Bu araştırmanın amacı fen bilimleri
öğretim programıyla bütünleştirişmiş girişimcilik eğitimi modüllerinin öğretmen
adaylarının girişimcilik kavramı, girişimci özelllikler ile ilgili algılarına
yansımalarını belirlemektir. Bunun için 14 haftadan oluşan fen bilimleri
öğretim programıyla bütünleştirilmiş girişimcilik eğitimi modüllerinden
yararlanılmıştır. Bu doğrultuda araştırma deseninin fenomenografik araştırma
olarak tasarlanması uygun görülmüştür. Araştırmaya 26 fen bilimleri öğretmen
adayı katılmıştır. Veriler eğitim modülleri uygulanmadan önce ve uygulandıktan
sonra gerçekleştirilen görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Veriler içerik
analizine tabi tutularak çözümlenmiştir. Sonuç olarak girişimcilik eğitimi
modüllerinin öğretmen adaylarının “girişimcilik” kavramı ve “girişimci
özellikler”e yönelik algılarına olumlu yansıdığı belirlenmiştir. Bunun yanında
geliştirilen girişimcilik eğitimi modülleri, öğretmen adaylarının girişimci
özelliklerini olumlu yönde geliştirmiş ve öğretmen adaylarının girişimci
özelliklerini fark etmelerini sağlamıştır. Bu sonuçlara bağlı olarak fen
bilimleri öğretmen eğitimi programlarında zorunlu olarak girişimcilik konulu
eğitim modüllerinin yaygınlaştırılması önerilebilir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.