Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Investigation of Universities' Public Relations and Corporate Twitter Use (Covid- 19 Process)

Yıl 2024, Sayı: 54, 70 - 88, 26.09.2024
https://doi.org/10.33418/education.1434113

Öz

This study aimed to investigate the impact of corporate Twitter use on university public relations. The research employed a mixed design, using both quantitative and qualitative methods. The quantitative aspect utilized a cross-sectional survey model, while the qualitative part involved a case study design. The study included 1245 postgraduate students selected through stratified sampling. For the qualitative part, the sample consisted of one state and one foundation university from each region with the highest number of Twitter followers, identified using the purposive sampling method. The findings indicated that postgraduate students generally perceived university public relations to be at an acceptable level. Moreover, foundation university students held a more positive view of their institutions' public relations. Analyzing universities' corporate Twitter use revealed that Atatürk University had the highest number of posts. Furthermore, the analysis showed that universities mainly shared content to promote other public relations tools. The analysis also revealed a similar number of tweets from universities before and after the pandemic.

Kaynakça

  • Alhadid, A. Y., & Qaddomi, B. A. (2016). The role of public relations on company image: Social media as a moderating variable: A case study at the applied science private university at Jordan. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 6(4), 318-324.
  • Akyüz, A. (2019). Sosyal medyanın halkla ilişkiler faaliyetlerinde kullanımı üzerine yükseköğretim kurumlarında karşılaştırmalı bir çalışma [Yüksek Lisans Tezi, Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi]. YÖK.
  • Anngreni, P. (2018). The role of public relations as a management function in higher education. SHS Web of Conferences, 42, 00031, 1-6.
  • Baytekin, P. (2012). Bilgi yönetimi: Halkla ilişkiler açısından bir değerlendirme. Ege Üniversitesi Yayınları.
  • Bingöl, E., & Tahtalıoğlu, H. (2017). Türkiye'de üniversitelerin sosyal medya kullanımı: Gazi Üniversitesi örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Kayfor 15 Özel Sayısı, 2405-2423.
  • Bista, K. (2015). Is Twitter an effective pedagogical tool in higher education? perspectives of education graduate students. Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, 15(2), 83-102.
  • Boumarafi, B. (2015). Social media use in Algerian universities: university of Constantine 2 case study. The IAFOR Journal Education, Summer, 31-41.
  • Bursal, M. (2017). SPSS ile temel veri analizleri. Anı.
  • Bümen, H. (2017). Eğitim hizmetleri pazarlaması. Ekin Basım.
  • Can, S. (2017). Diyalojik iletişim gözüyle Gazi Üniversitesi Twitter hesabına bir bakış. Sosbilko2017: Sosyal Bilimler Araştırmaları Konferansı, 23 Kasım 2017, Ankara.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni (S. B. Demir, Çev. Ed.). Eğiten Kitap.
  • Cutlip, S. M., Allen, H. C., & Glen M. B. (2001). Effective public relations. Prentice Hall.
  • Çakaröz, K. M. (2018). Türkiye’deki üniversitelerin sosyal medya etkililik düzeylerinin belirlenmesi. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 53(3), 816-831.
  • Çelebi, E. (2019). Halkla ilişkiler uygulamaları nasıl olmalı. Nobel.
  • Çetintaş, H. B. (2019). Her yönüyle iletişim ve halkla ilişkiler. Hiperyayın.
  • Çiftçi, M., Tanışman, Z. G., & Yurdaarmağan, E. (2014). Üniversitelerin sosyal medya kullanım alışkanlıklarının tespit edilmesine yönelik bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31, 267-305.
  • Doğan, O. (2019). Üniversitelerde halkla ilişkiler uygulamaları: Orta Doğu Teknik Üniversitesi ve İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi örnekleri [Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi]. YÖK.
  • Ensign, J., & Woods, A. M. (2014). Strategies for increasing academic achievement in higher education. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 85(6), 17-22.
  • Erçetin, Ş. Ş., & Açıkalın, Ş. N. (2020). Bilimsel araştırmalarda temel yaklaşımlar araştırma modelleri ve desenleri. Ş.Ş. Erçetin (Ed.), Araştırma teknikleri (ss. 30-47). Nobel.
