Araştırmada
7. sınıf öğrencilerinin çokgenler konusuyla ilgili kavram yanılgılarını ve bu yanılgıların
nedenlerini belirlemek amaçlanmıştır. Ardışık açıklayıcı desenin kullanıldığı araştırma,
2013-2014 eğitim öğretim yılında yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini İzmir
ili merkez ilçelerinden sistematik örnekleme yöntemiyle belirlenen okullarda
öğrenim gören 424 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında
iki aşamalı Çokgenler Kavram Yanılgılarını Belirleme Testi (ÇKYBT) ile Görüşme
Formu kullanılmıştır. ÇKYBT’de 15 madde yer almakta olup, testin KR-20
güvenirlik katsayısı .74 olarak elde edilmiştir. Öğrencilerin verdiği yanıtlar
ve yaptıkları açıklamalar sınıflandırılarak ne tür kavram yanılgıları olduğu
tespit edilmiştir. Görüşme formu ise kavram yanılgılarının olası nedenlerini
belirlemek amacıyla kullanılmıştır. ÇKYBT’den elde edilen verilerin analizinde
yüzde ve frekans hesaplamaları kullanılırken, görüşmelerden elde edilen veriler
içerik analizine tabi tutulmuştur. Bulgulara göre öğrencilerin çokgenlerle
ilgili kavramların özellikleri, bu kavramların sınıflandırılması ve tanımlanması,
aralarındaki ilişkilerin belirlenmesi ile ilgili kavram yanılgıları olduğu
belirlenmiştir. Bu yanılgıların temelinde öğrencilerin kendisinden,
öğretmenden, kullanılan materyal, araç gereçler ve dilin çeşitli özellikleri gibi etmenlerin olduğu tespit edilmiştir.
Matematik geometri çokgenler kavramlar kavram yanılgıları kavram yanılgılarının nedenleri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.