Servis tabanlı yazılım geliştirme paradigması, kaynakların ve yazılımın yeteneklerinin servisler aracılığıyla paylaşılmasını sağlamaktadır. Etkileşimli sınıf eğitiminde de istemci cihazların aşırı yüklenmesi gibi bir problem ortaya çıkabilmektedir. Bu çalışmada, etkileşimli sınıf eğitiminde aşırı yüklenme problemini ortadan kaldıran servis tabanlı yazılım geliştirme paradigması ile bir uygulama geliştirilmiştir. Geliştirilen uygulama ile eğitimde geleneksel yaklaşımın sabit öğrenme konumu, daha az motivasyon, bütün sınıfın katılımı ve öğretim elemanına aynı anda tek soru sorabilme gibi zayıf noktaları ortadan kaldırılmıştır. Ders sırasında sorulan soruların görülebilmesi konsantrasyon kaybı durumunda bir avantaj sağlamaktadır. Sınavların değerlendirilmesinin de geliştirilen uygulama ile yapılması, eğitimde geleneksel yaklaşımda uygulanan öğretim elemanlarının sınav kâğıdı okuma yükünü ortadan kaldırmaktadır. Öğretim elemanı ve öğrenci sorularının öğrenciler tarafından beğenilebilmesi de geleneksel yaklaşım karşısında uygulamanın ortaya koyduğu avantajlardandır. Sistem, istemci cihazların (öğretim elemanı ve öğrenci), internet üzerinden servis kayıtçısı ve servis sağlayıcılara (sınav ve soru) erişmesi ile kullanılabilmektedir. Ayrıca sisteme yeni servisler, mevcut sistem üzerinde değişiklik yapmadan eklenebilmektedir.
Servis tabanlı yazılım geliştirme servis tabanlı mimari etkileşimli sınıf eğitimi
Bu çalışma Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı’nda yapılmış olan “Etkileşimli sınıf eğitimi alanında servis tabanlı yazılım geliştirme” başlıklı doktora çalışmasının genişletilmiş ve güncellenmiş halidir.
Service oriented software development paradigm provides sharing the resources and the software capabilities by using services. In interactive classroom education, the problem of overloading client devices may occur. In this study, an application has been developed with service oriented software development paradigm which eliminates the problem of overloading in interactive classroom education. The application developed, eliminates weak points like fixed learning location, less motivation, whole class participation and asking only one question to instructor at the same time, of traditional education. Asked questions can be seen and this is an advantage of the developed application. Doing the evaluation of the exams with the developed application, eliminates the paper evaluation load of the instructors. One of the advantages of the developed application is instructor’s and students’ questions can be appreciated by the students. Client devices (instructor and student) can use the system by accessing the service registry and service providers (exam and question) via the internet. In addition, new services can be added to existing system without modification.
Service oriented software development service oriented architecture interactive classroom education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yazılım Mühendisliği (Diğer), Alan Eğitimleri, Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 10 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1 |