Bu makalede, ücretli öğretmenlik istihdamının eğitim sistemi üzerindeki etkileri derinlemesine incelenmiş ve bu etkiler beş ana başlık altında kategorize edilmiştir: okul yöneticileri, kadrolu öğretmenler, öğrenciler, veliler ve istihdam politikalarından kaynaklanan farklılıklar. Araştırmanın temel amacı, ücretli öğretmenlik politikasını yöneticilerin bakış açısından ele alarak, bu politikanın okul yönetimi ve eğitim kalitesi üzerindeki olumsuz etkilerini değerlendirmektir. Çalışma kapsamında, 9 okul müdürü ve 9 müdür yardımcısı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerde, yöneticilere beş temel soru sorulmuş ve bu sorulara verilen yanıtlar betimsel analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir. Analiz sonuçları, yöneticilerin büyük çoğunluğunun ücretli öğretmenlik politikasına olumsuz bir tutum sergilediğini göstermektedir. Yöneticiler, ücretli öğretmenlerin alan bilgisi ve pedagojik formasyon eksikliği nedeniyle eğitim süreçlerinde ciddi zorluklar yaşadıklarını, bu öğretmenlerin iş güvencesi ve süreklilik hissi taşımadıklarını, dolayısıyla kendilerini kadrolu öğretmenlerden farklı ve geçici bir pozisyonda gördüklerini ifade etmişlerdir. Bu durumun, öğretmenlerin okul kültürüne ve sınıf ortamına uyum sağlamalarını zorlaştırdığı, ders içeriklerini etkili bir şekilde aktarmalarını engellediği ve genel eğitim kalitesini olumsuz yönde etkilediği vurgulanmıştır. Sonuç olarak, yöneticiler, ücretli öğretmenlik politikasının eğitimde sürdürülebilirliği ve kalitesi açısından yetersiz olduğunu belirtmiş ve bu politikanın sonlandırılması gerektiğini savunmuşlardır.
This article provides an in-depth examination of the effects of the employment of paid teachers on the education system, categorizing these effects into five main areas: school administrators, tenured teachers, students, parents, and differences arising from employment policies. The primary aim of the research is to evaluate the paid teaching policy from the perspective of administrators, focusing on its negative impact on school management and the quality of education. The study involved semi-structured interviews with 9 school principals and 9 vice principals. During the interviews, administrators were asked five key questions, and their responses were analyzed using descriptive analysis. The results indicate that the majority of administrators hold a negative view of the paid teaching policy. They expressed that paid teachers face significant challenges in the educational process due to a lack of subject knowledge and pedagogical training. Furthermore, these teachers often do not feel job security or continuity, leading them to perceive themselves as temporary and distinct from tenured teachers. This perception makes it difficult for them to adapt to the school culture and classroom environment, thereby hindering their ability to effectively deliver course content. Overall, administrators emphasized that the paid teaching policy fails to ensure sustainability and quality in education, arguing that it should be discontinued.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Education Management |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 31, 2025 |
Publication Date | September 8, 2025 |
Submission Date | August 23, 2024 |
Acceptance Date | June 1, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 58 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License