Öz
Öz
Bu araştırmanın amacı, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller
Eğitimi Bölümü Arap Dili Eğitimi Anabilim Dalında 2015- 2016 eğitim öğretim
yılının birinci döneminde öğrenim gören 44 üçüncü sınıf, 27 dördüncü sınıf olmak
üzere toplam 71 öğrencinin Arapça sözlü anlatım sınavlarında yapmış oldukları sistematik hataları ortaya çıkarmak, sınıflandırmak, nedenlerini belirlemek ve
karşılaşılan temel sorunları ve bu sorunların çözümünde kullanılacak öğretim
yöntemlerini belirlemektir.
Anahtar Kelimeler: Sözlü anlatım, Arapça, hatalar, sorunlar, çözümleme.
Abstract
Te aim of this study is to identify, categorize, put forth the reasons of the systematic errors and identify teaching methods to solve these problems that are faced
in the Arabic speaking exam by the total 71 students, 44 third year and 27 fourth
year students, in Gazi University, Gazi Faculty of Education, Department of Foreign Language Education, Section of Arabic Language Teaching in the 2015-2016
academic year first term.
Keywords: Verbal lecture, Arabic, mistakes, problems, analysis