  • Ferrer-Serrano, M., Latorre-Martínez, M. P., & Lozano-Blasco, R. (2020). Universidades ycomunicación. Papel de Twitter durante el inicio de la crisis sanitaria de la Covid-19. Profesional de la información, 29(6), e290612.
  • Fomunyam, K. G. (2020). Higher education branding in Africa: a social media perspective. Universal Journal of Educational Research, 8(12), 6941-6952.
  • Genç, S. Z., Engin, G., & Yardım, T. (2020). Pandemi (COVİD-19) sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalaına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 134-158.
  • Görgülü, D., & Erçetin, Ş.Ş. (2021). Lisansüstü eğitimde halkla ilişkiler ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(2), 869-882.
  • Greene, J., Caracelli, V., & Graham, W. (1989). Toward a conceptual framework for mixed-method evaluation designs. Educational Evaluation and Policy Analysis, 11, 255-274.
  • Güngör, F. S. (2018). Kurumsal sosyal sorumluluk ve üniversiteler: on Türk üniversitesinin web sayfalarının incelenmesi. Turkish Studies Current Debates in Social Sciences, 13(23), 147-167.
  • Güven, B. (2014). Yükseköğretim kurumlarında halkla ilişkiler faaliyetleri: Atatürk ve Muş Alparslan Üniversiteleri örneğinde [Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi]. YÖK.
  • Hancock, R.D., & Algozzine, B. (2006). Doing case study research. Teachers College Press.
  • Harder, W. (2019). Analyzing public relations as a strategic management function at SEC Universities. MPA/MPP Capstone Projects. 317. https://uknowledge.uky.edu/mpampp_etds/317
  • Haymana, B., & Dağhan, G. (2020). Kitlesel açık çevrimiçi derslerle ilgili yapılan araştırmalarınincelenmesi: Tematik içerik analizi çalışması. Journal of Computer and Education Research, 8(16), 787-820.
  • Himelboim, I., Golan, G. J., Moon, B. B., & Suto, R. J. (2014). A social networks approach to public relations on Twitter: social mediators and mediated public relations. Journal of Public Relations Research, 26(4), 359-379.
  • Hobbs, M. (2016). Media, social media, and why you should think twice before posting that. In J. Arvanitakis (Ed.), Sociologic: Analysing everyday life and culture (pp. 385-402). Oxford University Press.
  • Ivankova, N., & Wingo, N. (2018). Applying mixed methods in action research: methodological potentials and advantages. American Behavioral Scientist, 62(7), 978–997.
  • Junco, R., Heiberger, G., & Loken, E. (2011). The effect of Twitter on college student engagement and grades. Journal of Computer Assisted Learning, 27, 119-132.
  • Kandemir, S. (2019). Türkiye’de devlet ve vakıf üniversitelerinde sosyal medya kullanımı [Yüksek lisans tezi, Ordu Üniversitesi]. YÖK.
  • Kanılmaz, A. (2021). Kriz dönemlerinde liderlerin Twitter kullanımı: koronavirüs (Covid-19) pandemisi Türkiye örneği. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 8(1), 3-27.
  • Karaca, B. N. (2009). Üniversitelerdeki halkla ilişkiler faaliyetleri: Akdeniz Üniversitesi ve İstanbul Bilgi Üniversitesi örnekleri [Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi]. YÖK.
  • Karaköse, T. (2007). Örgütlerde itibar yönetimi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, 11(9), 1-12.
  • Karaman, S., & Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2), 94-114.
  • Kelleher, T. (2018). Public relations. Oxford University Press.
  • Kimmons, R., Veletsianos, G., & Woodward, S. (2017). Institutional uses of Twitter in U.S. higher education. Innovative Higher Education, 42, 97–111.
  • Koç, H. (2015). Üniversitelerde web sitelerinin kurumsal iletişim amaçlı kullanımı: Devlet ve vakıf üniversitelerinin web siteleri üzerine karşılaştırmalı bir analiz. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3(2), 57-83.
  • Köseoğlu, Ö., & Köker, N. E. (2014). Türk üniversiteleri twitterı diyalogsal iletişim açısından nasıl kullanıyor: beş türk üniversitesi üzerine bir içerik analizi. Global Media Journal, 4, 213-239.
  • Mavnacıoğlu, K. (2018). Kurumsal iletişimde sosyal medya yönetimi. Beta.
  • McCorkindale, T., & Distaso, M. W. (2014). The state of social media research: where are we now, where we were and what it means for public relations. Research Journal of the Institute for Public Relations, 1(1), 1-17.
  • Merriam, S. B., & Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: a guide to design and implementation. Jossey Bass.
