Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medya Kullanımının Tüketici Davranışlarına Etkisi: Üniversite Öğrencileri Örneği

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 17, 0 - 0, 02.08.2017

Öz

Bu araştırma 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi,
Zeliha Tolunay Uygulamalı Teknoloji ve İşletmecilik Yüksekokulu’nda öğrenim
görmekte olan üniversite öğrencilerinde, sosyal medyanın satın alma öncesi
ve sonrası tüketici davranışlarına nasıl etki ettiğini irdelemek amacıyla yapılmıştır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Araştırmanın
%62,1’ ini kadın,% 37,9’ unu erkek öğrenciler oluşturmaktadır. Sosyal medyanın
üniversite öğrencilerinde satın alma öncesi ve sonrası tüketici davranışlarına nasıl
etki ettiğini tespit etmek amacıyla regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına
göre; sosyal medyanın tüketici satın alma öncesi ve sonrası tüketici davranışları
üzerinde bir etkiye sahip olduğu saptanmıştır

Kaynakça

  • AKAR, Erkan, (2010), Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal WB’de Pazarlama Stratejileri, Ankara:Efil Yayınevi. BEDİR, Abdullan, (2016),“Sosyal Medya Kullanımının Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Ve Tutumlarına Etkisi”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı. BARUTÇU, Süleyman ve TOMAŞ, Melda, (2013), “Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü”, İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, IV, 1: 5-23. ÇABUK, Serap. VE YAĞCI, Mehmet, (2003), Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım, İstanbul: Nobel Yayınevi. ÇAĞLIYAN, Vural. IŞIKLAR, Zeynep. Ergen. ve HASSAN, Sabaahe Azeez, (2016),“Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Davranışlarında Sosyal Medya Reklamlarının Etkisi: Selçuk Üniversitesi’nde Bir Araştırma”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Ve Teknik Araştırmalar Dergisi,11: 43-56. DİKME, G, (2013),“Üniversite Öğrencilerinin İletişimde Ve Günlük Hayatta Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları: Kadir Has Üniversitesi Örneği”, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Kadir Has Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü. ERDEM, Ayhan, (2006), Tüketici Odaklı Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ankara: Nobel Yayınevi. ELLİSON, Nicole. STEİNFİELD, Charles, And LAMPE, Cliff, (2007). The Benefits of Facebook ‘‘Friends:’’ Social Capitaland College Students’ Use of Online Social Network Sites, Journal of Computer-Mediated Communication, 12, 1143–1168. EROĞLU, Elif, (2012), Tüketici Davranışları, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. ENGİN Fuat, (2011), Uzun Yaşanmışlıkların, Kısa Anlatımıyla Tüketimde Tüketici, İstanbul: GDK Yayın. GENÇ, Yunus Emre, (2015),“Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı Ve Bunun Satın Alma Davranışlarına Etkisi”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. KOBAK, Kobak ve BİÇER, Serkan, (2008),“Facebook Sosyal Paylaşım Sitesinin Kullanım Nedenleri”, IETC, 567-571, Fırat Üniversitesi, Elazığ. KOÇ, Mustafa VE KARABATAK, Murat, (2011),“Sosyal Ağların Öğrenciler Üzerindeki Etkisinin Veri Madenciliği Kullanılarak İncelenmesi”, 5. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumunda Sunulan Bildiri, Fırat Üniversitesi, Elazığ. KOTLER, Philip, (2003),Marketing Management, International Edition, Prentice Hall, U.S.A. İSLAMOĞLU, Ahmet Hamdi, (2006), Pazarlama Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları. İŞLEK, Mahmut. Sami, (2012), “Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri”, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Karaman: Yüksek Lisans Tezi. ODABAŞI, H. Ferhan., MISIRLI, Özge. GÜNÜÇ, Selim. TİMAR, Zeynep. ERSOY, Mehmet., SOM, Seçil, DÖNMEZ, Fevzi. İnan, AKÇAY, Tayfun. VE EROL, Osman, (2012),“Eğitim İçin Yeni Bir Ortam:Twitter”, Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), II, 1: 89-103. OKUMUŞ, Abdullah, (2013), Tüketici Davranışı, Birinci Baskı, Türkmen Yayınevi, İstanbul. OLGUN, Büşra, (2015), “Sosyal Medyanın Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi”, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, IV,12: 484-507. ÖZMEN, Fatma, AKÜZÜM, Cemal. SÜNKÜR Meltem. BAYSAL, Nigar, (2011), “Sosyal Ağ Sitelerinin Eğitsel Ortamlardaki İşlevselliği”, 6th International Advanced Technologies Symposium, 16-18 Mayıs, Elazığ, 42-47. PAPATYA, Nurhan, (2005), “Tüketici Davranışları İle İlgili Motivasyon Modelleri: Bir Perakende İşletmesinde Temizlik ve Kişisel Bakım Ürünlerine Bağlı Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi,X,1: 221-240. PATE, Sharon. S., VE ADAMS, Melinda, (2013), “The Influence of Social Networking Sites on Buying Behaviors of Millennials”, Atlantic Marketing Jounal, II,1: 91-109. SELWYN, Neil, (2007),“Screw Blackboard Do İt On Facebook! An İnvestigation Of Students” Educational Use Of Facebook.http://www.scribd.com/doc/513958/ Facebookseminar-paper-Selwyn 26.08.2017. TEKVAR, Sırma. Oya, (2016), “Tüketici Davranışlarının Demografik Özelliklere Göre Tanımlanması”, İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, V,6: 1601-1616. TURAN, Zeynep. ve GÖKTAŞ, Yüksel, (2011),“Çevrimiçi Sosyal Ağlar: Öğrenciler Neden Facebook Kullanmıyor?” 5. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Fırat Üniversitesi, 22-24 Eylül, Elazığ. UÇAK, Nazan. Özenç. ve ÇAKMAK, Tolga, (2010),“Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Öğrencilerinin Web 2.0 Araçlarını Kullanım Özellikleri”, Uluslararası 2. Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu, Hacettepe Üniversitesi, 22-24 Eylül, Ankara. VURAL, Z. Beril. Akıncı. ve BAT, Mikail, (2010),“Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma”, Yaşar Üniversitesi Dergisi, XX,5: 3348‐3382. YİĞİT, Nevzat. ALEV, Nedim. ve ÇAVDAR, Oylum, (2010),“Fen Bilgisi ve Fizik Öğretmen Adaylarının Sosyal Ağ Sitelerine Yönelik Düşünceleri”,9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi, 23-25 Eylül, İzmir. YÜKSELEN, Cemal, (2007),Pazarlama İlkeler Yönetim Örnek Olaylar, Ankara: DetayYayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim ve Toplum Sayı 17
Yazarlar

Ahmet Sarıtaş

Şerife Karagöz

Yayımlanma Tarihi 2 Ağustos 2017
Gönderilme Tarihi 4 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Sarıtaş, A., & Karagöz, Ş. (2017). Sosyal Medya Kullanımının Tüketici Davranışlarına Etkisi: Üniversite Öğrencileri Örneği. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 6(17).

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.