Govern the level of information to keep up with the global age-cognitive awareness the ability to use URLs in a strategic manner (strategy editing) to have expected. Information and cognitive thinking individuals who control (their state of mind which is capable of reading) sa-cognitive skills the ones who are hip. Metacognitive control, metacognitive processes leading mental processcognitive and metacognitive knowledge is comprised by a strategic manner in order to achieve the objectives and can be explained as the ability to use in planning, monitoring, debugging, hosts and evaluation factors. In this study, the metacognitive awareness of the situation in charge of high schooling examination and cognitive control the size of the upper levels of awareness, genderyet, title, educational level, in terms of expertise and mandate to compare aimed. When analyzing the data collected at the end of the application, the observed that the top of a high level of cognitive control skills
Top Cognitive Awareness Control Administrators Vocational School
Küresel çağa ayak uydurmada bilgiyi yönetenlerden bilişsel farkındalık düzeylerini stratejik bir şekilde kullanma yeteneğine (strateji düzenleme) sahip olmaları
beklenmektedir. Bilgi ve düşünmelerini bilişsel olarak kontrol eden bireyler (kendi
zihinsel durumunu okuma yeteneğine sahip olan) bilişsel farkındalık becerilerine sahip olan kişilerdir. Üst bilişsel kontrol, üst biliş süreçlerinde başı çeken zihinsel işlemlerden oluşur ve üst bilişsel bilgiyi bilişsel amaçlara ulaşabilmek için stratejik biçimde
kullanabilme yeteneği olarak açıklanabilir ve içinde; planlama, izleme, hata ayıklama
ve değerlendirme faktörlerini barındırır.
Bu araştırmada, MYO’larda görevli yöneticilerin üst bilişsel farkındalık durumlarının incelenmesi ve farkındalık düzeylerinden üst bilişsel kontrol boyutunun, cinsiyet, unvan, eğitim durumu, uzmanlık ve görev tanımı bakımından karşılaştırılması
amaçlanmıştır. Uygulama sonunda toplanan veriler analiz edildiğinde, yöneticilerin
üst bilişsel kontrol becerilerinin yüksek düzeyde olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 5 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Nisan 2015 |
Gönderilme Tarihi | 9 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 5 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.