  • Mollett, A., Moran, D., & Dunleavy, P. (2011). Using Twitter in university research, teaching and impact activities. Impact of social sciences: maximizing the impact of academic research. LSE Public Policy Group, London School of Economics and Political Science.
  • Okmeydan, S. B. (2020). Kurumsal halkla ilişkiler aracı olarak bloglar: Türkiye’deki bankalarınbloglarına yönelik bir inceleme. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 23(2), 443-459.
  • Özkanal, B. (2006). Web sitelerinin halkla ilişkiler aracı olarak kullanılması: açıköğretim sistemine yönelik bir model önerisi [Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi]. YÖK.
  • Özen, H. (2021). Geçmişten günümüze halkla ilişkiler. Ekin Basım.
  • Peruta, A., & Shields, A. B. (2017). Social media in higher education: understanding how colleges and universities use Facebook. Journal of Marketing for Higher Education, 27(1), 1-13.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2013). İşletmelerde halkla ilişkiler. Alfa Aktüel.
  • Salur, M., & Aydın, İ. (2017). Üniversitelerin paylaştığı Twitter mesajlarının insanlara erişiminin bulanık birliktelik kuralları ile değerlendirilmesi. Harran Üniversitesi Mühendislik Dergisi, 2(3), 25-39.
  • Sing, P. (2019). Impact of public relation in higher education institutes: an overview. International Journal of Research and Analytical Reviews, 6(1), 186-188.
  • Snellman, C. L. (2015). University in knowledge society: role and challenges. Journal of System and Management Sciences, 5(4), 84-113.
  • Sultana, T., Mahmud, M., & Husain, T. (2019). A study on public relations performance evaluation (PRPE) model to accelerate public relations practice at universities in Bangladesh. Journal of Social Sciences, 15(1), 143-152.
  • Summak, M. E. (2016). Pazarlama odaklı halkla ilişkiler çalışmalarının üniversite adayları üzerindeki etkisi: devlet ve vakıf üniversitelerinin karşılaştırılması. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(4), 80-93.
  • Şimşek, M. (2018). Tartışmaların odağındaki kurum üniversite: Darülfünundan günümüze. Alfa Basım.
  • Şimşek, A. (2021). Halkla ilişkilerde mükemmellik kuramı çerçevesinde Türkiye'deki üniversitelerin halkla ilişkiler birimlerine yönelik bir araştırma [Doktora tezi, Ankara Üniversitesi]. YÖK.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.). Allyn and Bacon.
  • Tanova, C., & Amca, H. (2016). Role of social media community in strengthening trust and loyalty for a university. Computers in Human Behavior, 65, 550-55.
  • Taş, İ. & Kestellioğlu, G. (2011). Halkla ilişkilerde internetin yeri ve önemi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(1), 73-92.
  • Teddlie, C., & Tashakkori, A. (2009). Foundations of mixed methods research: integrating quantitative and qualitative approaches in the social and behavioral sciences. Sage.
  • Tepgeç, M., Yılmaz, F. G. K., Yılmaz, R., Aydın, F., Sulak, S., & Yurdugül, H. (2021). Finding traces of motivational beliefs in learning analytics supported massive open online courses. Association for Educational Communications & Technology (AECT) 2021, November 2-6, 2021, Chicago & Virtual.
  • Urban, R. (2021). Universities and tweeting: a content analysis of collegiate tweets [Master Thesis, Kansas State University, Manhattan, Kansas].
  • Veletsianos, G., Kimmons, R., Shaw, A. G., Pasquini, L., & Woodward, S. (2017). Selective openness, branding, broadcasting, and promotion: Twitter use in Canada’s public universities. Educational Media International, 54(1), 1–19.
  • Wang, B., Liu, B., & Zhang, Q. (2021). An empirical study on Twitter’s use and crisis retweeting dynamics amid Covid-19. Natural Hazards, 107, 2319–2336.
  • Yıldırmaz, A. (2020). Üniversitelerdeki halkla ilişkiler faaliyetlerinin öğrenciler üzerindeki etkilerini değerlendirmeye yönelik bir algı araştırması. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 10(2), 34-54.
  • Yılmaz, M. (2015). Üniversitelerde halkla ilişkiler: kurumsal web sayfaları ve sosyal medya uygulamaları üzerine bir değerlendirme [Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi]. YÖK.
  • Yolcu, Ö. (2013). Twitter use of universities in Türkiye. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 12(2), 360-371.

