Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Dil Öğretiminde Dört Temel Dil Becerisi Üzerine Bir İnceleme Çalışması

Yıl 2022, Cilt: 11 Sayı: 31, 107 - 131, 15.04.2022

Öz

Günümüzde farklı ülkelerde yaşayan ve farklı dilleri konuşan insanların birbirleriyle daha sık iletişim kurmaları, sadece okuma ve yazmanın yeterli olmadığı, dinleme
ve konuşma becerilerinin de edinilmesi gerektiği ihtiyacını ortaya çıkartmıştır. Adı
geçen dinleme, konuşma okuma ve yazma becerileri literatürde dört temel dil becerisi
olarak adlandırılmakta ve modern yabancı dil eğitimi de bu çerçevede yürütülmeye çalışılmaktadır. Bu düşüncelerden hareketle söz konusu becerilere daha yakından
bakmak ve bu becerilerin alt başlıklarını ele almak bu çalışmanın ana unsurunu oluşturmaktadır.
Nitel Araştırma Yöntemlerinden İçerik Analizi Yönteminin kullanıldığı çalışmada
öncelikle “okuma” becerisi ele alınmış, okuma stillerinden bahsedilmiş, okuma sürecinde ne tür yardımcı faktörlerin kullanılacağına değinilmiş ve öğretmenlerin derslerde okuma yaptırırken nelerin üzerinde durmaları gerektiği çeşitli bilim insanlarından
yararlanılarak aktarılmıştır. “Dinleme” becerisi başlığı altında ise dinlemenin ne olduğu, niçin önemli olduğu
gibi konular üzerinde durulduktan sonra dinlediğini anlama çeşitlerinin hangileri olduğu üzerinde durulmuş ve dinlenilenleri anlamaya kolaylaştırabilecek faktörler hakkında ipuçları verilmiştir.
Bir diğer beceri olan “konuşma” becerisi başlığı altında ise konuşma türleri ve konuşma teknikleri hakkında bilgi verilmiş, etkili bir konuşma için bu tekniklerden nasıl faydalanılabileceği üzerinde durulmuştur.
“Yazma” becerisi bölümünde ise, yazmanın türleri, yazma faaliyetlerinin neler olduğu, etkili bir yazmanın nasıl gerçekleştirilebileceği gibi konular ele alınmış ve çeşitli
bilim insanlarının düşünce ve tespitlerinden faydalanılarak aktarılmıştır.

Kaynakça

  • BLACK, Colin and BUTZKAMM, Wolfgang, (1977), Klassengespräche. Kommunikativer Englischunterricht: Beispiel und Anleitung, Heidelberg: Quelle und Meyer.
  • FRENCH, Frederick George, (1975), The Teaching of English Abroad, London: Oxford Uni. Press.
  • HECHT, Karlheinz, (1978), English Sekundarstufe I. Band 2: Unterrichtsgestaltung, Donauwörth: Auer.
  • KOÇAK, Muhammet, (2019), Dil-Kültür İlişkisi Bağlamında Yabancı Dil Eğitiminde Kültür Aktarımının Önemi Üzerine Kuramsal Bir Araştırma, Theory and Practice in Education, Ed. N. Akpınar Dellal, S. Koch, W. Stankowski, Düsseldorf: Lambert Academic Publishing LAP, 506-517.
  • RAMPILLON, Ute, (1989), Lerntechniken im Fremdsprachenunterricht, München: Hueber Verlag.
  • RATHERT, Stefan ve BİLGİNER, Hayriye, (2021), Arbeitsfragen und Arbeitsanweisungen zu Lesetexten in einem globalen und einem regionalen DaF-Lehrbuch, Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi Zeitschrift für Forschungen zur deutschen Sprache und Kultur, III, 6: 1-19.
  • RIVERS, W.M. and M.S.A., TEMPERLEY, (1978), Practical Guide To The Teaching of English. New York: Oxford Uni. Press.
  • ROHRER, Josef, (1978), Die Rolle des Gedächtnisses beim Fremdsprachenlernen, Bochum: Kamp.
  • SKILLS, R.C. Yorkey, (1976), For students of English as a second Language. New York, St. Louis, San Francisco: Mc Graw Hill.
  • STORCH, Günther, (1999), Deutsch als Fremdsprache- Eine Didaktik, München: Fink.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Eğitim ve Toplum Sayı31
Yazarlar

Hasan Çeltik Bu kişi benim 0000-0002-3433-4661

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 18 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Çeltik, H. (2022). Yabancı Dil Öğretiminde Dört Temel Dil Becerisi Üzerine Bir İnceleme Çalışması. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 11(31), 107-131.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.