Bu
çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmenlerinin matematik kaygısı
hakkındaki bilgilerini ve matematik kaygısına müdahale becerilerini
belirlemektir. Çalışma kapsamında, ikisi devlet okulunda ikisi de özel okulda
çalışan toplam 4 ilköğretim matematik öğretmenini ile mülakatlar yapılmıştır.
Mülakatta, çalışmanın amacına yönelik 3 açık uçlu soru sorulmuş ve yerine göre
sondalar kullanılarak görüşme derinleştirilmiştir. Görüşmelerde sorulan
sorulara verilen cevaplar içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonuçlarına
göre katılımcı gurubundaki öğretmenlerin matematik kaygısını tanımlayamadıkları
ve korku ile karıştırdıkları tespit edilmiştir. Katılımcıların matematik
kaygısının sebepleri ve etkileri hakkında kısıtlı da olsa bilgi sahibi
oldukları ancak matematik kaygısına müdahale edebilmek için yeterli beceriye
sahip olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bu bulgulardan hareketle hizmet içi ve
hizmet öncesi eğitime yönelik öneriler getirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 24 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.