Üniversitelerin Halkla İlişkileri ve Kurumsal Twitter Kullanımı Üzerine Bir Araştırma (Covid-19 Süreci)

Yıl 2024, Sayı: 54, 70 - 88, 26.09.2024
https://doi.org/10.33418/education.1434113

Öz

Bu araştırmanın amacı, üniversitelerin halkla ilişkilerinde kurumsal Twitter kullanımının rolünü incelemektir. Araştırma eş zamanlı nicel ve nitel karma araştırma desenine göre tasarlanmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda kesitsel tarama modeli, nitel boyutunda ise durum çalışması kullanılmıştır. Nicel boyutta katılımcılar tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenmiş ve 1245 lisansüstü öğrenci çalışmada yer almıştır. Nitel boyutta ise örneklem amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenmiş ve her bölgeden Twitter'da en fazla takipçiye sahip bir devlet ve vakıf üniversitesi çalışmaya dâhil edilmiştir. Araştırma sonucunda lisansüstü öğrencilerin algılarına göre üniversitelerin halkla ilişkiler anlayışının yeterli düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada vakıf üniversitelerinde okuyan öğrencilerin üniversitelerinin halkla ilişkilerine yönelik algılarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Üniversitelerin kurumsal Twitter kullanımları incelendiğinde Atatürk Üniversitesi'nin en fazla paylaşımda bulunan üniversite olduğu görülmüştür. Üniversitelerin en çok diğer halkla ilişkiler araçlarını duyurmak amacıyla paylaşım yaptıkları tespit edilmiştir. Ayrıca üniversitelerin pandemi öncesi ve sonrasında benzer sayılarda tweet attıkları ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Alhadid, A. Y., & Qaddomi, B. A. (2016). The role of public relations on company image: Social media as a moderating variable: A case study at the applied science private university at Jordan. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 6(4), 318-324.
  • Akyüz, A. (2019). Sosyal medyanın halkla ilişkiler faaliyetlerinde kullanımı üzerine yükseköğretim kurumlarında karşılaştırmalı bir çalışma [Yüksek Lisans Tezi, Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi]. YÖK.
  • Anngreni, P. (2018). The role of public relations as a management function in higher education. SHS Web of Conferences, 42, 00031, 1-6.
  • Baytekin, P. (2012). Bilgi yönetimi: Halkla ilişkiler açısından bir değerlendirme. Ege Üniversitesi Yayınları.
  • Bingöl, E., & Tahtalıoğlu, H. (2017). Türkiye'de üniversitelerin sosyal medya kullanımı: Gazi Üniversitesi örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Kayfor 15 Özel Sayısı, 2405-2423.
  • Bista, K. (2015). Is Twitter an effective pedagogical tool in higher education? perspectives of education graduate students. Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, 15(2), 83-102.
  • Boumarafi, B. (2015). Social media use in Algerian universities: university of Constantine 2 case study. The IAFOR Journal Education, Summer, 31-41.
  • Bursal, M. (2017). SPSS ile temel veri analizleri. Anı.
  • Bümen, H. (2017). Eğitim hizmetleri pazarlaması. Ekin Basım.
  • Can, S. (2017). Diyalojik iletişim gözüyle Gazi Üniversitesi Twitter hesabına bir bakış. Sosbilko2017: Sosyal Bilimler Araştırmaları Konferansı, 23 Kasım 2017, Ankara.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni (S. B. Demir, Çev. Ed.). Eğiten Kitap.
  • Cutlip, S. M., Allen, H. C., & Glen M. B. (2001). Effective public relations. Prentice Hall.
  • Çakaröz, K. M. (2018). Türkiye’deki üniversitelerin sosyal medya etkililik düzeylerinin belirlenmesi. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 53(3), 816-831.
