Olgu Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

KENTLERİN MARKALAŞMASI SÜRECİNDE LOGOLARIN KİMLİK İNŞASI: (ANTALYA ÖRNEĞİ) GÖSTERGEBİLİMSEL BİR ÇÖZÜMLEME YUSUF GÖRGÜLÜ

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 3, 65 - 83, 31.12.2019

Öz

Günümüz işletmeleri kurumsal kimlik
yaratma süreci içerisinde daha etkin bir çaba içerisinde faaliyetlerini sürdürmektedir.
Kurumsal kimlik yaratma sürecinde etkin bir işlev yerine getiren logolar,
işletmenin tanınırlığını sağlamakta, örgütün fonksiyonel olarak bütünsellik
kazanmasını ve kurum felsefesinin yerleştirilmesine olanak tanımaktadır.

          Kentlerin de işletmelerde olduğu gibi
kendine öz kimlikleri bulunmakta, bu kimlikleri ortaya çıkarmak için kurumsal
kimlik bileşenlerinden etkin bir şekilde yararlanılmaktadır. Kentlerin diğer
kentlerle arasındaki göreceli farklılıkları ortaya çıkarma, kentlerin bir
bütünlük olarak algılanması, sosyal ilişkilerin ortaya konulmasında kentlerin
markalaşma süreci önemlilik kazanmaktadır. Hızlı gelişen teknolojiyle birlikte
kentler logo, renk, mimari ve sloganlar oluşturarak kurumsal kimlik yaratma
çabaları yürütmekte ve iç ve dış paydaşlarında olumlu algı ve düşünceler
oluşmasını sağlayarak kent imajı oluşturmaya çalışmaktadır.





          Bu çalışmanın amacı,  kentlerin markalaşması sürecinde etkin bir
dinamik olarak karşımıza çıkan logoların markalaşma sürecindeki önemini ortaya
çıkarmaktır. Bu hedefle Türkiye’nin önemli kentlerinden birisi olan Antalya’nın
marka kent olma sürecinde logolarının önemini kavramak ve ortaya koyarak, bu
süreçte etkili olan Antalya ilinin logosu göstergebilimsel olarak
incelenmiştir.

