Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Ağ Kullanım Amaçlarının İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 10 - 19, 19.04.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı, meslek yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin sosyal ağ kullanım amaçlarını belirlemektir. Çalışma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören 110 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Sosyal Ağ Kullanım Amaçları Belirleme Ölçeği Kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimleyici istatistikler ile birlikte t testi kullanılmıştır. Analizler sonucunda öğrencilerin sosyal ağları daha çok sosyal etkileşim ve iletişim amaçlı kullandıkları sonucu görülmüştür. Ölçeğin eğitim amaçlı kullanma alt boyutunda cinsiyete göre anlamlı bir farklılık ortaya çıkarken diğer alt boyutlarda cinsiyete göre bir farklılaşmaya rastlanmamıştır.

Kaynakça

  • 1. Amichai-Hamburger, Y., & Barak, A. (2009). Internet and well-being. In Y. Amichai- Hamburger (Ed.), Technology and Well-being (pp. 34–76). Cambridge University Press.
  • Back, M. D., Stopfer, J. M., Vazire, S., Gaddis, S., Schmukle, S. C., Egloff, B., et al. (2010). Facebook profiles reflect actual personality, not self-idealization. Psychological Science, 21, 372-374.
  • Barış, M. F., & Tosun, N. (2013). Sosyal ağ ve e-portfolyo entegrasyonu: Facebook örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 122-129.
  • Chinthakayala, K.C., Zhao, C., Kong, J., Zhang, K., 2014. A comparative study of three social networking websites. World Wide Web 17 (6), 1233–1259. http://dx.doi.org/10.1007/s11280-013-0222-8.
  • Ellison, N. B. (2007). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer‐Mediated Communication, 13(1), 210-230.
  • Filiz, O., Osman, E. R. O. L., Dönmez, F. İ., & Kurt, A. A. (2014). BÖTE bölümü öğrencilerinin sosyal ağ siteleri kullanım amaçları ile internet bağımlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 3(2).
  • Fuduric, M., Mandelli, A., 2014. Communicating social media policies: evaluation of current practices. J. Commun. Manage. 18 (2), 158–175. http://dx.doi.org/10.1108/JCOM-06-2012-0045.
  • Green, H., & Hannon, C. (2007). Their space: Education for a digital generation.
  • Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F., & Madran, O. (2010). Sosyal ağların eğitim amaçlı kullanımı. XV. Türkiye’de İnternet Konferansı, 2-4.
  • Hootsuite(2017).Digital in 2017 Global Overview. https://wearesocial.com/blog/2017/01/ digital-in-2017-global-overview adresinden 05.04.2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Ibáñez-Cubillas, P., Díaz-Martín, C., & Pérez-Torregrosa, A. B. (2017). Social Networks and Childhood. New Agents of Socialization. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 237, 64-69.
  • Karal, H., & Kokoç, M. (2010). Üniversite öğrencilerinin sosyal ağ siteleri kullanım amaçlarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 1(3).
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Lenhart, A., Purcell, K., Smith, A., & Zickuhr, K. (2010). Social Media & Mobile Internet Use among Teens and Young Adults. Millennials. Pew internet & American life project.
  • Manago, A. M., Taylor, T., & Greenfield, P. M. (2012). Me and my 400 friends: The anatomy of college students' Facebook networks, their communication patterns, and well-being. Developmental Psychology, 48(2), 369-380.
  • Mazman, S. G., & Usluel, Y. K. (2011). Gender differences in using social networks. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(2).
  • Özdemir, S.S., Özdemir, M., Polat, E., & Aksoy, R. (2014). Sosyal Medya Kavramı ve Sosyal Ağ Sitelerinde Yer Alan Online Reklam Uygulamalarının İncelenmesi. Electronic Journal of Vocational Colleges, Aralık, 58-65.
  • Öztürk, M., & Akgün, Ö. E. (2012). Üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerini kullanma amaçları ve bu sitelerin eğitimlerinde kullanılması ile ilgili görüşleri. Sakarya University Journal of Education, 2(3), 49-67.
  • TÜİK. (2016). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması. http://www.tuik.gov.tr/ adresinden 04.04.2017 tarihinde erişilmiştir.
  • We Are Social (2017).Digital in 2017 Global Overview. https://wearesocial.com/blog/2017/01/ digital-in-2017 global-overview adresinden 01.04.2017 tarihinde erişilmiştir.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüsamettin Erdemci

Yayımlanma Tarihi 19 Nisan 2017
Gönderilme Tarihi 12 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erdemci, H. (2017). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Ağ Kullanım Amaçlarının İncelenmesi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 10-19.