Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uzaktan Eğitim Sürecinde Eğitim Hakkının Kullanımı

Yıl 2022, Cilt: 11 Sayı: 32, 363 - 385, 15.08.2022

Öz

2020 yılında bir anda tüm dünyada etkisini gösteren Covid-19 salgını birçok ülkede salgın yayılım hızı ve ölüm oranları bağlamında olağanüstü bir hayat standardının
oluşmasına sebep olmuştur. Salgın süresince devletler bir taraftan genel huzuru tesis etmeye yönelik vatandaşların haklarını korumaya çalışırken diğer taraftan da vatandaşlarının can güvenliğini korumaya yönelik birçok alanda kısıtlamalara gitmek
zorunda kalmıştır. Toplum sağlığının korunması birinci öncelik olduğundan, sosyal
hayattaki birçok hakkından feragat etmek zorunda kalan bireyler, toplu olarak içinde
bulunulan eğitim atmosferinden de uzak kalmış, devletin sağladığı maddi ve teknolojik imkanlar ışığında eğitim hakkından faydalanmaya devam etmişlerdir. Fakat her
ülkenin ekonomik, coğrafi ve sosyal şartları aynı olmadığından hem evrensel ölçüde
bir eşitsizlik hem de yerel ölçüde bir hak kaybı yaşanmıştır. Ülkeler uluslar arası anlaşmalarla taahhüt ettikleri vazifeleri salgın sürecinde kendi vatandaşları ile eş güdüm
içerisinde yerine getirmeye çalışsa da asıl başarı eğitim çalışanlarının gayreti ve sosyo kültürel düzeyi yüksek bilinçli ebeveynler kanalı ile sağlanmıştır. Vatandaşlarını
erişilebilir ve işlevsel kaynaklara yönlendirmeye çalışan Türkiye Cumhuriyeti Milli
Eğitim Bakanlığı da bu süreçte zorunlu birtakım önlemler almış ve tüm dünyada
uygulanan uzaktan eğitim modelini örgün eğitimin her aşamasında tatbik etmiştir.
Salgın dönemi uzaktan eğitim çalışmaları aynı zamanda eğitimin tüm paydaşlarına

Kaynakça

  • ALTIPARMAK, Mahinur, (2011), “E-Öğrenme ve Uzaktan Eğitimde Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri”, Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri: 319-327. ALTUNYA, N., 2003. Anayasa Hukuku Açısından Türkiye’de Eğitim ve Öğretim Hakkı, İstanbul : Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları
  • DİNÇER, S. (2016),13 Mayıs 2020 tarihinde: https://www.researchgate.net adresinden alındı.
  • EYGÜ, H. & KARAMAN, S., (2013). “Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma”, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1) : 36-59.
  • FENDOĞLU, H, (2017), “Olağanüstü Dönemler ve Yayıncılık”, Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi, 7, 1 :49-66
  • GÖK, F, (2004), “Eğitim Hakkı: Türkiye Gerçeği”, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya.
  • Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürlüğü, (2000), İlköğretim Okulu Ders Programları, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları
  • SANCAR, M., 2012. Devlet Aklı Kıskacında Hukuk Devleti, İstanbul: İletişim Yayınları
  • SCHRİJER, Bingöl, B., (2020), “COVID-19 Salgını Süresince Eğitim Hakkı, Fırsat Eşitliği ve Sınavlara İlişkin Temel Problemler”, İstanbul Hukuk Mecmuası, 78 (2) : 837-884 .
  • TANÖR, B.-YÜZBAŞIOĞLU, N.,(2009), Türk Anayasa Hukuku, İstanbul: Beta Yayıncılık
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Eğitim ve Toplum Sayı 32
Yazarlar

İsmail Özalp Bu kişi benim 0000-0003-0835-7218

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2022
Gönderilme Tarihi 3 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Özalp, İ. (2022). Uzaktan Eğitim Sürecinde Eğitim Hakkının Kullanımı. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 11(32), 363-385.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.