Bu çalışmanın amacı sürdürülebilir sağlık turizmi kriterlerinin hizmet sağlayıcılarının algılanan imajı üzerindeki etkisini tespit etmektir. Çalışmanın evrenini İstanbul ilinde faaliyet gösteren uluslararası sağlık turizmi yetki belgeli özel bir sağlık kuruluşundan sağlık turizmi hizmeti almış olan Türk kökenli uluslararası hastalar oluşturmuştur. Örneklem grubunu basit rastgele yöntemle seçilen 384 sağlık hizmeti alan sağlık turistleri oluşturmaktadır. Katılımcılara nicel araştırma aracı olan anket ile ulaşılarak veriler yüz yüze elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS ve AMOS istatistiksel analiz programları kullanılarak analize tabi tutulmuştur. Test yeniden test, iç tutarlılık güvenirliği ve yapısal geçerlilik (Path) analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, sağlık turizminin sürdürülebilirlik kriterlerinin hizmet sağlayıcıların algılanan imajı üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu ve pozitif yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Sağlık turizminin sürdürülebilirlik kriterleri bir birim artarsa, hizmet sağlayıcıların algılanan imajı da artacaktır. Bununla birlikte hastanenin kurumsal imajına ilişkin boyutlardan kalite faktörünün yüksek düzeyde algılandığı belirlenmiştir. Sağlık turistleri için, kalite boyutu ile ilgili olarak hizmet aldıkları sağlık personelinin alanında deneyimli olması, hasta bilgilerinin gizliliğine özen gösterilmesi, hastanede güncel tanı ve tedavi yöntemlerinin kullanılması, hastalıkların tanı ve tedavi sürecinde kullanılan tıbbi ekipmanlar önemli görülmektedir.
Sağlık Turizmi Sürdürülebilir Sağlık Turizmi Algılanan imaj Hizmet Sağlayıcıları
The aim of this study is to determine the effect of sustainable health tourism criteria on the perceived image of service providers. The universe of the study consists of international patients of Turkish origin who received health tourism services from a private health institution with an international health tourism authorization certificate operating in Istanbul. The sample group consists of 384 health tourists who received health services selected by simple random method. The participants were reached with a quantitative research tool, a survey, and the data were obtained face to face. The obtained data were analyzed using SPSS and AMOS statistical analysis programs. Test-retest, internal consistency reliability and structural validity (Path) analysis were performed. As a result of the analyzes, it was concluded that the sustainability criteria of health tourism have a significant effect on the perceived image of service providers and affect them positively. If the sustainability criteria of health tourism increase by one unit, the perceived image of service providers will also increase. In addition, it was determined that the quality factor, one of the dimensions related to the institutional image of the hospital, was perceived at a high level. For health tourists, regarding the quality dimension, it is important that the healthcare personnel they receive service from are experienced in their field, that patient information is kept confidential, that up-to-date diagnosis and treatment methods are used in the hospital, and that medical equipment used in the diagnosis and treatment process of diseases is of high quality.
Health Tourism Sustainable Health Tourism Perceived Image Service Providers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |