Hüseyin Nihal Atsız is one of the most important representatives of Turkism and Nationalism, born in Istanbul in 1905 and passed away in 1975, Atsız has witnessed the last years of the Ottoman state and the Republic period in his seventy year life. The turbulent socio-economic structure of the years he lived led to the development of his intellectual world. He is one of the leading figures of Turkism and nationalism. He has written many literary and academic works during his life. Throughout his life, he appears not only as an intellectual, but as someone who lives his ideas. He worked as a teacher in high schools for a long time. He has written studies about the Turkish education system due to his profession. In this study, the point of view of national education phenomenon is examined based on socio-cultural structure which affects Atsız’s educational views. Atsız’s views on ducation which are directly connected with the understanding of Turkism but which are in direct contrast to the modern understanding of education are presented. According to him, one of the most important stones of a society is youth. The aim should be to train hero, qualified, altruistic young people with a national goal. According to him, one of the most important stones of a society is youth. The task of the elders of the society is to teach youth the national goal. According to Atsız; It is necessary to educate Turkish youth with a talent that can create new wonders. The heroes grow only with the suggestion of the teachers who believe in heroism, and therefore, they have great duties. According to Atsız, the education of girls is as important as the education of the society. First of all, Turkish girls should be raised by thinking that they are Turkish mothers tomorrow. He sees the future of Turkish society in Turkish youth.
Öz:
Hüseyin Nihal Atsız, Türkçülük ve Milliyetçilik akımının en önemli temsilcilerinden biridir. 1905 yılında İstanbul’da dünyaya gelen ve 1975 yılında vefat eden Atsız, yetmiş yıllık ömründe Osmanlı devletinin son yıllarına ve cumhuriyet dönemini şahitlik etmiştir. Yaşadığı yılların sosyo-ekonomik yapısının çalkantılı olması onun fikir dünyasının gelişmesine yön vermiştir. Türkçülük ve milliyetçilik akımının önde gelen isimlerinden biridir. Atsız yaşamı boyunca edebi ve akademik olarak birçok eser kaleme almıştır. Yaşamı boyunca sadece bir fikir adamı olarak değil fikirlerini yaşayan biri olarak karşımıza çıkar. Atsız, uzun süre liselerde öğretmenlik yapmıştır. Mesleği dolayısıyla Türk eğitim sistemi hakkında çalışmalar kaleme almıştır. Çalışmada Atsız’ın eğitim görüşlerini etkileyen sosyo- kültürel yapıyı da baz alarak milli eğitim olgusuna bakış açısı incelenmiştir. Çalışmada Atsız’ın Türkçülük anlayışı ile doğrudan bağlantılı ancak modern eğitim anlayışına taban tabana zıt olan eğitim görüşlerini ortaya konmuştur. O’na göre bir toplumun en temel taşlarından birisi gençliktir. Toplumun büyüklerine düşen görev ise gençliğe milli hedefini öğretmektir. Milli hedefi olan, kahraman, nitelikli, fedakâr gençler yetiştirmek amaç olmalıdır. Atsız’a göre; Türk gençliğini yeni harikalar yaratabilecek bir kabiliyetle yetiştirmek erekmektedir. Kahramanlar ancak kahramanlığa inanmış öğretmenlerin telkini ile yetişir bunun için de onlara çok büyük görevler düşmektedir. Atsıza göre kız çocukların eğitimi toplumun eğitimi kadar mühimdir. Türk kızları her şeyden evvel yarın Türk anaları oldukları düşünülerek yetiştirilmelidir. Atsız Türk toplumunun geleceğini Türk gençliğinde görmektedir.
En Az 250 Kelimelik Özet
Anahtar Sözcükler: (En Az 3 Anahtar Sözcük)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 23 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 23 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.