıya uğramadığını ve %85.1’i çalıştıkları birimde güvenlik önlemialındığını ama yetersiz olduğunu belirtti.Sonuçlar: Düzenli aralıklarla anketler yapılarak acil servis çalışanlarının çalışma koşulları,çalışma mekanları ile ilgili görüş ve önerilerinin alınması farklı tespitler elde edilebilmesini veerken dönemde müdahale edilerek iyileştirmeler yapılabilmesini sağlayacaktır. Buda kurumbaşarısının ve hasta memnuniyetinin artmasına katkıda bulunacaktır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 15 Issue: 1 |