Görüntü Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

TEOG’dan LGS’ye Geçiş Süreci: 8. Sınıf Branş Öğretmenlerinin Deneyimleri

Yıl 2022, Sayı: 45, 11 - 23, 03.07.2022

Öz

Millî Eğitim Bakanlığı, 2013–2014 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulanan Temel Eğitimden
Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınav sisteminin kaldırıldığını, yerine ise 5 Kasım 2017 tarihinde,
Liselere Geçiş Sistemi’nin (LGS) getirildiğini açıkladı. Bu karar ile öğrenimine devam eden 1 milyonu aşkın öğrencinin yanı sıra veliler ve 8. sınıf branş öğretmenleri de yapılan bu değişiklikten
doğrudan veya dolaylı olarak etkilendiği ifade edilebilir. Bu geçiş sürecinin etkilerini tespit etmek,
gerçekleştirilecek bir sonraki merkezi sınav sistemi değişikliğinin nasıl yürütülmesi gerektiğine
katkı sunacaktır. Bu kapsamda araştırmanın amacı 8. sınıf branş öğretmenlerinin geçiş sürecine
ve TEOG ile LGS’ye ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim
(fenomenoloji) kullanılan bu çalışmada farklı branşlardan (din kültürü ve ahlak bilgisi, fen bilimleri,
İngilizce, matematik, sosyal bilgiler ve Türkçe) 30 ortaokul öğretmeni ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerin verileri nitel veri analiz tekniklerinden içerik ve betimsel analiz birlikte kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonunda katılımcıların önemli bir kısmının LGS’ye karşı olumsuz
bir bakış açısına sahip oldukları ve sistem değişikliğinin başta öğrenciler olmak üzere veliler ve
kendi öğretim süreçleri üzerinde olumsuz bir etkiye neden olduğu sonucuna ulaşılmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Galip Öner

Yayımlanma Tarihi 3 Temmuz 2022
Gönderilme Tarihi 13 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 45

Kaynak Göster

APA Öner, G. (2022). TEOG’dan LGS’ye Geçiş Süreci: 8. Sınıf Branş Öğretmenlerinin Deneyimleri. Educational Academic Research(45), 11-23.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929