Bu araştırmada, oluşturmacı yaklaşıma göre hazırlanan İlköğretim T.C. İnkılâp
Tarihi ve Atatürkçülük dersinin tarihsel öğrenmeye etkisi bir eylem araştırması
olarak incelenmiştir. Programın uygulanabilirliğinin de araştırıldığı çalışma aynı
zamanda sekizinci sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük programının pilot çalışması niteliğindedir.
Çalışma nitel araştırma yöntemiyle gerçekleştirilen bir aksiyon çalışmasıdır.
Eylem araştırmasının gerçekleştirilmesi, araştırmacının öğretmenlik yaptığı devlet okulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırma sekizinci sınıfta öğrenim gören 31 ilköğretim öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma bir pilot çalışması olarak da
düşünüldüğünden bir yıl süreyle gerçekleştirilmiştir. Ayrıca araştırma sürecinde
veri toplama amacıyla oluşturmacılık yaklaşımına göre hazırlanan materyaller,
dokümanlar, araştırmaya yönelik ders etkinliklerinin yer aldığı çalışma dosyaları
hazırlanmıştır. Hazırlanan dokümanlarla veri toplanması gerçekleştirilmiştir. Öte
yandan süreç içerisinde işlenen dersler kamera ile kayıt altına alınarak, veriler toplanmaya çalışılmıştır. Kayıt altına alınan veriler işlenerek yazılı hale getirilmiştir.
Elde edilen bulgular eşliğinde değerlendirme kriterleri oluşturularak, veriler nitel
içerik analizi, söylem analizi ve yorumsal analizlerle incelenmiştir.
Araştırma sonucunda elde edilen bulgular sonuç bölümünde tartışılmıştır.
Elde edilen veriler ışığında sekizinci sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük
programının tarihsel öğrenmeye katkısı olduğu kanısına varılmıştır. Ayrıca öğrencilerin sosyal, bilişsel ve duyuşsal becerilerinin olumlu yönde geliştiği bulgularına
ulaşılmıştır.
In this study, the effect of “T.R. Revolution History and Atatürkism Lesson
which is prepared for premier school according to the constructivist approach” on
historical learning has been studied as an action research. The study in which the
applicability of the programme has also been searched, is the test research of the
eighth grade class T.R. Revolution History and Atatürkism subject programme.
The study is an action research that is carried out by qualitative method. The
action research has been carried out at the primary school where the researcher
works as a teacher. The study has been performed with 31 primary students in the
same school. The study is also thought as a pilot study, so it has been practised for
one year.
Besides during the study process, in order to data collection as to constructivism approach, working files in which there are documents, lesson activities and
materials have been prepared. Data has been collected by these prepared documents. On the other hand, during the process, lessons are fettered by the camera
and the necessary data has been collected. The fettered data has been analysed and
written. Under the lights of the findings, evolution criteria’s are formed and data is
searched by qualitative, expression and commentary analyses.
The findings achieved at the end of the research has been discussed at the conclusion part. As a result “TR. Revolution History and Atatürkism Lesson”, which
is prepared according to constructive approach, provides a positive contribution
to students’ participation to the learning environment and historical learning. In
addition “social, mental and sensorial skills of the students are improved in appositive way”
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ağustos 2014 |
Gönderilme Tarihi | 9 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.