Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitimde Etik Ve Ahlaki Değerlerin Artan Önemi

Yıl 2022, Cilt: 11 Sayı: 31, 91 - 105, 15.04.2022

Öz

Çok kültürlü olarak nitelendirilen günümüz dünyasında, çeşitli kültürlerden ve etnik gruplardan gelen insanlar arasında, küreselleşmenin de etkisiyle artan ve gelişen
işbirliğinin yanında, birçok alanda çatışma ve yanlış anlamaların meydana geldiğini görmek mümkündür. Dünyamız, birçok nedene bağlı olan çatışmalar ve benzeri
görülmemiş sosyal hareketlilik nedeniyle stabil olmayan bir yapıyla karakterize edilebilir. Halen dünyanın çok farklı bölgelerinde devam eden ve uzun yıllardır devam
eden çatışmalar, uluslararası toplumun bu çatışmalara dahil olması ve/veya özellikle
bu bölgelerden kaynaklanan göç hareketlerinden etkilenmesi, başta sağlık ve ekonomik sorunlar olmak üzere çok boyutlu toplumsal sorunlara yol açması ve aradan uzun
zaman geçmesine karşın bu sorunlara çözüm bulunamaması konuyu daha da önemli hale getirmektedir. Bu durumda küresel düzeyde etik değerlerin dikkate alınması
çatışma ve yanlış anlamaları önemli ölçüde ortadan kaldırabilir ve farklı toplumlar
arasındaki iletişimde etik davranış daha önemli hale gelir, bu da esasında küresel vatandaş anlayışını ve farklı kültürler arasındaki işbirliğini geliştirebilir. Öğrencileri
geleceğe hazırlamak ve yönlendirmek amacıyla, küreselleşen günümüz dünyasında
toplumun ve dünyanın çok kültürlü algısına uyum sağlamanın önemi yadsınamaz.
Bu nedenle çalışmada; insanlar arasındaki ilişkilerin daha olumlu yönde gelişmesinde etiğin önemine odaklanarak, daha sağlıklı ve ortak anlayışı esas alan ilişkilerin kurulmasında evrensel bir gelişim aracı olan eğitim sürecinde dikkate alınması ve öğrencilere bu değerlerin kazandırılmasının önemi ortaya konmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • BIESTA, GERT J.J. (2006). Beyond learning: Democratic education for a humanfuture. Boulder, CO: Paradigm Publisher.
  • CELEK, N. (2012) Chaos der Kulturen, Die Debatte um Islam und Integration, Keipenheuer/Witch, KOLN, s.25-26, ISBN 978-3-462-04428-7.
  • DER Spiegel. (2014) Nr. 50/8.12, Heldin, Engel und der Verlierer, s.36-39.
  • DNES, M, E. (2015). Jak se vozí Le Penova do Ceska, s. a3.
  • DYTRT, Z. (2006). Etika v podnikatelskem prostredí. Praha: Grada.
  • ERIKSEN, T. H. (2007) Antropologie multikulturních spolecností. Rozumetidentite. Praha/Kromeriz, Triton.
  • FITZMAURICE, M. (2010). Considering Teaching in Higher Education as a Practice. Teaching in Higher Education, 15(1), s. 45–55.
  • GUNZENHAUSER, M., G. (2012). The Active/Ethical Professional: A Frameworkfor Responsible Educators. London, New York: Continuum.
  • HAVLÍK, R., & Koťa, J. (2007). Sociologie vychovy a skoly. Praha: Portal.
  • HAYNES, F. (1998). The ethical school: Consequences, consistency, care ethics. London: Routledge
  • HUTCHINGS, T. (2016). Professional Ethics and the Classroom. https://www.ets.org/s/proethica/pdf/real-clear-articles.pdf. Erişim Tarihi: 21.01.2022
  • JANKOVSKY, J. (2003). Etika pro pomahajici profese. Praha: Triton.
  • JOSEFOVA, A. (2009). Multikulturelles Deutschland: Interkulturelle Kommunikation auf dem Gebiet des Schulwesens, in Conference Proceedings, Scientific Research and Teaching of Foreign Languages III., Vedecky vyzkum a vyuka jazyku, Univerzita Hradec Králove, ISBN 978-80-7041-947-2
  • NEA. (2020). National Education Association. Code of Ethics for Educators. http://www.nea.org/home/30442.htm. Erişim Tarihi: 19.01.2022
  • MORRELL, R. (2002). A Calm after the Storm? Beyond Schooling as Violence. Educational Review, 54(1), s. 38–46
  • NASH, R. (2002). “Real world” ethics: Frameworks for educators and human service professionals, 2nd edition. New York: Teacher College Press.
  • NYTROVA, O., & Pikalkova, M. (2007). Etika a logika v komunikaci. Praha: Univerzita Jana Amose Komenskeho Praha.
  • PAVLÍK, M., & Belcík, M. (2010). Spolecenska odpovednosti organizace: Praha:Grada.
  • PIKHART, M. (2014a). New Horizons of Intercultural Communication: Applied Linguistics Approach. Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 152, 2014, s.954–957. ISSN 1877-0428
  • PİKHART, M. (2014b). Implementing New Global Business Trends to Intercultural Business Communication. Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 152, 2014, s. 950– 953. ISSN 1877-0428
  • SEMRADOVA, I., Kacetl, J. (2011). Obchodní a podnikatelská etika, Gaudeamus, s. 20
  • Strike, K. A. & Soltis, J. F. (2004). The Ethics of Teaching. New York: Columbia University
  • SUTTON, M. (2005). The Globalization of Multicultural Education. IndianaJournal of Global Legal Studies, 12(1), 96-108
  • WALDEN University. http://www.eddirect.com/resources/education/ethics-in-education adresinden 23 Ocak 2022 tarihinde alındı.
  • WEINSTEIN, A. (2017). Ethics in the Classroom: What You Need to Know. https://www.education.com/magazine/article/cheating-ethics adresinden 25 Ocak 2022 tarihinde alındı
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri, Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Eğitim ve Toplum Sayı31
Yazarlar

Fuat Uzun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 16 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Uzun, F. (2022). Eğitimde Etik Ve Ahlaki Değerlerin Artan Önemi. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 11(31), 91-105.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.