Kaynakça

  • Akerson, F. (2016) Göstergebilime Giriş, Bilge Kültür Sanat, İstanbul 1. Basım,Özdemir, ġ., Karaca, Y. (2009). Kent Markası ve Marka İmajının Ölçümü: Afyonkarahisar Kenti İmajı Üzerine Bir Araştırma, Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 12(3-4), s. 116.Aktaş, G. 2006. Turizmde Destinasyon Pazarlaması, Genel Turizm, Turizmde Temel Kavramlar ve İlkeler, Turhan Kitapevi, Ankara, s.68-69Ak, Mehmet. (1998), Firma ve Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj, Işıl Ofset, İstanbul: s.22Balmer, J.M.T, (1995).‘’Corporate Branding and Connoisseurship.’’ Journal of General Management, 21, 24-46Balmer, J.M.T. and Greyser, S.A. (2003), Revealing the Corporation. Perspectives on Identity, Image, Reputation, Corporate Branding and Corporate-level Marketing, Routledge, London, s.125Hatch, M.J. & Schultz, M. (1997). Relations between organizational culture, identity and image. European Journal of Marketing, 31(5/6), 357-365.Doyle, P. (2003). Değer Temelli Pazarlama, Çev. Gülfidan Barış, MediaCat Yayınları, İstanbul, s. 394Motiwala, A. (2005). The dictionary of marketing, India, s.129Uzoğlu, S. (1999). Kurumsal kimlik ve anlambilim çerçevesinde Vakko örneği. DoktoraTezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir, s.53Görgülü, Yusuf. (2018)’’Kurum Kimliği ve Kentlerin Markalaşma Süreçleri Antalya Örneği’’. Yüksek Lisans Tezi, s.1Meral, P.S. 2011. Yeni Başlayanlar için Kurumsal Kimlik Ve Marka, Detay Yayıncılık, Ankara, s.36Parsa, Seyide. & PARSA, Alev Fatoş. (2004) Göstergebilim Çözümlemeleri, Baskı:2, Sayfa: 15, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir.Rıfat, Mehmet. (2009) Göstergebilimin ABC’si, Say Yayınları: İstanbul, s.14Barthes, Roland.(2018), Roland Barthes, Göstergebilimsel Serüven, İstanbul, YKY Yapı Kredi Yayınları, Çeviren: Rıfat, Mehmet s.47Türk Dil Kurumu (2016), Türkçe Sözlük. Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.Karsak, B. (2016), Kurumsal İletişim. Beta Yayınları, İstanbul, s.53Toksarı, M., Ünal, M.E. (2012). Tüketici Temelli Marka Değerinin Ölçümü, İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul, s.18Uztuğ, F. (1997). “Marka Değeri: Kavram ve Yönetimi”, Pazarlama Dünyası, Sayı 61, s. 19Kotler, P. (2000). Kotler ve Pazarlama, Pazar Yaratmak, Pazar Kazanmak ve Pazara Egemen Olmak, çev. Ayşe Özyağcılar, Sistem Yayıncılık,1. Basım, İstanbul, s.404Elden, M. 2013. Reklam Yazarlığı, İletişim Yayınevi, İstanbul, s.99-100Kavaratzis, M., Ashworth, G.J. (2005). City Branding: An Effective Assertion of Identity or a Marketing Trick?, Blackwell Publishing, s.78Öztürk, M.B. 2010. Markalar Kenti Niğde’den Marka Kent Niğde’ye, Niğde Ticaret ve Sanayi Odası Dergisi, 5(27), s. 18-21.Peker, A.E. (2006). “Kentin Markalaşma Sürecinde Çağdaş Sanat Müzelerinin Rolü: Kent Markalaşması ve Küresel Landmark”, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, s.20İlgüner, M. ve Asplund, C. (2011). Marka Şehir. İstanbul: Marketing Yayınları, s.14-16Mimaroğlu, S. K.(1972).Ticaret Hukuku: İşletme Hukuku. Ankara: Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü, s.315Fuat, Ustakara. (2015). Kent Markalama ‘’Stratejik İletişim Bağlamında Marka Şehir Projesi, Sebat Ofset Matbaacılık, Konya: s.19https://freegrafiker.com/logo-nedir.html Erişim Tarihi: 20.08.2019Fırat, Eren Gül. (2016) Kültür Nesneleri Üzerinden Kentlerin Markalaşması ve İzmir Uygulaması, Yüksek Lisans Tezi, Yaşar Üniversitesi, İzmir. s. 63Erdoğmuş, Zeki (1976), “Değerler, Norm ve Sosyal Kontrol”, Sosyoloji, N. Nirun ve Z. Erdoğmuş, MEB Yay., Ankara.s.115Dağdemir, Ali (2008). ‘’ Kurum Kimliği ve Kurumsal Bağlılık Arasındaki İlişki, Kurum Kimliğinin Çalışanların Kurumsal Bağlılıkları Üzerindeki Etkilerinin Bir İşletmede Araştırılması Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir, s.5Çetin, Birsen, (2009), “Türkiye’de Lüks Tüketim Ürünlerinde Marka Kişiliğinin Marka Sadakatine Etkisi ve Bir Uygulama”, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. s.14Barthes, Roland (2017). Görüntünün Retoriği, Sanat ve Müzik. Çev.,s.93Barthes, Roland, Göstergebilimsel Serüven (1993), Çeviren. Rıfat, Mehmet. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 3, 65 - 83, 31.