Görüntü Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

Koronavirüs Salgını Sürecinde Ortaokul Öğretmenlerinin Çevrim İçi Öğrenmeye İlişkin Algıları

Yıl 2022, Sayı: 45, 62 - 70, 03.07.2022

Öz

K12 düzeyinde çevirim içi öğrenme araştırmacıların ilgisini çekmektedir. Özellikle korona virüs
salgını ile birlikte tüm eğitim seviyelerinde bir çıkış yolu hâline gelmiştir. Bu kapsamda sunulan
çalışmanın amacı, salgın sürecinde acil olarak çevrim içi öğrenmeye dâhil olan ortaokul öğretmenlerinin bu kavrama ilişkin algılarını ortaya koymaktır. Araştırma, 2020–2021 eğitim-öğretim yılı
bahar döneminde Trabzon ilinde, korona virüs salgını nedeniyle eğitim öğretimin kesintiye uğradığı ve acil uzaktan eğitimine geçişin yaşandığı süreçte, çevrim içi ders vermiş gönüllü 111 ortaokul
öğretmeni ile gerçekleştirilecektir. Nitel araştırma desenlerinden olgu bilim araştırmanın yöntemi
olarak belirlenmiştir. Katılımcılardan “Çevrim içi öğrenme … gibidir/benzer; Çünkü …” cümlelerini
tamamlamaları istenmiştir. Çevrim içi form aracılığıyla katılımcılardan alınan veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Yapılan analizler, ortaokul düzeyinde eğitim veren öğretmenlerin çevrim içi öğrenme kavramına ilişkin hem olumlu hem de olumsuz algılara sahip olduğunu
ortaya koymuştur. Öğretmenlerin metaforlarının incelenmesiyle elde edilen veriler, altyapı, etkileşim, motivasyon ve verim olmak üzere 4 kategori altında toplanmıştır. Pandemi sürecinde çevrim
içi öğrenmeye acil geçiş ile zorunlu olarak dâhil olan katılımcıların azımsanmayacak bir oranının
çevrim içi öğrenmeye sıcak baktıkları ve etkili ya da verimli olarak değerlendirdikleri görülmüştür. Çevrim içi öğrenmeyi eğitimin geleceği, global bir sınıf, fırsat eşitliği, hayatın kendisi olarak
değerlendiren öğretmenler olmuştur. Bu çerçevede salgın sonrasında ortaokul düzeyinde çevrim
içi öğrenmenin potansiyelini derinlemesine irdeleyen araştırmaların yapılması önerilmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yasemin Karal Bu kişi benim

Ayşe Özcelep Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Temmuz 2022
Gönderilme Tarihi 17 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 45

Kaynak Göster

APA Karal, Y., & Özcelep, A. (2022). Koronavirüs Salgını Sürecinde Ortaokul Öğretmenlerinin Çevrim İçi Öğrenmeye İlişkin Algıları. Educational Academic Research(45), 62-70.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929