2020 yılında bir anda tüm dünyada etkisini gösteren Covid-19 salgını birçok ülkede salgın yayılım hızı ve ölüm oranları bağlamında olağanüstü bir hayat standardının
oluşmasına sebep olmuştur. Salgın süresince devletler bir taraftan genel huzuru tesis etmeye yönelik vatandaşların haklarını korumaya çalışırken diğer taraftan da vatandaşlarının can güvenliğini korumaya yönelik birçok alanda kısıtlamalara gitmek
zorunda kalmıştır. Toplum sağlığının korunması birinci öncelik olduğundan, sosyal
hayattaki birçok hakkından feragat etmek zorunda kalan bireyler, toplu olarak içinde
bulunulan eğitim atmosferinden de uzak kalmış, devletin sağladığı maddi ve teknolojik imkanlar ışığında eğitim hakkından faydalanmaya devam etmişlerdir. Fakat her
ülkenin ekonomik, coğrafi ve sosyal şartları aynı olmadığından hem evrensel ölçüde
bir eşitsizlik hem de yerel ölçüde bir hak kaybı yaşanmıştır. Ülkeler uluslar arası anlaşmalarla taahhüt ettikleri vazifeleri salgın sürecinde kendi vatandaşları ile eş güdüm
içerisinde yerine getirmeye çalışsa da asıl başarı eğitim çalışanlarının gayreti ve sosyo kültürel düzeyi yüksek bilinçli ebeveynler kanalı ile sağlanmıştır. Vatandaşlarını
erişilebilir ve işlevsel kaynaklara yönlendirmeye çalışan Türkiye Cumhuriyeti Milli
Eğitim Bakanlığı da bu süreçte zorunlu birtakım önlemler almış ve tüm dünyada
uygulanan uzaktan eğitim modelini örgün eğitimin her aşamasında tatbik etmiştir.
Salgın dönemi uzaktan eğitim çalışmaları aynı zamanda eğitimin tüm paydaşlarına
Uzaktan Eğitim Salgın Eğitimde Fırsat ve İmkan Eşitliği Uzaktan Eğitim, Salgın, Eğitimde Fırsat ve İmkan Eşitliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 32 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2022 |
Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 32 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.