Bu araştırmada, mekânsal düşünme becerilerinin öğretimine yönelik literatürdeki güncel çalışmalar incelenerek, 2024 yılı Coğrafya Dersi Öğretim Programı (CDÖP) kapsamında bir etkinliğin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda etkinlikte öğrencilerin doğal ve beşerî unsurları daha iyi anlamaları, mekânsal düşünme becerilerini kullanmaları ve sürdürülebilir kalkınmaya ilişkin farkındalık kazanmaları hedeflenmiştir. Araştırmada nitel yöntemlerden doküman incelemesi kullanılmıştır. Veriler için ERIC, EBSCO, Scopus vb. veri tabanları aracılığıyla 2000-2025 yılları arası taranmış, 2024 CDÖP, Milli Eğitim Yayınları Coğrafya Ders Kitabı ile internet ortamında Millî Eğitim Bakanlığı tarafından geliştirilmiş etkinlikler incelenmiştir. Ulaşılan veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre, mekânsal düşünme becerilerinin öğretiminde probleme dayalı öğrenme, okul dışı öğrenme gibi yöntemlerin; oyunlaştırma (oryantiring dahil) ve görselleştirme gibi tekniklerin; Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS), Sanal/Artırılmış Gerçeklik (VR/AR), Google Maps gibi dijital araçların/materyallerin etkili olduğu görülmüştür. Bu bulgular ve CDÖP doğrultusunda, Google Maps Street View özelliğini kullanarak, işbirlikli ve probleme dayalı öğrenme doğrultusunda oryantiring etkinliği tasarlanmıştır. Çalışma sonucunda, öğretmenlere yeni öğretim programıyla uyumlu, teknoloji destekli ve beceri odaklı bir öğretim modeli sunarak coğrafya eğitiminde mekânsal düşünme becerilerinin geliştirilmesine yönelik etkinliğin kullanılabileceği önerilmiştir.
“Mekânsal düşünme becerisi“ “sürdürülebilir kalkınma“ “coğrafya eğitimi“ “Google Maps“ “oryantiring“.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
| Bölüm | Tüm Makaleler |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 13 Haziran 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 13 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 15 Nisan 2025 |
| Kabul Tarihi | 5 Mayıs 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 1 Sayı: 2 |