Bu araştırmanın amacı, Uşak ilindeki ilkokulların 4. sınıflarında okuyan öğrencilerin eleştirel okuma
beceri düzeyleri ile problem çözme becerilerinin cinsiyet, ailenin sosyoekonomik düzeyi, ailenin
eğitim düzeyi, öğrencinin bilgisayar ve tablet kullanma sıklığı gibi değişkenlere göre incelemek
ve öğrencilerin eleştirel okuma becerileri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemektir.
Araştırmanın verileri, 12 ilkokuldaki 466 öğrenciden toplanmıştır. Verilerin toplanması aşamasında,
öğrencilerden kişisel bilgilerini toplamak amacıyla Kişisel Bilgi Formu, Eleştirel Okuma
Beceri Ölçeği ve Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri uygulanmıştır. Toplanan verilerin analizinde,
aritmetik ortalama, standart sapma, ANOVA Testi, Tukey Testi, korelasyon ve regresyon analizi
gibi analiz yöntemlerinden faydalanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, öğrencilerin eleştirel
okuma becerisi yüksek, problem çözme becerisi ise orta düzeyde çıkmıştır. Dördüncü sınıf öğrencilerinin
eleştirel okuma beceri düzeyi ile problem çözme beceri düzeyi arasında orta düzeyde
anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
İlkokul, eleştirel okuma becerisi, problem çözme becerisi, 4. sınıf öğrencileri
İlkokul, eleştirel okuma becerisi, problem çözme becerisi, 4. sınıf öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2023 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 47 |
APA | Şara Hürsoy, P. & Karadedeli, İ. (2022). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Okuma ve Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi: Uşak İli Örneği . Educational Academic Research , (47) , 26-40 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/education/issue/74990/1228992 |