Talent, character, trends and factors such as one's self to recognize the important factors that affect professional success. The aim of this study was to evaluate the notions of students S of Faculty of Dentistry of Süleyman Demirel University on factors on vocational preference, expectations in the educational process and necessity of education of doctorate/speciality
Yetenek, karakter, eğilimler ve kişinin kendini tanıması gibi faktörler mesleki başarıyı etkileyen önemli etkenlerdir. Bu çalışmanın amacı, Süleyman Demirel Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi öğrencilerinin, meslek tercihlerindeki faktörlerin, eğitim sürecindeki beklentilerinin ve doktora/uzmanlık eğitiminin gerekliliği hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesidir. SDÜ Diş Hekimliği Fakültesi öğrencilerine, çalışmayla ilgili bilgi verilmiştir. Çalışmaya gönüllü olarak katılan 182 öğrencinin I-V sınıf arası doldurduğu anket formlarına verilen cevaplar yüzdesel olarak değerlendirilmiştir. Çalışmaya katılanların toplam 105 kız, 77 erkek ; 37’si I. sınıf, 47’si II. sınıf, 43’ü III sınıf, 28’i IV. sınıf ve 27’si V. sınıf öğrencisidir. Katılımcıların diş hekimliğini meslek olarak seçme nedenlerinin başında %53,3’lük oranla “tıp veya diş hekimi olmak istedikleri, ancak üniversite giriş sınavlarındaki puan sıralamaları nedeniyle diş hekimliği fakültesini kazanmaları” seçeneği gelmektedir. Katılımcıların, çoğunlukla %65,4 tıp veya diğer mesleklerin ardından diş hekimliğini tercih ettikleri gözlenmiştir. Diş Hekimliği eğitim sürecinin, ancak öğrencilerin %35’nin beklentilerine uygun olduğu görülmekle birlikte, diğer öğrenciler tarafından ise; sürenin daha kısa %41 veya uzun %14,8 tutulabileceği belirtilmiştir. Ayrıca, büyük çoğunluğunun %80,2 , lisans eğitiminden sonra doktora/uzmanlık eğitiminin gerekli olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. Çalışmanın sonucunda, öğrencilerin meslek tercihlerinde etkili olan faktörlerin, öncelikle “kazandıkları puan” ardından ise “ailelerin isteği” şeklinde olduğu gözlenmektedir. Çalışmada, eğitim süreciyle ilgili olarak, öğrenciler arasında farklı görüşlerin mevcut olduğu izlenmiştir. Doktora/uzmanlık eğitiminin gerekliliği ise öğrencilerin büyük çoğunluğu tarafından kabul edilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 39 Issue: 3 - Volume: 39 Issue: 3 |