  • Çelebi, E. (2019). Halkla ilişkiler uygulamaları nasıl olmalı. Nobel.
  • Çetintaş, H. B. (2019). Her yönüyle iletişim ve halkla ilişkiler. Hiperyayın.
  • Çiftçi, M., Tanışman, Z. G., & Yurdaarmağan, E. (2014). Üniversitelerin sosyal medya kullanım alışkanlıklarının tespit edilmesine yönelik bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31, 267-305.
  • Doğan, O. (2019). Üniversitelerde halkla ilişkiler uygulamaları: Orta Doğu Teknik Üniversitesi ve İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi örnekleri [Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi]. YÖK.
  • Ensign, J., & Woods, A. M. (2014). Strategies for increasing academic achievement in higher education. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 85(6), 17-22.
  • Erçetin, Ş. Ş., & Açıkalın, Ş. N. (2020). Bilimsel araştırmalarda temel yaklaşımlar araştırma modelleri ve desenleri. Ş.Ş. Erçetin (Ed.), Araştırma teknikleri (ss. 30-47). Nobel.
  • Ferrer-Serrano, M., Latorre-Martínez, M. P., & Lozano-Blasco, R. (2020). Universidades ycomunicación. Papel de Twitter durante el inicio de la crisis sanitaria de la Covid-19. Profesional de la información, 29(6), e290612.
  • Fomunyam, K. G. (2020). Higher education branding in Africa: a social media perspective. Universal Journal of Educational Research, 8(12), 6941-6952.
  • Genç, S. Z., Engin, G., & Yardım, T. (2020). Pandemi (COVİD-19) sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalaına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 134-158.
  • Görgülü, D., & Erçetin, Ş.Ş. (2021). Lisansüstü eğitimde halkla ilişkiler ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(2), 869-882.
  • Greene, J., Caracelli, V., & Graham, W. (1989). Toward a conceptual framework for mixed-method evaluation designs. Educational Evaluation and Policy Analysis, 11, 255-274.
  • Güngör, F. S. (2018). Kurumsal sosyal sorumluluk ve üniversiteler: on Türk üniversitesinin web sayfalarının incelenmesi. Turkish Studies Current Debates in Social Sciences, 13(23), 147-167.
  • Güven, B. (2014). Yükseköğretim kurumlarında halkla ilişkiler faaliyetleri: Atatürk ve Muş Alparslan Üniversiteleri örneğinde [Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi]. YÖK.
  • Hancock, R.D., & Algozzine, B. (2006). Doing case study research. Teachers College Press.
  • Harder, W. (2019). Analyzing public relations as a strategic management function at SEC Universities. MPA/MPP Capstone Projects. 317. https://uknowledge.uky.edu/mpampp_etds/317
  • Haymana, B., & Dağhan, G. (2020). Kitlesel açık çevrimiçi derslerle ilgili yapılan araştırmalarınincelenmesi: Tematik içerik analizi çalışması. Journal of Computer and Education Research, 8(16), 787-820.
  • Himelboim, I., Golan, G. J., Moon, B. B., & Suto, R. J. (2014). A social networks approach to public relations on Twitter: social mediators and mediated public relations. Journal of Public Relations Research, 26(4), 359-379.
  • Hobbs, M. (2016). Media, social media, and why you should think twice before posting that. In J. Arvanitakis (Ed.), Sociologic: Analysing everyday life and culture (pp. 385-402). Oxford University Press.
  • Ivankova, N., & Wingo, N. (2018). Applying mixed methods in action research: methodological potentials and advantages. American Behavioral Scientist, 62(7), 978–997.
