Bu araştırmanın amacı, yatılı bölge ortaokulunda (YBO) öğrenim gören öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarını bazı değişkenler bakımından incelemektir. Araştırma, tarama yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. Bu araştırmanın örneklemini Kahramanmaraş İli Göksun İlçesindeki yatılı bölge ortaokulunda öğrenim gören toplam 322 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklemdeki öğrencilerin 167’si erkek ve 155’i kız olup 80’i beşinci sınıf, 77’si altıncı sınıf, 80’i yedinci sınıf ve 85’i sekizci sınıfta öğrenim görmektedir. Veriler “Kişisel Bilgi Formu” ve “Matematik Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 17.0 paket programı kullanılmış olup değişkenlere bağlı olarak bağımsız örneklemler t-testi, tek yönlü ANOVA ve Pearson korelasyon testi yapılmıştır. Araştırmanın sonuçları YBO’da öğrenim gören öğrencilerin matematiğe yönelik genel tutumların olumlu olduğu, tutum puanlarının cinsiyete göre farklılaşmadığı belirlenmiştir. Buna karşın YBO’daki öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarının sınıf düzeyi, matematik başarısı, matematik öğretmeni sevme düzeyi, matematik önem algısı ve öz-yeterlik başarı algısı bakımından anlamlı fark gösterdiği saptanmıştır.
Yatılı bölge ortaokulu 5-8.sınıf matematik dersine yönelik tutum cinsiyet önem algısı başarı öz-yeterlik
The purpose of this study was to investigate the regional boarding secondary school students’ attitudes towards mathematics according to some variables. This research was conducted with survey method. The sample of study was consisted of 322 regional boarding secondary school students from Göksun district of Kahramanmaraş province in Turkey. The sample consisted of 167 male and 155 female students; 80 of them were fifth grade, 77 of them were sixth grade, 80 of them were seventh grade and 85 of them were eighth grade students. Data were collected with a “Personal Information Form” developed by the researchers and “Mathematics Attitude Scale” developed by Önal (2013). The SPSS 17.0 statistical software was used to analyze the data, using the independent samples t-test, one-way analysis of variance (ANOVA) and Pearson correlation tests depending on the variables. As a result of the study, the students’ attitudes towards mathematics were positive in general and there was no statistically significant difference with respect to gender. On the other hand, it was determined that there was a significant difference the students’ mathematics attitudes according to mathematics achievement, class level, liking level of math teacher, perception importance of mathematics and perception of mathematical self-efficacy.
Regional Boarding Secondary School 5-8.Grade Students Mathematical Attitude Gender Perception Importance of Mathematics Achivement
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer), Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 8 Sayı: 2 |
[email protected] http://www.e-ijer.com Adres: Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bornova/İzmir