-
Eğitim alanında performans değerlendirme sisteminin geçerliğini öğretmen ve yönetici görüşlerine dayalı olarak çözümlemeyi hedefleyen bu çalışma genel tarama modelinde bir araştırmadır Araştırmanın evrenini Ankara ili merkez ilçelerinde devlet genel ilköğretim ve ortaöğretim okullarında 2011 2012 eğitim ve öğretim yılında görev yapan yönetici ve öğretmenler oluşturmaktadır Araştırmada örneklem seçiminde olasılığa dayalı örnekleme yöntemlerinden tabakalı ve tesadüfi örnekleme yöntemlerinden yararlanılmış ve 419 yönetici ve öğretmen örneklemde yer almıştır Yönetici ve öğretmenlerin performans değerlendirme sistemine ilişkin görüşleri betimsel istatistik teknikleri ile çözümlenmiş; yüzdelik dağılımlar ortalamalar ve standart sapmalar belirlenmiştir Katılımcıların görüşleri arasında eğitim basamağı cinsiyet görev kıdem gelir düzeyi göreve başladıkları istihdam biçimi öğretmenlik statüsü ve sendika üyeliği değişkenlerine göre bir farklılık olup olmadığı varsa hangi yönde değişiklik olduğu konusunda ise fark testleri yapılmıştır Verilerin analizinde Excel ve SPSS 13 0 istatistik programları kullanılmıştır Araştırmadan elde edilen bulgulara dayalı sonuçlara göre yönetici ve öğretmenlerin eğitim alanında meydana gelen değişiklikler bağlamında performans değerlendirme sisteminin geçerliği konusundaki görüşleri “çok az katılıyorum” düzeyinde olmuştur Bir başka ifade ile öğretmen ve yöneticiler performans değerlendirme konusunda tereddütlü ve veya olumsuz yönde düşünmektedirler Bu konuda sendika üyesi olmayan yönetici ve öğretmenlerin sendika üyesi olanlara göre daha olumlayıcı görüşlere sahip oldukları tespit edilmiştir
Eğitim performans değerlendirme sistemi performansa dayalı ücret
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.