  • Junco, R., Heiberger, G., & Loken, E. (2011). The effect of Twitter on college student engagement and grades. Journal of Computer Assisted Learning, 27, 119-132.
  • Kandemir, S. (2019). Türkiye’de devlet ve vakıf üniversitelerinde sosyal medya kullanımı [Yüksek lisans tezi, Ordu Üniversitesi]. YÖK.
  • Kanılmaz, A. (2021). Kriz dönemlerinde liderlerin Twitter kullanımı: koronavirüs (Covid-19) pandemisi Türkiye örneği. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 8(1), 3-27.
  • Karaca, B. N. (2009). Üniversitelerdeki halkla ilişkiler faaliyetleri: Akdeniz Üniversitesi ve İstanbul Bilgi Üniversitesi örnekleri [Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi]. YÖK.
  • Karaköse, T. (2007). Örgütlerde itibar yönetimi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, 11(9), 1-12.
  • Karaman, S., & Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2), 94-114.
  • Kelleher, T. (2018). Public relations. Oxford University Press.
  • Kimmons, R., Veletsianos, G., & Woodward, S. (2017). Institutional uses of Twitter in U.S. higher education. Innovative Higher Education, 42, 97–111.
  • Koç, H. (2015). Üniversitelerde web sitelerinin kurumsal iletişim amaçlı kullanımı: Devlet ve vakıf üniversitelerinin web siteleri üzerine karşılaştırmalı bir analiz. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3(2), 57-83.
  • Köseoğlu, Ö., & Köker, N. E. (2014). Türk üniversiteleri twitterı diyalogsal iletişim açısından nasıl kullanıyor: beş türk üniversitesi üzerine bir içerik analizi. Global Media Journal, 4, 213-239.
  • Mavnacıoğlu, K. (2018). Kurumsal iletişimde sosyal medya yönetimi. Beta.
  • McCorkindale, T., & Distaso, M. W. (2014). The state of social media research: where are we now, where we were and what it means for public relations. Research Journal of the Institute for Public Relations, 1(1), 1-17.
  • Merriam, S. B., & Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: a guide to design and implementation. Jossey Bass.
  • Mollett, A., Moran, D., & Dunleavy, P. (2011). Using Twitter in university research, teaching and impact activities. Impact of social sciences: maximizing the impact of academic research. LSE Public Policy Group, London School of Economics and Political Science.
  • Okmeydan, S. B. (2020). Kurumsal halkla ilişkiler aracı olarak bloglar: Türkiye’deki bankalarınbloglarına yönelik bir inceleme. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 23(2), 443-459.
  • Özkanal, B. (2006). Web sitelerinin halkla ilişkiler aracı olarak kullanılması: açıköğretim sistemine yönelik bir model önerisi [Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi]. YÖK.
  • Özen, H. (2021). Geçmişten günümüze halkla ilişkiler. Ekin Basım.
  • Peruta, A., & Shields, A. B. (2017). Social media in higher education: understanding how colleges and universities use Facebook. Journal of Marketing for Higher Education, 27(1), 1-13.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2013). İşletmelerde halkla ilişkiler. Alfa Aktüel.
  • Salur, M., & Aydın, İ. (2017). Üniversitelerin paylaştığı Twitter mesajlarının insanlara erişiminin bulanık birliktelik kuralları ile değerlendirilmesi. Harran Üniversitesi Mühendislik Dergisi, 2(3), 25-39.
  • Sing, P. (2019). Impact of public relation in higher education institutes: an overview. International Journal of Research and Analytical Reviews, 6(1), 186-188.
  • Snellman, C. L. (2015). University in knowledge society: role and challenges. Journal of System and Management Sciences, 5(4), 84-113.
