Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Arapça Konuşma Öğretiminde Hata Çözümlemesi ve Değerlendirmesi

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 15, 107 - 120, 01.12.2016

Öz

Öz
Bu araştırmanın amacı, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller
Eğitimi Bölümü Arap Dili Eğitimi Anabilim Dalında 2015- 2016 eğitim öğretim
yılının birinci döneminde öğrenim gören 44 üçüncü sınıf, 27 dördüncü sınıf olmak
üzere toplam 71 öğrencinin Arapça sözlü anlatım sınavlarında yapmış oldukları sistematik hataları ortaya çıkarmak, sınıflandırmak, nedenlerini belirlemek ve
karşılaşılan temel sorunları ve bu sorunların çözümünde kullanılacak öğretim
yöntemlerini belirlemektir.
Anahtar Kelimeler: Sözlü anlatım, Arapça, hatalar, sorunlar, çözümleme.
Abstract
Te aim of this study is to identify, categorize, put forth the reasons of the systematic errors and identify teaching methods to solve these problems that are faced
in the Arabic speaking exam by the total 71 students, 44 third year and 27 fourth
year students, in Gazi University, Gazi Faculty of Education, Department of Foreign Language Education, Section of Arabic Language Teaching in the 2015-2016
academic year first term.
Keywords: Verbal lecture, Arabic, mistakes, problems, analysis  

Kaynakça

  • AKÇAY, Cihaner, (2001). “Arapça Yazılı Anlatım Öğretiminde Hata Çözümlemesi ve Değerlendirmesi”, Ekev Akademi Dergisi, Cilt: 3, Sayı :1, Ankara, Bahar, s.279-291. AKÇAY, Cihaner, (2015). “Arapçada Yaygın Kelime ve Kalıplar”, Üçüncü Baskı, Ankara. AKÇAY, Cihaner, (2001). “Arapçanın Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Sınav Hazırlama ve Değerlendirme”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 21, Sayı:2001-3, Ankara, s.1-18. AKSAN, Doğan, (1990). “Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim”, Dördüncü Baskı, Ankara, Cilt:1. CİĞERCİ, Ali Erdem, (2011). “İngilizcenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Bağ- lamında Hata Çözümlemesi Denemesi”, Akademik Bakış Dergisi, Sayı: 25, Celalabat- Kırgızistan, Temmuz-Ağustos. EL-HULİ̂ , Muhammed ‘Ali, (2000). “Arapça Öğretim Metotları”, (Çev. Cihaner Akçay), Ankara. MUHAMMED, ‘Abdu’l-Hâlik Muhammed,(1996). “İhtibârâtu’l – Luga”, İkinci Baskı, er-Riyâd. TEKİN, Halil, (1996). “Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme”, Dokuzuncu Baskı, Ankara.
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 15, 107 - 120, 01.12.2016

Öz

Kaynakça

  • AKÇAY, Cihaner, (2001). “Arapça Yazılı Anlatım Öğretiminde Hata Çözümlemesi ve Değerlendirmesi”, Ekev Akademi Dergisi, Cilt: 3, Sayı :1, Ankara, Bahar, s.279-291. AKÇAY, Cihaner, (2015). “Arapçada Yaygın Kelime ve Kalıplar”, Üçüncü Baskı, Ankara. AKÇAY, Cihaner, (2001). “Arapçanın Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Sınav Hazırlama ve Değerlendirme”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 21, Sayı:2001-3, Ankara, s.1-18. AKSAN, Doğan, (1990). “Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim”, Dördüncü Baskı, Ankara, Cilt:1. CİĞERCİ, Ali Erdem, (2011). “İngilizcenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Bağ- lamında Hata Çözümlemesi Denemesi”, Akademik Bakış Dergisi, Sayı: 25, Celalabat- Kırgızistan, Temmuz-Ağustos. EL-HULİ̂ , Muhammed ‘Ali, (2000). “Arapça Öğretim Metotları”, (Çev. Cihaner Akçay), Ankara. MUHAMMED, ‘Abdu’l-Hâlik Muhammed,(1996). “İhtibârâtu’l – Luga”, İkinci Baskı, er-Riyâd. TEKİN, Halil, (1996). “Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme”, Dokuzuncu Baskı, Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim ve Toplum Sayı 15
Yazarlar

Cihaner Akçay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 14 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Akçay, C. (2016). Arapça Konuşma Öğretiminde Hata Çözümlemesi ve Değerlendirmesi. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 5(15), 107-120.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.