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Akerson, F. (2016) Göstergebilime Giriş, Bilge Kültür Sanat, İstanbul 1. Basım,Özdemir, ġ., Karaca, Y. (2009). Kent Markası ve Marka İmajının Ölçümü: Afyonkarahisar Kenti İmajı Üzerine Bir Araştırma, Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 12(3-4), s. 116.Aktaş, G. 2006. Turizmde Destinasyon Pazarlaması, Genel Turizm, Turizmde Temel Kavramlar ve İlkeler, Turhan Kitapevi, Ankara, s.68-69Ak, Mehmet. (1998), Firma ve Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj, Işıl Ofset, İstanbul: s.22Balmer, J.M.T, (1995).‘’Corporate Branding and Connoisseurship.’’ Journal of General Management, 21, 24-46Balmer, J.M.T. and Greyser, S.A. (2003), Revealing the Corporation. Perspectives on Identity, Image, Reputation, Corporate Branding and Corporate-level Marketing, Routledge, London, s.125Hatch, M.J. & Schultz, M. (1997). Relations between organizational culture, identity and image. European Journal of Marketing, 31(5/6), 357-365.Doyle, P. (2003). Değer Temelli Pazarlama, Çev. Gülfidan Barış, MediaCat Yayınları, İstanbul, s. 394Motiwala, A. (2005). The dictionary of marketing, India, s.129Uzoğlu, S. (1999). Kurumsal kimlik ve anlambilim çerçevesinde Vakko örneği. DoktoraTezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir, s.53Görgülü, Yusuf. (2018)’’Kurum Kimliği ve Kentlerin Markalaşma Süreçleri Antalya Örneği’’. Yüksek Lisans Tezi, s.1Meral, P.S. 2011. Yeni Başlayanlar için Kurumsal Kimlik Ve Marka, Detay Yayıncılık, Ankara, s.36Parsa, Seyide. & PARSA, Alev Fatoş. (2004) Göstergebilim Çözümlemeleri, Baskı:2, Sayfa: 15, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir.Rıfat, Mehmet. (2009) Göstergebilimin ABC’si, Say Yayınları: İstanbul, s.14Barthes, Roland.(2018), Roland Barthes, Göstergebilimsel Serüven, İstanbul, YKY Yapı Kredi Yayınları, Çeviren: Rıfat, Mehmet s.47Türk Dil Kurumu (2016), Türkçe Sözlük. Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.Karsak, B. (2016), Kurumsal İletişim. Beta Yayınları, İstanbul, s.53Toksarı, M., Ünal, M.E. (2012). Tüketici Temelli Marka Değerinin Ölçümü, İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul, s.18Uztuğ, F. (1997). “Marka Değeri: Kavram ve Yönetimi”, Pazarlama Dünyası, Sayı 61, s. 19Kotler, P. (2000). Kotler ve Pazarlama, Pazar Yaratmak, Pazar Kazanmak ve Pazara Egemen Olmak, çev. Ayşe Özyağcılar, Sistem Yayıncılık,1. Basım, İstanbul, s.404Elden, M. 2013. Reklam Yazarlığı, İletişim Yayınevi, İstanbul, s.99-100Kavaratzis, M., Ashworth, G.J. (2005). City Branding: An Effective Assertion of Identity or a Marketing Trick?, Blackwell Publishing, s.78Öztürk, M.B. 2010. Markalar Kenti Niğde’den Marka Kent Niğde’ye, Niğde Ticaret ve Sanayi Odası Dergisi, 5(27), s. 18-21.Peker, A.E. (2006). “Kentin Markalaşma Sürecinde Çağdaş Sanat Müzelerinin Rolü: Kent Markalaşması ve Küresel Landmark”, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, s.20İlgüner, M. ve Asplund, C. (2011). Marka Şehir. İstanbul: Marketing Yayınları, s.14-16Mimaroğlu, S. K.(1972).Ticaret Hukuku: İşletme Hukuku. Ankara: Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü, s.315Fuat, Ustakara. (2015). Kent Markalama ‘’Stratejik İletişim Bağlamında Marka Şehir Projesi, Sebat Ofset Matbaacılık, Konya: s.19https://freegrafiker.com/logo-nedir.html Erişim Tarihi: 20.08.2019Fırat, Eren Gül. (2016) Kültür Nesneleri Üzerinden Kentlerin Markalaşması ve İzmir Uygulaması, Yüksek Lisans Tezi, Yaşar Üniversitesi, İzmir. s. 63Erdoğmuş, Zeki (1976), “Değerler, Norm ve Sosyal Kontrol”, Sosyoloji, N. Nirun ve Z. Erdoğmuş, MEB Yay., Ankara.s.115Dağdemir, Ali (2008). ‘’ Kurum Kimliği ve Kurumsal Bağlılık Arasındaki İlişki, Kurum Kimliğinin Çalışanların Kurumsal Bağlılıkları Üzerindeki Etkilerinin Bir İşletmede Araştırılması Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir, s.5Çetin, Birsen, (2009), “Türkiye’de Lüks Tüketim Ürünlerinde Marka Kişiliğinin Marka Sadakatine Etkisi ve Bir Uygulama”, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. s.14Barthes, Roland (2017). Görüntünün Retoriği, Sanat ve Müzik. Çev.,s.93Barthes, Roland, Göstergebilimsel Serüven (1993), Çeviren. Rıfat, Mehmet. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Görgülü 0000-0002-8196-0948

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 11 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Görgülü, Y. (2019). KENTLERİN MARKALAŞMASI SÜRECİNDE LOGOLARIN KİMLİK İNŞASI: (ANTALYA ÖRNEĞİ) GÖSTERGEBİLİMSEL BİR ÇÖZÜMLEME YUSUF GÖRGÜLÜ. Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi, 1(3), 65-83.