Öğrenme her bireyin hayatı boyunca karşılaştığı/ yaşadığı gelişimsel bir süreci ifade etmektedir. Her öğrencinin
kendi içinde öğrenme yaklaşımı farklı olmakla birlikte tercihleri de farklıdır. Bu nedenle öğrenme özellikleri
öğrencilerin eğitim yaşantılarını düzenlerken ortaya çıkan eğilimleri olarak açıklanmaktadır. İlkokullar
öğrencilerin temel olarak akademik ve sosyal öğrenmelerle karşılaştıkları kurumlardır. Bu nedenle ilkokul
öğrencilerinin öğrenme özelliklerinin tespit edilmesi önemli görülmüştür. Bu çalışmanın amacı, temel eğitim
kurumlarında öğrencilerin öğrenme özelliklerine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir.
Çalışmada nitel yaklaşım esas alınmış, durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme
yöntemlerinden ölçüt durum örneklemesi yöntemine göre belirlenen 11 sınıf öğretmeni ile görüşmeler
yapılmıştır. Araştırmacılar tarafından yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırma sürecinde
elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi ile yorumlanmıştır. Öğrencilerin akademik, sosyal, psikolojik,
biyolojik, duyuşsal ve psikomotor özelliklerinin öğrenme özelliklerini belirledikleri görülmüştür. Öğretmenler
öğrencilerin öğrenme özelliklerini tespit etmek için gözlem, görüşme ve doküman inceleme yöntemlerini sıklıkla
kullanmaktadırlar. Öğretmenlerin farklı öğrenme yollarını tespit etmeleri için çağdaş eğitim yaklaşımları ve
eğitim teknolojilerinin gelişimleri takip etmeleri önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2 |