BibTex RIS Kaynak Göster

Satisfaction Levels of Inpatients in a State Hospital

Yıl 2014, Cilt: 16 Sayı: 2, 31 - 34, 01.07.2014

Öz

Purpose: This descriptive and cross-sectional study was made to measure the servicesatisfaction of inpatients in a state hospital. Methods: The study included 82 adult patients hospitalized for at least 3 days and who agreedto complete the survey. The data were collected with a questionnaire including socialdemographic and health service characteristics and “The Service Satisfaction Measuring Scale”. Results: Those who participated in the research are reasonably satisfied with the services ofthe hospital (53.63 %). According to the total points of scale, the patients get the highestsatisfaction from Patients' rights services (63.01%); and lowest from other health care services,and bureaucratic procedures (48.46%). There isn’t significant correlation between satisfactionlevels and social demographic and health service characteristics. Conclusion: As a result, the overall satisfaction of patients were found to above average andpatients would prefer this hospital again for another identified health problem

Kaynakça

  • Özcan M, Özkaynak V, Toktas İ. Silvan devlet hastanesine başvuran kişilerin memnuniyet düzeyleri, Dicle Tıp Dergisi. 2008;35(2): 96-101.
  • Yılmaz M. Sağlık bakım kalitesinin bir ölçütü: hasta memnuniyeti., CÜHYO Dergisi. 2001;(5):2(Aralık): 69-73.
  • Sun BC, Adams JG, Burstin HR. Validating a model of patient satisfaction with emergency care. Annals of Emergency Medicine. 2001;38:527-532.
  • Williams B. Patient satisfaction: a valid concept? Social Science and Medicine. 1994;38:509.
  • Choi, KS, Lee H, Kim C, Lee S. The service quality dimensions and patient satisfaction relationship in south korea: comparisons across gender, age and types of service. The Journal of Marketing. 2005;(19): 3:140-149.
  • Apay SE, Arslan S. Bir üniversite hastanesinde yatan hastaların tatmin olma düzeyleri. TAF Prev. Med. Bull. 2009; 8(3):239-244.
  • Aksakal T, Bilgili N. Hemşirelik hizmetlerinde memnuniyetin değerlendirilmesi; jinekoloji servisi örneği. Erciyes Tıp Dergisi, 2008; 30(4): 242-249.
  • Merkouris A, Ifantopoulos B, Lanara V, Lemomdou C. Patient satisfaction: a key concept for evaluation and improving nursing services. Journal of Nursing Management. 1999; 7(1): 19- 28.
  • Kartaloğlu Ç, Harmancı H, Aytekin T, Akdaş A. Dr. Siyami Ersek Göğüs-Kalp ve Damar Cerrahi Merkezinde yatarak tedavi gören hastaların tatmin düzeyleri ve bunu etkileyen bazı faktörler. IV.Ulusal Sağlık Kuruluşları ve Hastane Yönetimi Sempozyum Kitabı, Eskişehir, 2002: 225-237.
  • Ercan İ, Ediz B, Kan İ. Sağlık kurumlarında teknik olmayan boyut için hizmet memnuniyetini ölçebilmek amacıyla geliştirilen ölçek, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 2004;30(3): 151-157.
  • Demir T,Açık Y, Kaya MK, Deveci SE,Pirinççi E, Yıldırım B, Oguzöncül AF, Ozan AT. Fırat üniversitesi tıp fakültesi göz hastalıkları anabilim dalı'na poliklinik ya da klinik hizmeti almak için başvuran hastaların sunulan hizmetten memnuniyet düzeyleri, Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Tıp Dergisi. 2009; 23(3):119-124.
  • Konca GE, İlhan MN, Bumin MA. Yatarak tedavi gören hastaların hastane çalışanları ve hastane hizmetlerinden beklentileri ve beklentilerine ilişkin memnuniyet durumlarının değerlendirilmesi, Gazi Tıp Dergisi. 2006;17(3):42-52.
  • Özer A, Çakıl E. Sağlık hizmetlerinde hasta memnuniyetini etkileyen faktörler, Tıp Araştırmaları Dergisi. 2007;5(3):140- 143.
  • Quintana JM, González N, Bilbao A, Aizpuru F, Escobar A, Esteban C. Predictors of patient satisfaction with hospital health care, BMC Health Services Research. 2006;6:102.
  • Hekkert KD, Cihangir S, Kleefstra MS, Berg BVD, Kool BR. Patient satisfaction revisited: a multilevel approach”, Social Science & Medicine. 2009;69:68-75.
  • Tükel B, Acuner AM, Önder ÖR, Üzgül A. Ankara üniversitesi ibni sina hastanesi’nde yatan hasta memnuniyeti (genel cerrahi anabilim dalı örneği), Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. 2004;57(4):205-241.
  • Önsüz MF, Topuzoğlu A, Cöbek UC, Ertürk S, Yılmaz F, Birol S İstanbul’da bir tıp fakültesi hastanesinde yatan hastaların memnuniyet düzeyi, Marmara Medical Journal. 2008; 21(1): 033-049.
  • Aytar G, Yeşildal N. Yatan hasta memnuniyeti, Düzce Tıp Fakültesi Dergisi. 2004;3:10-14.
  • Şahin TK, Bakıcı H, Bilban S, Dinçer Ş, Yurtçu M, Günel E. Meram tıp fakültesi çocuk cerrahisi servisinde yatan hasta yakınlarının memnuniyetinin araştırılması, Genel Tıp Dergisi. 2005;15(4):137-142.
  • Emhan A, Bez Y, Dülek Ö. Bir üniversite hastanesine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri, Dicle Tıp Dergisi. 2010;37(3):241-247.
  • Çelikkalp Ü, Temel M, Saraçogl, GV, Demir M. Bir kamu hastanesinde yatan hastaların hizmet memnuniyeti, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi. 2011; 6(17):1-13.
  • Ataç A, Azal Ö, Uçar M, Açıkel C, Göçgeldi E. TSK sağlık kurumlarından yararlanan personelin hasta hakları ve sağlık personeli-hasta ilişkisi konusundaki memnuniyetlerinin internet üzerinden araştırılması, Gülhane Tıp Dergisi. 2003;45(4):309-315.