  • Sultana, T., Mahmud, M., & Husain, T. (2019). A study on public relations performance evaluation (PRPE) model to accelerate public relations practice at universities in Bangladesh. Journal of Social Sciences, 15(1), 143-152.
  • Summak, M. E. (2016). Pazarlama odaklı halkla ilişkiler çalışmalarının üniversite adayları üzerindeki etkisi: devlet ve vakıf üniversitelerinin karşılaştırılması. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(4), 80-93.
  • Şimşek, M. (2018). Tartışmaların odağındaki kurum üniversite: Darülfünundan günümüze. Alfa Basım.
  • Şimşek, A. (2021). Halkla ilişkilerde mükemmellik kuramı çerçevesinde Türkiye'deki üniversitelerin halkla ilişkiler birimlerine yönelik bir araştırma [Doktora tezi, Ankara Üniversitesi]. YÖK.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.). Allyn and Bacon.
  • Tanova, C., & Amca, H. (2016). Role of social media community in strengthening trust and loyalty for a university. Computers in Human Behavior, 65, 550-55.
  • Taş, İ. & Kestellioğlu, G. (2011). Halkla ilişkilerde internetin yeri ve önemi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(1), 73-92.
  • Teddlie, C., & Tashakkori, A. (2009). Foundations of mixed methods research: integrating quantitative and qualitative approaches in the social and behavioral sciences. Sage.
  • Tepgeç, M., Yılmaz, F. G. K., Yılmaz, R., Aydın, F., Sulak, S., & Yurdugül, H. (2021). Finding traces of motivational beliefs in learning analytics supported massive open online courses. Association for Educational Communications & Technology (AECT) 2021, November 2-6, 2021, Chicago & Virtual.
  • Urban, R. (2021). Universities and tweeting: a content analysis of collegiate tweets [Master Thesis, Kansas State University, Manhattan, Kansas].
  • Veletsianos, G., Kimmons, R., Shaw, A. G., Pasquini, L., & Woodward, S. (2017). Selective openness, branding, broadcasting, and promotion: Twitter use in Canada’s public universities. Educational Media International, 54(1), 1–19.
  • Wang, B., Liu, B., & Zhang, Q. (2021). An empirical study on Twitter’s use and crisis retweeting dynamics amid Covid-19. Natural Hazards, 107, 2319–2336.
  • Yıldırmaz, A. (2020). Üniversitelerdeki halkla ilişkiler faaliyetlerinin öğrenciler üzerindeki etkilerini değerlendirmeye yönelik bir algı araştırması. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 10(2), 34-54.
  • Yılmaz, M. (2015). Üniversitelerde halkla ilişkiler: kurumsal web sayfaları ve sosyal medya uygulamaları üzerine bir değerlendirme [Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi]. YÖK.
  • Yolcu, Ö. (2013). Twitter use of universities in Türkiye. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 12(2), 360-371.
Toplam 69 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Yönetimi, Yükseköğretim Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Deniz Görgülü 0000-0001-5856-4069

Şefika Şule Erçetin 0000-0002-7686-4863

Erken Görünüm Tarihi 26 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 10 Şubat 2024
Kabul Tarihi 4 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 54

Kaynak Göster

APA Görgülü, D., & Erçetin, Ş. Ş. (2024). An Investigation of Universities’ Public Relations and Corporate Twitter Use (Covid- 19 Process). Educational Academic Research(54), 70-88. https://doi.org/10.33418/education.1434113

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929