Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim ve Çevrimiçi Eğitim

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 35, 565 - 576, 15.09.2023

Öz

Eğitimin yaşı, insanın yaşıyla aynıdır. Eğitimin ne olduğu, nasıl olması gerektiği üzerinde pek çok tartışma yürütmek mümkündür. Tartışmaların içeriğinin çoğu, kuşkusuz, nitelikli, bir eğitime henüz ulaşılamadığı eleştirisidir. Eğitimin genel olarak anlatıya dayalı olması, bahsi geçen nitelikli eğitimin önünde engel olarak görülmektedir. Bireyler, mevcut eğitim şekli ile daima pasif varlıklar olarak konumlandırılmaktadır. Pandemi, öğrencilerin pasifleşmesini artırmıştır. Pandemi ile başlanan çevrimiçi eğitim ile öğretmenler de ekran başından yüz yüze eğitime oranla daha fazla anlatanlar olmuşlardır. Eğitim felsefecileri, iyi bir eğitim için çeşitli yöntemler önermişlerdir. Felsefe tarihinde ilk öğretmen olan Sokrates’in diyalog yöntemi iyi bir eğitim için önerilerin biridir. Ancak diyalog yönteminin yeterli olmadığı görülmüştür. Öğrencilerin ihtiyacı olanın öğretilmesi gerektiğini savunan John Dewey, eğitime önemli katkılar sağlamıştır. Dewey, merak etmenin eğitimin en önemli basamağı olduğunu savunmuştur. Merak ise ancak bir bilginin işe yarar olması durumunda gelişecektir.
Bu çalışmada internet destekli bir bilgisayar ile öğrenme üzerine araştırma yapan Sugara Mitra’nın çalışmalarının pandemi koşullarında ufuk açıcı olduğuna değinilmektedir. İnternet platformlarının her geçen gün ön plana çıktığı düşünüldüğünde Mitra’nın tasarısının eğitim için önemli bir veri olduğu, gelecekte daha fazla kullanılabileceği düşünülmektedir. Böylece çevrimiçi öğrenme, eğitim toplumların karşılaştıkları bir krizde sorunların çözülmesi için de önemli bir alan olacaktır.

Kaynakça

  • -ARSLAN, Ahmet, (2008), İlkçağ Felsefe Tarihi, İstanbul:İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
  • -BADAMCHİ KABASAKAL, Devrim,(2017), “Jean Jacques Rousseau’nun Eğitim Anlayışının Temelleri: Birey Emile mi Vatandaş Emile mi?”, Beytulhikme, VII,13: 107-127
  • -BENDER, Merih Tekin,(2015) “John Dewey’in Eğitime Bakışı Üzerine Bir Yorum”,Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, VI:13-19
  • -BURY, John, (1978), Düşünce Özgürlüğünün Tarihi, (Çev. Durul Bartu), İstanbul:Erdini Yayınevi
  • -CEVİZCİ, Ahmet, (2019), Eğitim Felsefesi, İstanbul:Say Yayınları
  • -ÇİLİNGİR, Lokman, (2012), “Bilgelik Uğraşı Olarak Felsefe”, Felsefe Dünyası, I, 55: 7-38
  • -EGELİ, Simen, ÖZDEMİR, Melih Burak, (2020), “Koronavirüs Pandemi Sürecinin KKT C Eğitim Sistemine Yansımalarına Genel Bir Bakış”, 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, IX, 27:779-805
  • -FREIRE, Paulo, (2008), Ezilenlerin Pedagojisi, (Çev. Dilek Hattatoğlu-Erol Özbek), İstanbul: Ayrıntı Yayınları
  • -GÖKSOY, Süleyman, (2014), “Eğitim Sistemlerinde Kalite Standartları ve Kalite Standart Alanları”, 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, III, 7:85-100
  • -GÜNAY, Durmuş, (2012) “İlk ve Ortaöğretimde Felsefe Eğitimi”, Felsefe Dünyası, I, 55: 3-6
  • -İNAL, Ayşe, (2004), “Dersliği Kamusal Tartışmanın Oluştuğu Bir Mekan Olarak Yeniden Düşünmek”, Kamusal Alan, (ed M.Özbek.), Hil Yayın, 561-579
  • -Mitra,Sugara,(2013),TED, “Bulut Üzerine Okul İnşa Etmek” https://www.ted.com/talks/sugata_mitra_build_a_school_in_the_cloud?language=tr
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm 35. Sayı
Yazarlar

Aslı Çavuşoğlu 0000-0001-7716-8643

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2023
Gönderilme Tarihi 22 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 35

Kaynak Göster

APA Çavuşoğlu, A. (2023). Eğitim ve Çevrimiçi Eğitim. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 12(35), 565-576.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.