BİR DEVLET HASTANESİNDE YATAN HASTALARIN MEMNUNİYET DÜZEYLERİ

Yıl 2014, Cilt: 16 Sayı: 2, 31 - 34, 01.07.2014

Öz

Amaç: Bu çalışma bir Devlet hastanesinde yatan hastaların memnuniyet düzeylerini ölçmekamacıyla tanımlayıcı ve kesitsel olarak yapılmıştır. Yöntem: Çalışmaya yetişkin dâhili servislerde 3 gün ve üzeri yatan hastalar dâhil edilmiş veanketi doldurmayı kabul eden 82 hasta araştırmanının örneklemini oluşturmuştur. Veriler sosyodemografik ve sağlık hizmeti ile ilgili özellikleri içeren anket formu ve Hizmet MemnuniyetiniÖlçme Ölçeği (HMÖÖ) aracılığıyla toplanmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan hastaların memnuniyet düzeyi ortalamalarının %54,4 olduğu vehastaların en çok hasta hakları hizmetlerinden (%63,1), en azda (%48,46) diğer sağlık vebürokratik hizmetlerden memnun oldukları tespit edilmiştir. Sonuç: Araştırmanın sonucunda, hastaların hastaneden genel memnuniyetlerinin ortanınüzerinde olduğu ve bu hastaneyi başka bir sağlık sorununda yeniden tercih edecekleribelirlenmiştir

