Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İletişimde Emojilerin Kullanımı ve İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 16, 91 - 106, 02.05.2017

Öz

Günümüzde teknolojiye olan bağlılıkları her geçen gün artan bireyler mobil
iletişim yoluyla farklı iletişim yolları geliştirmişlerdir. Bu bağlamda duyguları,
hissi veya düşünceyi ifade etmek ve desteklemek amacıyla kullanılan resim karakterleri yani emojiler geliştirilmiştir. Dünyada en sık kullanılan mobil iletişim
uygulaması olan WhatsApp’taki emojilerin sayıları incelendiğinde son beş yılda
beş kat artış yaşandığı gözlemlenmektedir. Araştırmada dili sadeleştiren emojilerin zaman içinde bu kadar kalabalıklaşmalarına rağmen ne kadarının kullanıldı-
ğının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda anket tekniğinden
yararlanılan araştırmada nicel veriler elde edilmiştir. WhatsApp’ın internet bağ-
lantılı mobil cihazlarda kullanılabilme özelliği sebebiyle araştırmanın evreni Türkiye’deki mobil internet kullanıcılarıdır. Emoji kullanımının daha yaygın olduğu
18-29 yaş aralığı göz önünde bulundurularak örneklem olarak Gazi Üniversitesi
öğrencileri seçilmiştir. 19 Aralık 2016 – 10 Ocak 2017 tarihleri arasında çevrimiçi
olarak yayınlanmış ve 390 katılımcı tarafından cevaplanmıştır. Anket verilerine
betimsel analiz uygulanmıştır. Araştırmanın temel bulgularına göre kullanıcılar
sık kullanılanlardan faydalanarak genelde aynı emojileri kullanmaktadır. Ayrıca
farklı kültürel özellikleri içeren emojileri kullanmaktan kaçınmakta ve ne ifade
ettiklerini anlamakta zorlanmaktadırlar.
  

Kaynakça

  • AKKAYA TELCİ, Burcu (2015), Communicatıon Within Te World Of Symbols: Technological /Cultural Factors In Coding & Decoding And Media Related Communicatıon Accidents ANDRAL, Mélanie - LARROQUE Axelle (2016), Te Emojis Consumer Perception İn Te Online Advertising BÜLBÜL OĞUZ, Betül (2000), Sosyal Medya Dilinin Görüntüsel Gösterge Boyutu Ve Bunun Dile Etksi Emogi Reserch Team (2015), 2015 Emoji Report http://emogi.com/documents/Emoji_Report_2015.pdf, Erişim Tarihi: 10.01.2017 Fikri Mühim (2015), Digital Age Emojiler Araştırması GÖKALİLER, Ebru - SAATCIOĞLU, Ezgi (2016), Reklamlarda Emoji Kullanımı: Emoji İçerikli Reklemlere Yönelik Tüketicilerin Tutumlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma Hinz, Leonore (2015), Te Functions of Emoticons and Pictograms in Instant Messengers http://emojipedia.org, Erişim Tarihi: 10.01.2017 İREN, Mehmet (2015) Türk Usulü Emoji http://kelebekgaleri.hurriyet.com.tr/ galeridetay/94001/2368/1/turk-usulu-emoji, Erişim Tarihi:10.01.2017 KELLY, Ryan - WATTS, Leon (2015), Characterising the Inventive Appropriation of Emoji as Relationally Meaningful in Mediated Close Personal Relationships KLIEGMAN, Julie (2015), Te Upside of Emoji LEBDUSKA, Lisa (2014), Emoji, Emoji, What for Art Tou? LJUBEŠİĆ, Nikola - FİŠER, Darja (2016), A Global Analysis of Emoji Usage MERLINA, Tina - MAULIA, Lia - AMALIA, Rosaria Mita (2013), Verbal and Visual Expression of Emotions on Kaskus: A Semiotic Study NOVAK, Petra Kralji - SMAILOVIC, Jasmina - SLUBAN, Borut - MOZETIC, Igor (2015), Sentiment of Emojis SwifKey (2015), SwifKey Emoji report. We Are Social SG (2016), 2016 Dijital Yearbook, http://www.slideshare.net/wearesocialsg/digital-in-2016/5-wearesocialsg_5CLICK_HERE_TO_ACCESS, Erişim Tarihi:10.01.2017 YouGov (2015), May 30 - June 1, 2015 Report
Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 16, 91 - 106, 02.05.2017

Öz

Kaynakça

  • AKKAYA TELCİ, Burcu (2015), Communicatıon Within Te World Of Symbols: Technological /Cultural Factors In Coding & Decoding And Media Related Communicatıon Accidents ANDRAL, Mélanie - LARROQUE Axelle (2016), Te Emojis Consumer Perception İn Te Online Advertising BÜLBÜL OĞUZ, Betül (2000), Sosyal Medya Dilinin Görüntüsel Gösterge Boyutu Ve Bunun Dile Etksi Emogi Reserch Team (2015), 2015 Emoji Report http://emogi.com/documents/Emoji_Report_2015.pdf, Erişim Tarihi: 10.01.2017 Fikri Mühim (2015), Digital Age Emojiler Araştırması GÖKALİLER, Ebru - SAATCIOĞLU, Ezgi (2016), Reklamlarda Emoji Kullanımı: Emoji İçerikli Reklemlere Yönelik Tüketicilerin Tutumlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma Hinz, Leonore (2015), Te Functions of Emoticons and Pictograms in Instant Messengers http://emojipedia.org, Erişim Tarihi: 10.01.2017 İREN, Mehmet (2015) Türk Usulü Emoji http://kelebekgaleri.hurriyet.com.tr/ galeridetay/94001/2368/1/turk-usulu-emoji, Erişim Tarihi:10.01.2017 KELLY, Ryan - WATTS, Leon (2015), Characterising the Inventive Appropriation of Emoji as Relationally Meaningful in Mediated Close Personal Relationships KLIEGMAN, Julie (2015), Te Upside of Emoji LEBDUSKA, Lisa (2014), Emoji, Emoji, What for Art Tou? LJUBEŠİĆ, Nikola - FİŠER, Darja (2016), A Global Analysis of Emoji Usage MERLINA, Tina - MAULIA, Lia - AMALIA, Rosaria Mita (2013), Verbal and Visual Expression of Emotions on Kaskus: A Semiotic Study NOVAK, Petra Kralji - SMAILOVIC, Jasmina - SLUBAN, Borut - MOZETIC, Igor (2015), Sentiment of Emojis SwifKey (2015), SwifKey Emoji report. We Are Social SG (2016), 2016 Dijital Yearbook, http://www.slideshare.net/wearesocialsg/digital-in-2016/5-wearesocialsg_5CLICK_HERE_TO_ACCESS, Erişim Tarihi:10.01.2017 YouGov (2015), May 30 - June 1, 2015 Report
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim ve Toplum Sayı 16
Yazarlar

Birsen Çeken

Asuman AYPEK Arslan Bu kişi benim

Damla Tuğrul

Yayımlanma Tarihi 2 Mayıs 2017
Gönderilme Tarihi 3 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Çeken, B., Arslan, A. A., & Tuğrul, D. (2017). İletişimde Emojilerin Kullanımı ve İncelenmesi. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 6(16), 91-106.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.