Bu araştırmada, COVID-19 pandemisiyle ilgili Türkiye’de yapılan matematik eğitimi araştırmalarını bazı değişkenler açısından incelemek amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yaklaşımının kullanıldığı betimsel nitelikte bir araştırmadır. Araştırmanın verileri doküman inceleme yoluyla elde edilmiştir. Araştırmada amaçsal örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Araştırmanın verilerinin toplanması için SOBİA, Türk Eğitim İndeksi, Asos İndex, Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi, TR Dizin ve Google Akademik veri tabanlarında belirlenen anahtar kelimelerle taratılarak elde edilen sonuçlar arasında belirlenen ölçütlere uygun olduğu düşünülen
57 yayın çalışma kapsamında incelenmiştir. Elde edilen verilerin analizine yardımcı olması amacıyla araştırmacı tarafından “Yayın Sınıflama Formu” geliştirilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Bulgulara göre konu ile ilgili en çok araştırmanın 2021 yılında yayımlandığı ve en fazla makale türünde yayının bulunduğu belirlenmiştir. COVID-19 pandemisi döneminde matematik dersinin uzaktan eğitimle yürütülmesini konu edinen ve belirli bir durum/kavram hakkında betimleme yapmayı amaçlayan araştırmaların çoğunlukta olduğu tespit edilmiştir. Araştırmalarda üzerinde çalışılan matematik konu alanı olarak en çok geometrinin tercih edildiği tespit edilmiştir. Bunların yanında araştırmalarda en fazla nitel yöntemlerin kullanıldığı; hedef kitle olarak en çok matematik öğretmenleri üzerinde yoğunlaşıldığı; veri toplama aracı olarak en çok görüşme sorusu/formunun ve veri analiz yöntemi olarak da en çok içerik analizinin kullanıldığı belirlenmiştir. Araştırmada, COVID-19 pandemisi döneminde matematik dersindeki öğrenme eksikleri/kayıplarına ve okul öncesi matematik eğitimine dönük araştırmaların yapılması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 4, 2023 |
Submission Date | January 11, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 48 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License