Kaynakça

  • Özcan M, Özkaynak V, Toktas İ. Silvan devlet hastanesine başvuran kişilerin memnuniyet düzeyleri, Dicle Tıp Dergisi. 2008;35(2): 96-101.
  • Yılmaz M. Sağlık bakım kalitesinin bir ölçütü: hasta memnuniyeti., CÜHYO Dergisi. 2001;(5):2(Aralık): 69-73.
  • Sun BC, Adams JG, Burstin HR. Validating a model of patient satisfaction with emergency care. Annals of Emergency Medicine. 2001;38:527-532.
  • Williams B. Patient satisfaction: a valid concept? Social Science and Medicine. 1994;38:509.
  • Choi, KS, Lee H, Kim C, Lee S. The service quality dimensions and patient satisfaction relationship in south korea: comparisons across gender, age and types of service. The Journal of Marketing. 2005;(19): 3:140-149.
  • Apay SE, Arslan S. Bir üniversite hastanesinde yatan hastaların tatmin olma düzeyleri. TAF Prev. Med. Bull. 2009; 8(3):239-244.
  • Aksakal T, Bilgili N. Hemşirelik hizmetlerinde memnuniyetin değerlendirilmesi; jinekoloji servisi örneği. Erciyes Tıp Dergisi, 2008; 30(4): 242-249.
  • Merkouris A, Ifantopoulos B, Lanara V, Lemomdou C. Patient satisfaction: a key concept for evaluation and improving nursing services. Journal of Nursing Management. 1999; 7(1): 19- 28.
  • Kartaloğlu Ç, Harmancı H, Aytekin T, Akdaş A. Dr. Siyami Ersek Göğüs-Kalp ve Damar Cerrahi Merkezinde yatarak tedavi gören hastaların tatmin düzeyleri ve bunu etkileyen bazı faktörler. IV.Ulusal Sağlık Kuruluşları ve Hastane Yönetimi Sempozyum Kitabı, Eskişehir, 2002: 225-237.
  • Ercan İ, Ediz B, Kan İ. Sağlık kurumlarında teknik olmayan boyut için hizmet memnuniyetini ölçebilmek amacıyla geliştirilen ölçek, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 2004;30(3): 151-157.
  • Demir T,Açık Y, Kaya MK, Deveci SE,Pirinççi E, Yıldırım B, Oguzöncül AF, Ozan AT. Fırat üniversitesi tıp fakültesi göz hastalıkları anabilim dalı'na poliklinik ya da klinik hizmeti almak için başvuran hastaların sunulan hizmetten memnuniyet düzeyleri, Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Tıp Dergisi. 2009; 23(3):119-124.
  • Konca GE, İlhan MN, Bumin MA. Yatarak tedavi gören hastaların hastane çalışanları ve hastane hizmetlerinden beklentileri ve beklentilerine ilişkin memnuniyet durumlarının değerlendirilmesi, Gazi Tıp Dergisi. 2006;17(3):42-52.
  • Özer A, Çakıl E. Sağlık hizmetlerinde hasta memnuniyetini etkileyen faktörler, Tıp Araştırmaları Dergisi. 2007;5(3):140- 143.
  • Quintana JM, González N, Bilbao A, Aizpuru F, Escobar A, Esteban C. Predictors of patient satisfaction with hospital health care, BMC Health Services Research. 2006;6:102.
  • Hekkert KD, Cihangir S, Kleefstra MS, Berg BVD, Kool BR. Patient satisfaction revisited: a multilevel approach”, Social Science & Medicine. 2009;69:68-75.
  • Tükel B, Acuner AM, Önder ÖR, Üzgül A. Ankara üniversitesi ibni sina hastanesi’nde yatan hasta memnuniyeti (genel cerrahi anabilim dalı örneği), Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. 2004;57(4):205-241.
  • Önsüz MF, Topuzoğlu A, Cöbek UC, Ertürk S, Yılmaz F, Birol S İstanbul’da bir tıp fakültesi hastanesinde yatan hastaların memnuniyet düzeyi, Marmara Medical Journal. 2008; 21(1): 033-049.
  • Aytar G, Yeşildal N. Yatan hasta memnuniyeti, Düzce Tıp Fakültesi Dergisi. 2004;3:10-14.
  • Şahin TK, Bakıcı H, Bilban S, Dinçer Ş, Yurtçu M, Günel E. Meram tıp fakültesi çocuk cerrahisi servisinde yatan hasta yakınlarının memnuniyetinin araştırılması, Genel Tıp Dergisi. 2005;15(4):137-142.
  • Emhan A, Bez Y, Dülek Ö. Bir üniversite hastanesine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri, Dicle Tıp Dergisi. 2010;37(3):241-247.
  • Çelikkalp Ü, Temel M, Saraçogl, GV, Demir M. Bir kamu hastanesinde yatan hastaların hizmet memnuniyeti, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi. 2011; 6(17):1-13.
  • Ataç A, Azal Ö, Uçar M, Açıkel C, Göçgeldi E. TSK sağlık kurumlarından yararlanan personelin hasta hakları ve sağlık personeli-hasta ilişkisi konusundaki memnuniyetlerinin internet üzerinden araştırılması, Gülhane Tıp Dergisi. 2003;45(4):309-315.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Yurdagül Erdem Bu kişi benim

Hatun Akdemir Bu kişi benim

Şenay Topuz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Erdem, Y., Akdemir, H., & Topuz, Ş. (2014). BİR DEVLET HASTANESİNDE YATAN HASTALARIN MEMNUNİYET DÜZEYLERİ. Duzce Medical Journal, 16(2), 31-34.
AMA Erdem Y, Akdemir H, Topuz Ş. BİR DEVLET HASTANESİNDE YATAN HASTALARIN MEMNUNİYET DÜZEYLERİ. Duzce Med J. Temmuz 2014;16(2):31-34.
Chicago Erdem, Yurdagül, Hatun Akdemir, ve Şenay Topuz. “BİR DEVLET HASTANESİNDE YATAN HASTALARIN MEMNUNİYET DÜZEYLERİ”. Duzce Medical Journal 16, sy. 2 (Temmuz 2014): 31-34.
EndNote Erdem Y, Akdemir H, Topuz Ş (01 Temmuz 2014) BİR DEVLET HASTANESİNDE YATAN HASTALARIN MEMNUNİYET DÜZEYLERİ. Duzce Medical Journal 16 2 31–34.
IEEE Y. Erdem, H. Akdemir, ve Ş. Topuz, “BİR DEVLET HASTANESİNDE YATAN HASTALARIN MEMNUNİYET DÜZEYLERİ”, Duzce Med J, c. 16, sy. 2, ss. 31–34, 2014.
ISNAD Erdem, Yurdagül vd. “BİR DEVLET HASTANESİNDE YATAN HASTALARIN MEMNUNİYET DÜZEYLERİ”. Duzce Medical Journal 16/2 (Temmuz 2014), 31-34.
JAMA Erdem Y, Akdemir H, Topuz Ş. BİR DEVLET HASTANESİNDE YATAN HASTALARIN MEMNUNİYET DÜZEYLERİ. Duzce Med J. 2014;16:31–34.
MLA Erdem, Yurdagül vd. “BİR DEVLET HASTANESİNDE YATAN HASTALARIN MEMNUNİYET DÜZEYLERİ”. Duzce Medical Journal, c. 16, sy. 2, 2014, ss. 31-34.
Vancouver Erdem Y, Akdemir H, Topuz Ş. BİR DEVLET HASTANESİNDE YATAN HASTALARIN MEMNUNİYET DÜZEYLERİ. Duzce Med J. 2014;16(2):31-4.
Creative Commons Lisansı
Düzce Tıp Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.